تعمیر و شستشوی کاتالیزور مزدا 3

تعمیر و شستشوی کاتالیزور مزدا 3

 

تعمیر و شستشوی کاتالیزور مزدا 3 در کمترین زمان ممکن با سورنا کاتالیست، خرابی موتور که به موقع تعمیر نمی شود، دلیل شماره یک خرابی مبدل های کاتالیزوری است. شرایط مخرب ایجاد شده توسط سیلندر ناقص موتور می تواند عمر مفید مبدل کاتالیزوری خودرو را سالها کاهش دهد یا حتی بدتر، مبدل را ذوب کند.

 

مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر و شستشوی کاتالیزور مزدا 3
تعمیر و شستشوی کاتالیزور مزدا 3، مبدل کاتالیزوری یک دستگاه کنترل آلایندگی است که در سیستم اگزوز موتورهای بنزینی یا دیزلی نصب می شود. هدف آن کاهش انتشار آلاینده‌های مضر مانند مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و هیدروکربن‌هایی است که از طریق اگزوز خودرو در محیط منتشر می‌شوند.

مبدل کاتالیزوری با تبدیل آلاینده های مضر به مواد کمتر مضر از طریق یک واکنش شیمیایی کار می کند. در داخل مبدل کاتالیزوری دو نوع کاتالیزور وجود دارد: کاتالیزور احیا و کاتالیزور اکسیداسیون.

کاتالیزور احیا میزان اکسیدهای نیتروژن در اگزوز را کاهش می دهد، در حالی که کاتالیزور اکسیداسیون مونوکسید کربن و هیدروکربن ها را به بخار آب و دی اکسید کربن تبدیل می کند.

از برخی جهات می توان گفت که مبدل کاتالیزوری خودرو مانند موتور عمل می کند. مبدل کاتالیزوری، مولکول های هیدروکربن را با اکسید کردن هیدروژن و کربن به H2O و CO2 تجزیه می کند.

هنگامی که محتویات موجود در مبدل حدود 50 قسمت در میلیون هیدروکربن در 1٪ O2 باشد، مخلوط موجود در مبدل یک واکنش شیمیایی را حفظ می کند.

این واکنش انرژی گرمایی کافی برای حفظ مبدل در دمای “پخت” تولید می کند.

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر و شستشو ی کاتالیزور پژو 405

 

 

علائم آسیب به مبدل کاتالیزور مزدا 3 چیست؟

تعمیر و شستشوی کاتالیزور مزدا 3

تعمیر کاتالیزور و شستشوی کاتالیزور مزدا 3، هنگامی که مبدل کاتالیزوری سه طرفه آسیب ببیند، بارزترین جلوه آن این است که از قسمت عقب خودرو بوی بسیار تندی متصاعد می شود.

زیرا مواد مضر مانند دی اکسید گوگرد را نمی توان فیلتر کرد و مهم ترین چیز ایجاد آلودگی غیرقابل برگشت است، مبدل کاتالیزوری سه طرفه را به موقع بررسی کنید تا ببینید مسدود شده یا آسیب دیده است اگر هر کدام از موارد وجود داشت حتما به یک مرکز تخصصی کاتالیزور مراجعه کنید.

 

وسایل نقلیه ای که در شهر تردد می کنند، به دلیل کیفیت پایین سوخت و ازدحام جاده، احتمالاً مشکلاتی مانند عمر کوتاه و گرفتگی آسان کاتالیزور خودرو را به همراه خواهند داشت که مستقیماً بر عملکرد طبیعی سنسور اکسیژن تأثیر می گذارد و باعث می شود که سنسور اکسیژن به طور دقیق کنترل نشود .

مصرف سوخت، هوای ورودی و احتراق بر این اساس افزایش خواهد یافت. به علاوه بر حجم هوای ورودی تاثیر می گذارد و باعث افت قدرت موتور و ضعیف شدن شتاب می شود.

از آنجا که گاز خروجی نمی تواند به موقع تخلیه شود، به ناچار باعث ایجاد فشار برگشتی و جریان معکوس می شود. هنگامی که فشار از مقدار فشار تخلیه موتور بیشتر شود، به داخل محفظه احتراق پس می رود و موتور تا زمانی که آتش را خاموش کنید تکان می خورد.

 

 

علامت کلیدی خرابی مبدل کاتالیزوری مزدا 3

تعمیر و شستشوی کاتالیزور مزدا 3

تعمیر و شستشوی کاتالیزور مزدا 3، معمولاً یک مبدل کاتالیزوری در طول عمر خودرو دوام می آورد، اما گاهی اوقات ممکن است خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد.

به طور معمول، زمانی که مبدل کاتالیزوری مسدود می شود، این اتفاق در خودروهای قدیمی رخ می دهد. در نتیجه، گازهای اگزوز خودرو نمی توانند به صدا خفه کن و سپس از خودرو خارج شوند.

با گذشت زمان، خودروی شما می‌تواند از تمام فلزاتی که به عنوان کاتالیزور در مبدل عمل می‌کنند، استفاده کند که می‌تواند باعث خرابی مبدل شود.

چگونه متوجه می شوید که مبدل کاتالیزوری شما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد؟ در اینجا چند علامت رایج مبدل کاتالیزوری بد یا خراب را سورنا کاتالیست به شما ارائه می دهد.

  •  چراغ موتور چک شما روشن می شود
  • راندمان سوخت به طور ناگهانی کاهش می یابد.
  •  وقتی پدال گاز را فشار می دهید، سریع تر نمی رود
  •  ماشین شما به راحتی ، یا اصلاً روشن نمی شود

امیدواریم که مقاله تعمیر و شستشوی کاتالیزور مزدا 3 برای شما مفید بوده باشد.

 

هر کدام از این علائم را در خودروی خود مشاهده کردید حتما به سورنا کاتالیست مراجعه کنید

سورنا کاتالیست بزرگترین و تخصصی ترین مرکز کاتالیزور می باشد که شستشو ، تعمیر و تعویض

کاتالیزور خودروهای وارداتی ایرانی و چینی را با خیال راحت می توانید در آن مرکز انجام دهید.

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *