تعمیر کاتالیزور تویوتا راوفور

تعمیر کاتالیزور تویوتا راوفور

تعمیر کاتالیزور تویوتا راوفور

در این مقاله قرار است از تعمیر کاتالیزور تویوتا راوفور به شما اطلاعاتی را ارئه دهیم مبدل کاتالیزوری یک دستگاه کنترل آلایندگی در سیستم اگزوز خودرو شما است. آلاینده های ناسالم را به گازهای گلخانه ای کمتر مضر تبدیل می کند که از لوله اگزوز منفجر می شوند. اگر موتور شما عملکرد خود را از دست می دهد یا صداهای تق تق می شنوید، ممکن است قبل از هدر دادن گاز یا تنفس دودهای خطرناک، مبدل کاتالیزوری شما نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. فقط بالاترین سطح دانش و تجربه در تعمیر مبدل کاتالیزوری کار را به درستی انجام می دهد. پس به یک مرکز تخصصی برای تعمیر کاتالیزور مراجعه کنید.

 

مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور تویوتا راوفور

بهتر است قبل از تعمیر کاتالیزور تویوتا راوفور بدانید کاتالیزور چیست مبدل کاتالیزوری که معمولاً به آن گربه نیز می گویند بخشی از سیستم اگزوز است. بین منیفولد اگزوز و رزوناتور یا صدا خفه کن قرار گرفته است.
اکثر خودروهای امروزی در جاده ها یک مبدل کاتالیزوری دارند اما بسیاری از اگزوزهای دوگانه دارای دو مبدل هستند (یک واحد برای هر مجموعه لوله). برخی از وسایل نقلیه پیشرفته اکنون دو گربه در خط دارند که باعث کاهش بیشتر گازهای آلاینده مضر می شود.
وظیفه آن فیلتر کردن یا «تبدیل» گازهای مضر (اکسید نیتریک، مونوکسید کربن و هیدروکربن‌های نسوخته) است که خودرو قبل از ورود به جو تولید می‌کند. این گازهای سمی تقریباً به تنهایی به دوران کلاسیک خودروهای عضلانی در دهه 70 پایان دادند و مسئول بیشتر مه دود موجود در شهرهای بزرگ هستند.

 

مبدل کاتالیزوری تویوتا راوفور چگونه کار می کند؟

برای اینکه بهتر از کاتالیزور مراقبت کنید تا به تعمیر کاتالیزور تویوتا راوفور نرسد باید بدانید چگونه کار می کند، پس از راه اندازی خودرو، گازهای سمی تولید شده توسط موتور خودرو از یک مبدل کاتالیزوری عبور می کند. ساختار درونی گربه شامل یک طرح لانه زنبوری است که از فلزات گرانبهایی مانند پلاتین، پالادیوم و رودیوم تشکیل شده است. در دمای بالا که یک مبدل کاتالیزوری برای عملکرد در آن طراحی شده است (حدود 800 درجه فارنهایت)، یک واکنش شیمیایی رخ می دهد که در آن نتیجه نهایی عناصر ایمن تری مانند اکسیژن، آب و دی اکسید کربن از صدا خفه کن شما خارج می شود.

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور تیگو 5

 

 

چه چیزی باعث خراب شدن مبدل کاتالیزوری تویوتا راوفور می شود؟

تعمیر کاتالیزور تویوتا راوفور

همانطور که قبلا ذکر شد، اکثر مبدل های کاتالیزوری در طول عمر یک وسیله نقلیه دوام خواهند داشت. اما در برخی موارد، گربه خراب می شود و نیاز به تعویض و یا تعمیر کاتالیزور تویوتا راوفور دارد.
تقریباً تمام مشکلات مبدل کاتالیزوری به دلیل مشکل موتور است. اغلب به دلیل ورود سوخت اضافی به سیستم اگزوز به دلیل مخلوط هوا/سوخت نادرست، شمع‌های جرقه‌زن نامناسب، زمان‌بندی نادرست موتور، از کار افتادن سنسور اکسیژن، یا سایر مسائلی که سوخت از محفظه احتراق موتور خارج می‌شود، ایجاد می‌شود.
وقتی این اتفاق می‌افتد، مبدل کاتالیزوری به دمای خیلی بالایی می‌رسد و در واقع شروع به ذوب درونی گربه یا شکستن مواد لانه زنبوری می‌کند. نتیجه یک گربه غیرفعال است.
علاوه بر این، واشرهای خراب، مهر و موم بد سوپاپ، یا حلقه های پیستون فرسوده می توانند باعث شوند روغن یا ضد یخ وارد سیستم اگزوز شده و کاتالیزور سرامیکی داخل مبدل را با دوده کربن غلیظی بپوشانند.
اگر اجازه داده شود به اندازه کافی ادامه داشته باشد، این رسوبات کربن مبدل کاتالیزوری را مسدود می کند تا نتواند کار خود را انجام دهد. بدترین حالت، جریان اگزوز به طور کامل مسدود می شود و فشار برگشتی به موتور باز می گردد که می تواند باعث گرم شدن بیش از حد و مشکلات دیگر شود.
در نهایت، آسیب فیزیکی به گربه ممکن است رخ دهد. اگرچه معمول نیست، سنگ ها، زباله های جاده یا چاله ها می توانند به پوسته بیرونی گربه یا آویزهایی که آن را نگه می دارند آسیب بزنند یا بشکنند که در این صورت باید به تعمیر کاتالیزور تویوتا راوفور بپردازید.
یک مبدل کاتالیزوری فرورفته اغلب به این معنی است که بخش‌هایی از کاتالیزور سرامیکی شکننده در داخل شکسته شده و عملکرد گربه کاهش می‌یابد

 

 

علائم خرابی کاتالیزور تویوتا راوفور چیست

وقتی کاتالیزور خودروی شما خراب می شود علائم شایعی را از خود بروز می دهد که باید به آنها دقت داشته باشید از جمله:

  • افزایش ناگهانی مصرف سوخت
  • افت شتاب گیری
  • روشن نشدن یا استارت خوردن نامناسب خودرو
  • مردود شدن خودرو در تست های آلایندگی
  • روشن شدن چراغ چک خودرو
  • بدکار کردن خودرو و لرزش در سرعت های پایین

 

 

سورنا کاتالیست

تعمیر کاتالیزور خودروهای وارداتی با ضمانت نامه کتبی به شرط خاموش شدن چراغ چک و پایین اومدن مصرف سوخت

با بالاترین سرعت و دقت با هدف جلب رضایت مشتریان و مطابق با انتظارات شما

مشاوره خرید و تمامی موارد مربوط به کاتالیزور انواع خودروها.

رفع بوی بد داخل کابین ماشین

برقراری ارتباط

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *