چگونه کاتالیزور تقلبی را تشخیص دهیم

 

در این مقاله سعی داریم اطلاعات مفیدی را در مورد کاتالیزور فیک و اورجینال به شما ارائه دهیم، اینکه چگونه کاتالیزور تقلبی را تشخیص دهیم به شما کمک میکند تا یک کاتالیزور سالم و اورجینال را در خود روی خود داشته باشید.

کاتالیزور خودرو یا مبدل کاتالیزوری وسیله ای برای کنترل انتشار گازهای اگزوزی است . کاتالیزور واکنش ردوکس (واکنش اکسیداسیون و کاهش) ، گازهای سمی و آلاینده های موجود در گازهای خروجی از یک موتور احتراق داخلی را به آلاینده های کمتر سمی تبدیل می کند.

مبدل های کاتالیزوری معمولاً برای موتورهای احتراق داخلی که توسط بنزین یا گازوئیل کار می کنند ، استفاده می شوند.

اگرچه مبدلهای کاتالیزوری معمولاً در سیستم های اگزوز اتومبیل استفاده می شوند ، اما از آنها در ژنراتورهای الکتریکی ، لیفتراک ، تجهیزات معدن ، کامیون ، اتوبوس ، لوکوموتیو ، موتورسیکلت و کشتی نیز استفاده می شود.

حتی در برخی از اجاق های چوبی برای کنترل میزان انتشار گازهای سمی از آنها استفاده می شود.

 

مطالعه مفید: تعمیر کاتالیزور کیا اپتیما

کاتالیزور تقلبی چیست؟

 

چگونه کاتالیزور تقلبی را تشخیص دهیم

 

چگونه کاتالیزور تقلبی را تشخیص دهیم ما به شما میگوییم چگونه از اصل بودن کاتالیزور خود مطمئن شوید، مدت های زیادی است که سودجویان قطعه‌سازی، کاتالیزور تقلبی در ایران تولید می‌کنند بدون اینکه ترسی از نظارت یا تعطیلی کارگاه‌هایشان داشته باشند.

کاتالیست یا کاتالیزور قطعه‌ای است که روی ماشین‌های بنزینی با هدف کاهش آلایندگی نصب می‌شود. این قطعه تاثیری روی عملکرد یا شتاب ماشین ندارد اما نبود آن تولید آلودگی و انتشار گازهای آلاینده و ذرات معلق خطرناک را تا ۲۰ برابر بیشتر می‌کند.

تولید و فروش کاتالیست تقلبی، باعث خسارت مالی به شهروندان و مشتریان این قطعه می‌شود، از طرف دیگر هوای کلانشهرها را آلوده می‌کند، همچنین بازار تولید‌کننده‌های کاتالیست اصل را به شدت کساد کرده است و این کارخانه‌دار‌ها را مجبور کرده است که در ماه‌های اخیر، کارگران خود را تعدیل کنند.
فراموش نکنیم داغ شدن کاتالیست تقلبی، درستی و دقت عملکرد مراکز معاینه فنی را هم زیر سوال می برد. چون اگر این مراکز در کنترل آلودگی ماشین‌ها، دستورالعمل‌های ابلاغی را که چندان هم سختگیرانه نیست، رعایت کنند، قطعا ماشین‌هایی که کاتالیست تقلبی دارند، نمی‌توانند گواهی معاینه فنی بگیرند.

چگونه کاتالیزور تقلبی را تشخیص دهیم

اگر به دنبال مرکز تخصصی کاتالیزور اورجینال هستید همین حالا با سورنا کاتالیست تماس بگیرید،سورنا کاتالیست مرکز تخصصی

کاتالیزور خودروهای وارداتی و چینی است که مجهزترین و بزرگترین مجموعه کاتالیزور میباشد، شما با خیالی راحت میتوانید اقدام به

خرید کاتالیزور اورجینال کنید و از اصل بودن کالا مطمئن باشید چون سورنا کاتالیست هدفش رضایت مشتری میباشد.

تعمیر کاتالیزور خودروهای وارداتی با ضمانت نامه کتبی به شرط خاموش شدن چراغ چک و پایین اومدن مصرف سوخت

با بالاترین سرعت و دقت با هدف جلب رضایت مشتریان و مطابق با انتظارات شما

مشاوره خرید و تمامی موارد مربوط به کاتالیزور انواع خودروها.

رفع بوی بد داخل کابین ماشین

09211046454

 

تاریخچه استفاده از کاتالیزور خودرو

 

قبل از چگونه کاتالیزور تقلبی را تشخیص دهیم بهتر است در مورد تاریخچه کاتالیزور هم بدانید ، اولین معرفی گسترده مبدل های کاتالیزوری در بازار اتومبیل ایالات متحده بود.

برای انطباق با مقررات منع انتشار آلاینده های آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده ، اکثر وسایل نقلیه مجهز به بنزین که از سال ۱۹۷۵ وارد بازار شده اند به مبدل های کاتالیزوری مجهز هستند.

در مورد استاندارد قطعه در کشور ،طبقه‌بندی ایمنی و فوق ایمنی بیانگر درجه اهمیت قطعه یا مجموعه است و این که قطعه یا مجموعه،

ایمنی است یا تزئینی، تغییری در لزوم استاندارد بودن آن ایجاد نمی‌کند.

 

 

راههای تشخیص کاتالیزور اصلی از تقلبی

 

چگونه کاتالیزور تقلبی را تشخیص دهیم

 

چگونه کاتالیزور تقلبی را تشخیص دهیم

نوع آلیاژ کاربردی: نوع مواد و آلیاژی که در ساخت قطعات اصلی به کار می رود بسیار مرغوب است و به واسطه همین مرغوبیت از سایر مارکهای مشابه متمایز شده است بدیهی است که نوع آلیاژ کاربردی در کیفیت ظاهری قطعه تاثیر گذار است.

▪ لمس کردن قطعات: افراد با تجربه از لمس قطعات به اصلی یا غیر اصلی بودن آن پی می‌برند.

پرداخت کاری سطح : نوع پرداخت نیز یکی از موارد ظاهری قطعه می باشد که معمولاٌ فروشندگان بصورت خیلی سریع پی به اصلی یا غیر اصلی بودن آن می برند.

▪ نوع جوشکاری‌: جوشکاری نیز از دیگر راههای تشخیص قطعه تقلبی از اصلی می باشد.

▪ نوع پرچکاری:  پرچ موجود در بعضی از قطعات از دیگر راههای تشخیص می باشد.

▪ نوع نوشتاری روی قطعه: بطور عمده نوع سایز و یا حک شدن حروف بر روی قطعات اصلی با تقلبی متفاوت است.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *