jack j 5 catalyst repair

 

در این مقاله میخواهیم در مورد تعمیر کاتالیزور جک j5 با شما صحبت کنیم ، و به شما اطلاعاتی درمورد اینکه

کاتالیزور چیست ؟ و چه عملکردی در خودروی شما دارد را اطلاع دهیم ،

همانطور که میدانید خودروهای مدرن

نظیر جک j5 متشکل از سیستم پیچیده ای است ، که اگر به مشکل بر بخورید باید هزینه بالایی بپردازید ، ما به

شما اطلاعاتی ارائه میدهیم که با نگهداری درست دیگر دچار مشکل نشوید ، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشد،

کاتالیزور چیست ؟

Jack j5 catalyst repair

سورنا کاتالیست

مبدل کاتالیزوری یک دستگاه کنترل انتشار اگزوز است ، که گازهای سمی و آلایندهای موجود در گاز ، خروجی از موتور احتراق داخلی را با کاتالیز کردن واکنش اکسیداسیون و کاهش به آلایندهای کمتر سمی تبدیل می کند ، مبدل های کاتالیزوری معمولا” با موتورهای احتراق داخلی با سوخت بنزین یا گازوئیل ، از جمله موتورهای بدون سوخت ، و گاهی اوقات روی بخاری ها و اجاق های نفت سفید استفاده میشود. کاتالیزورها دارای عمر مفید و معین هستند و با گذشت زمان از فعالیت و تأثیر آن در واکنش کاسته می‌شود یعنی نقاط فعالی روی کاتالیزور وجود دارد که این نقاط به مرور زمان مسموم می‌شوند. مسمومیت می‌تواند ایجاد لایه ضخیم از ماده واکنش دهنده بر روی کاتالیزور دهد.باعث تغییر آرایش بلوری کاتالیزور شود، باعث جذب ناخالصی‌ها در نقاط فعال شود. واین واکنش باعث میشود که شما به تعمیر کاتالیزور جک j5 بپردازید.

عاملی که باعث تعمیر کاتالیزور جک j5 میشود

تعمیر کاتالیزور جک j5

رایج ترین مشکلات کاتالیزور ( که در واقع مبدل به مبدل کاتالیزوری نامیده می شود) غیر معمول است، البته تا زمانی که کاتالیزور عیب مکانیکی کارخانه ای نداشته باشد، و موتور خودرو به درستی کارکند کارشناسان میگویند: طی مسافت 200000 کیلومتر باید عملکرد خود را حفظ کند . در عمل معمولا” 150 هزار کیلومتر و حتی 100 هزار کیلومتر است، مشکلات مربوط به کوتاه شدن عمر آن یا عملکرد نادرست آن ممکن است عمدتا” به دلیل تغیر دما از کم به زیاد رخ بدهد.

رایج ترین نوع خرابی کاتالیزور در خودروهای قدیمی تر گرفتگی بیش از حد شبکه های آن است که باعث می شود دود حاصل از احتراق موتور نتواند از کاتالیزور عبور کند و ازاگزوز خارج شود. وقتی خروج دود با مشکل مواجه شود ورود هوا به موتور نیز مختل میشود و در نتیجه عملکرد موتور به شدت افت می کند. کاتالیزور نسبت به تغییرات دما و ترکیبات موجود در گازهای خروجی حساس است. مثلا خرابی واشر سرسیلندر باعث وارد شدن روغن و آب به محفظه احتراق شده و گازهای خروجی را آلوده می کند و به کاتالیزور آسیب می رساند . و شما مجبور به تعمیر کاتالیزور جک j5 خود میشوید ، ریختن مکمل های انژکتور شور در باک یا اکتان بوسترها برای  کاتالیزور ضرر دارد لذا از این مواد در خودرویتان استفاده نکنید.

اگر سیستم جرقه خودروی شما معیوب باشد باعث می شود  مخلوط سوخت و هوا ناقص بسوزد و گازهای حاصل از احتراق ناقص عامل دیگری برای تخریب کاتالیزور هستند . گرم شدن بیش از حد موتور از دیگر مواردی هست که باعث خرابی کاتالیزور می شود. ضربه خوردن و صدمه دیدن پوسته کاتالیزور نیز می تواند کارکرد آن را مختل کند . نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که اگر هر یک از موارد فوق الذکر باعث خرابی کاتالیزور شده است باید ابتدا عیب مورد نظر را رفع کرده و سپس اقدام به تعویض کاتالیزور نمایید.

زیرا تا وقتی عامل اصلی خرابی ریشه یابی نشود صرفا تعویض کاتالیزورمشکل را حل نمی کند و پس از مدتی دوباره کارکرد آن مختل می شود.

 

بیشتر بدانید : تعمیر کاتالیزور جک s5

سورنا کاتالیستتعمیرگاه تخصصی سورنا کاتالیست با بهره گیری از کارشناسان متعهد و دوره دیده و تیم تعمیراتی حرفه ای یکی از بهترین تعمیرگاه های کاتالیزور خودرو های چینی ، کره ای ، خارجی ، و ایرانی است که با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا و با خدمات پس از فروش در خدمت شما عزیزان میباشد.

برای بر قراری ارتباط با سورنا کاتالیست :

09211046454

عوامل خرابی کاتالیزور چیست؟

9 مورد اساسی که باعث خرابی کاتالیزور خودروی شما میشوند عبارتند از :

  1. افزایش ناگهانی مصرف سوخت
  2. افت شتابگیری
  3. ممکن است خودروی شما روشن نشود یا بد استارت بخورد.
  4.  خودروی شما در تست آلایندگی مردود می شود مقادیر HC و CO بیشتر ازنرمال
  5. چراغ اخطار چک در پشت آمپر روشن می شود
  6. بد کار کردن خودرو همراه با لرزش در حالت دور آرام متوجه شوید، که به تعمیر کاتالیزور جک j5 خود نیاز دارید.شما میتوانید:
  7. بوی بد یکی از شایع ترین علائم خرابی کاتالیست می باشد. اگر بویی شبیه تخم مرغ
    گندیده احساس کردید! و به مرور زمان بو بیشتر شد نشانه خرابی کاتالیزور است.
  8. کاهش دمای کاتالیزوربا توجه به اینکه بازدهی واقعی کاتالیزور هنگامی است ، که دمای آن بالا می رود و حتی احتمال دارد تا مرز 077 و 077 درجه هم نزدیک شود ، پس کاتالیزوری که پس از مدتی رانندگی و گرم شدن موتور هنوز به دمای ایده ال خود نرسیده باشد معیوب است . البته راه تشخیص دمای کاتالیزور نیازمند دستگاهی به نام حرارت سنج اینفِرارِد است.
  9. در صورتی که خودرو کاملا سرد باشد اگر کاتالیزور را با دست تکان دهید و صدایی شبیه تکان خوردن سنگریزه در داخل آن به گوش برسد، نشانه ای از ریختن شبکه های داخل آن است.

کلام آخر :

بهترین راه برای مطمئن شدن سالمی کاتالیزور خودرو این است :

که شما هر چند وقت یکبار نسب به سرویس کاتالیزور خودروی خود اقدام کنید ،

وشستشوی کاتالیزور را انجام بدید ،

چون با چکاب قطعا از خرابی و خسارت بالا جلوگیری میکنید ،

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *