خرید کاتالیزور لیفان

خرید کاتالیزور لیفان

خرید کاتالیزور لیفان، یک مبدل کاتالیزوری با خنثی کردن گاز سمی حاوی هیدروکربن‌ها، مونوکسید کربن، سولفید هیدروژن و اکسید نیتروژن، انتشار مضر در اگزوز شما را کاهش می‌دهد. این گاز سمی را به گازهای خروجی کمتر مضر مانند دی اکسید کربن و بخار آب تبدیل می کند.

مبدل های کاتالیزوری (یا به طور خلاصه “گربه”) یکی از مهم ترین بخش های سیستم اگزوز خودروهای مدرن هستند. به طور کلی در نزدیکی موتور قرار دارد، مبدل کاتالیزوری وظیفه دارد آلودگی های خروجی از انتهای لوله اگزوز را تجزیه کند.

به عبارت ساده تر، این یک جعبه فلزی است که آلاینده های خروجی از پشت ماشین شما را پاک می کند، اما علم پشت آن بسیار پیچیده تر از این است.

 

 

 

مبدل کاتالیزوری چگونه کار می کند؟

خرید کاتالیزور لیفان

خرید کاتالیزور لیفان، مبدل‌های کاتالیزوری حاوی کاتالیزورهایی هستند مواد شیمیایی که فرآیند واکنش‌های شیمیایی را تسریع می‌کنند، که خود در طی این فرآیند تغییر نمی‌کنند.

کاتالیزورها با جداسازی اتم هایی که این مولکول ها را می سازند، گازهای خروجی مضر خروجی از موتور را تجزیه می کنند. به طور معمول دو کاتالیزور

مختلف در داخل یک مبدل کاتالیزوری سه طرفه مشترک وجود دارد یکی که با حذف اکسیژن از طریق فرآیندی به نام احیا، با اکسید نیتروژن مقابله می‌کند

و دیگری که با افزودن اکسیژن به نام اکسیداسیون، مونوکسید کربن را به دی اکسید کربن تبدیل می‌کند.

 

 

 

چرا کاتالیزور در خودرو مهم است؟

خرید کاتالیزور لیفان

خرید کاتالیزور لیفان ، مسلماً، اگر مبدل‌های کاتالیزوری در کار نبودند، شهرها بسیار دودآلودتر از آنچه هستند می‌شدند و مه دود برای محیط‌زیست و مردم بسیار مضرتر بود.

از آنجایی که مبدل‌های کاتالیزوری نقش حیاتی در کاهش آلودگی کوتاه‌مدت هوا دارند، مطمئناً می‌توان آن‌ها را مفید دانست، اگرچه از مخالفان خود نیز خالی نیستند.

برخی نهادهای مربوط به محیط زیست، مانند هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوا، ادعا کرده اند که به دلیل میزان اکسید نیتروژنی که تولید می کنند، بیش از آنکه مفید باشند، به محیط زیست آسیب طولانی مدت وارد می کنند.

با این حال، مبدل‌های کاتالیزوری جدیدتر اکسید نیتروژن بسیار کمتری نسبت به مبدل‌های قدیمی‌تر تولید می‌کنند و تأثیری که بر کاهش انتشار هیدروکربن‌ها، مونوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن دارند، قطعاً قابل توجه است.

 

 

خرید کاتالیزور تیگو

 

علائم کاتالیزور خراب چیست؟

خرید کاتالیزور لیفان
خرید کاتالیزور لیفان شایع ترین علائم مبدل کاتالیزوری بد بوی گوگرد در هنگام گرم شدن موتور و چراغ چک موتور روی داشبورد شما است. همچنین ممکن است متوجه مشکلات عملکرد موتور مانند تأخیر در شتاب، مصرف سوخت بیشتر یا کمتر، و موتور ناقص شده باشید.

در حالی که اینها همه علائم ممکن نیستند، اما شایع ترین آنها هستند. در اینجا لیست دقیق تری از علائم خرابی یا گرفتگی مبدل کاتالیزوری وجود دارد که باید به دنبال آن باشید:

1. چراغ موتور را بررسی کنید
چراغ چک موتور چشمک زن می شود
چراغ چک موتور، یکی از بارزترین نشانگرهای خرابی خودرو، همچنین یکی از قوی ترین نشانگرهای یک مبدل کاتالیزوری بد است. وقتی با یک اسکنر OBD سازگار بررسی شود، یک کد مشکل مربوط به مبدل کاتالیزوری را به شما نشان می دهد که باید با کمک دفترچه راهنمای عملیات رمزگشایی شود.

2. تاخیر شتاب
شتاب ضعیف
اگر هنگام رانندگی در مناطق شیب دار تاخیر در شتاب گیری یا کاهش قدرت را مشاهده کردید در حالی که سایر قسمت ها مانند شمع ها، فیلترها، سنسورها و غیره خوب هستند، ممکن است مبدل کاتالیزوری بد باشد.

مکانیک ها اغلب علائم یک مبدل کاتالیزوری معیوب را به اشتباه تشخیص می دهند که ناشی از یک سنسور اکسیژن بد یا هر سنسور دیگری است.

برای بررسی گرفتگی مبدل کاتالیزوری، دست خود را نزدیک انتهای لوله اگزوز نگه دارید و از کسی بخواهید که پدال گاز را فشار دهد تا دور ماشین شما تا 2000 افزایش یابد.

اگر مقدار کمی اگزوز بیرون می آید، ممکن است گرفتگی داشته باشید. مبدل کاتالیزوری در صورت امکان جریان را با خودروی مشابه مقایسه کنید.

 

 

تعمیر کاتالیزور خودرو را به سورنا کاتالیست بسپارید

خرید کاتالیزور اورجینال 

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *