تعمیر کاتالیزور ام جی 350

تعمیر کاتالیزور ام جی 350

 

تعمیر کاتالیزور ام جی 350 خود را به سورنا کاتالیست بسپارید بالاترین کیفیت کمترین قیمت،  مبدل کاتالیزوری وسیله ای است که برای تبدیل انتشار گازهای سمی وسایل نقلیه به مواد کمتر مضر از طریق واکنش های شیمیایی کاتالیز شده یا تسریع شده استفاده می شود.

اکثر وسایل نقلیه امروزی که با بنزین کار می کنند، از جمله خودروها، کامیون ها، اتوبوس ها، قطارها، موتور سیکلت ها و هواپیماها، دارای سیستم اگزوز با استفاده از مبدل کاتالیزوری هستند.

جزء کاتالیزوری یک مبدل کاتالیزوری معمولاً پلاتین (Pt) همراه با پالادیوم (Pd) و رودیوم (Rh) است. هر سه این فلزات گروه پلاتین یا PGM ها بسیار کمیاب هستند اما علاوه بر مبدل های کاتالیزوری، کاربردهای گسترده ای دارند.

به عنوان مثال، پلاتین در تجهیزات آزمایشگاهی و دندانپزشکی، کنتاکت ها و الکترودهای الکتریکی و جواهرات استفاده می شود، در حالی که پالادیوم نقش کلیدی در فناوری پیل سوختی ایفا می کند.

با کاربردهای متعدد و عرضه محدود، این فلزات ارزشمند هدف جذابی برای بازیابی و استفاده مجدد از مبدل های کاتالیزوری مصرف شده هستند.

 

علائم مشکلات مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور ام جی 350
تعمیر کاتالیزور ام جی 350، پس وقتی یک مبدل کاتالیزوری خراب می شود چه اتفاقی می افتد؟ با توجه به نقشی که این قطعه در سیستم اگزوز خودرو ایفا می کند، طیف وسیعی از علائم زمانی که شروع به ساییدگی و پارگی می کند می تواند بروز کند.

برخی از نمونه هایی که باید مراقب آنها بود عبارتند از:

کاهش بهره وری سوخت: اگر مبدل کاتالیزوری مسدود شود، می تواند میزان جریان هوا را از طریق موتور شما کاهش دهد. برای جبران، ممکن است موتور شما بیش از حد معمول شروع به سوزاندن سوخت کند و در نتیجه بازدهی سوخت کاهش یابد.

چراغ هشدار بررسی: چراغ چک موتور می تواند طیف وسیعی از موارد را نشان دهد. با این حال، یک سیستم عیب یابی در خودروهای تولید شده پس از سال 1996 وجود دارد که مبدل کاتالیزوری را آزمایش می کند.

اگر مبدل شما خراب است، سنسورهای نسبت هوا به سوخت ممکن است چراغ هشدار را روشن کنند.
بوییدن تخم مرغ فاسد: مبدل کاتالیزوری ممکن است دچار آسیب های داخلی شود که باعث می شود در تبدیل گازهای خروجی با مشکل مواجه شود. نتیجه می تواند بوی سولفوریک “تخم مرغ فاسد” باشد.

مشکلات راه اندازی موتور: گازهای خروجی در وسیله نقلیه شما باید خارج شود. یک مبدل کاتالیزوری مسدود شده می تواند از این اتفاق به طور موثر جلوگیری کند. این می تواند منجر به افزایش فشار اگزوز شود و باعث شود ماشین شما در زمانی که می خواهید آن را به حرکت درآورید، پاشیده یا متوقف شود.

شتاب ضعیف: باز هم گازهای خروجی باید به نحوی فرار کنند. گیر افتادن اگزوز و افزایش فشار ناشی از گرفتگی مبدل ممکن است باعث شود در شتاب دادن به ماشین خود با مشکل مواجه شوید. وقتی سعی می کنید این کار را انجام دهید، ممکن است متوجه تکان خوردن یا توقف آن شوید.

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر و شستشوی کاتالیزور 207

 

 

 

علت مشکلات مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور ام جی 350، با گذشت زمان، رسوبات کربن می توانند در داخل مبدل کاتالیزوری ایجاد شوند، به این معنی که ممکن است مسدود شود.

مشکلات دیگر عبارتند از گرمای بیش از حد، آلودگی یا آسیب فیزیکی.

آلاینده ها می توانند شامل روغن و مایع خنک کننده باشند که می توانند به داخل موتور نشت کنند این مایعات سپس مبدل کاتالیزوری را مسدود می کند و باعث ایجاد محدودیت در عبور گاز از اگزوز می شود.

اگر جریان اگزوز مختل شود، هوای کمتری وارد موتور می‌شود، بنابراین خودرو آنطور که باید کارآمد عمل نمی‌کند گرمای بیش از حد ممکن است به دلیل ورود مقادیر بیش از حد سوخت نسوخته به مبدل کاتالیزوری به دلیل شمع ناقص یا نشتی دریچه اگزوز باشد.

سنسور لامبدا، که سطح اکسیژن در سیستم اگزوز شما را کنترل می‌کند، یکی دیگر از قطعاتی است که ممکن است خراب شود.

 

 

برای تعمیر کاتالیزور خودروهای وارداتی ، چینی  ، ایرانی می توانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *