تعمیر کاتالیزور شرق تهران ، مبدل کاتالیزوری از محفظه ای به نام کاتالیزور برای تبدیل ترکیبات مضر از گازهای خروجی موتور به گازهای ایمن مانند بخار استفاده می کند. این ماده برای تقسیم مولکول‌های ناایمن در گازهایی که خودرو تولید می‌کند قبل از رها شدن در هوا کار می‌کند مبدل کاتالیزوری در قسمت زیرین خودرو قرار دارد و شبیه یک جعبه فلزی بزرگ است. دو لوله از آن خارج می شود. مبدل از این دو لوله و کاتالیزور در طول فرآیند ایمن سازی گازها برای دفع استفاده می کند.
گازها از لوله “ورودی” متصل به موتور خودرو وارد می شوند. اینها روی کاتالیزور دمیده می شوند که باعث واکنش شیمیایی می شود که آلاینده ها را از هم جدا می کند. گازهای کم ضرر اکنون از طریق لوله دوم یا “خروجی” که به لوله اگزوز خودرو متصل است، عبور می کند. اگر کاتالیزور خودروی شما دچار مشکل شود باید سریعا اقدام به تعمیر آن کنید اگر ساکن شرق تهران هستید و کاتالیزور خودرویتان، ایراد پیدا کرده است، هرچه زودتر آن را به یک تعمیرگاه کاتالیزور در شرق تهران ببرید. تعمیر کاتالیزور در غرب تهران، باید توسط افراد خبره و حرفه‌ای انجام شود تا آسیبی به قسمت‌های دیگر این قطعه حساس وارد نشود و کاتالیزور بتواند کارایی خود را بدست آورد.

 

 

 

داخل یک مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور شرق تهران ، بنابراین مبدل کاتالیزوری از چه چیزی ساخته شده است؟ کاتالیزور داخل مبدل کاتالیزوری معمولاً از پلاتین یا فلزی مشابه مانند رودیوم یا پالادیوم ساخته شده است. گازها از طریق ساختار لانه زنبوری سرامیکی که در داخل محفظه گربه قرار دارد جریان می یابد. این با فلزاتی پوشیده شده است که مشاغل خاصی دارند که در کاهش انتشار نقش دارند. دو نوع اصلی کاتالیزور وجود دارد که ممکن است در یک خودرو مشخص شود:
کاتالیزورهای کاهشی: با حذف اکسیژن به کاهش آلودگی اکسید نیتروژن کمک می کنند. اکسیدهای نیتروژن به گازهای نیتروژن و اکسیژن تجزیه می شوند که به خودی خود بی ضرر هستند.
کاتالیزورهای اکسیداسیون: برای تبدیل مونوکسید کربن به دی اکسید کربن از طریق فرآیند مخالف افزودن اکسیژن استفاده می شود.
همچنین در نزدیکی مبدل کاتالیزوری یک سنسور اکسیژن (O2) قرار دارد که به واحد کنترل الکترونیکی خودرو (ECU) می گوید که چه مقدار اکسیژن در گازهای خروجی اگزوز یافت می شود. این به خودرو کمک می کند تا با نسبت هوا به سوخت کارآمدتر کار کند و به موتور اجازه می دهد تا اکسیژن کافی برای تکمیل فرآیند اکسیداسیون مبدل را تامین کند.

 

 

مطالعه آزاد: تعمیر کاتالیزور تیگو 8 پرو

 

انواع مبدل های کاتالیزوری

بهترین مرکز تخصصی تعمیر کاتالیزور شرق تهران ، همانطور که قبلا ذکر شد، دو کاتالیزور اصلی – احیا و اکسیداسیون – وجود دارد که می توانند در یک سیستم اگزوز برای کنترل گازهای خاص استفاده شوند.
بسته به سال خودرو و نوع مبدل کاتالیزوری آن، ممکن است کاتالیزور کاهشی در محل وجود نداشته باشد. دو نوع اصلی مبدل کاتالیزوری وجود دارد:
دو طرفه: مبدل کاتالیزوری دو طرفه تا سال 1981 روی وسایل نقلیه در ایالات متحده وجود داشت. آنها فقط کاتالیزورهای اکسیداسیون دارند که به تغییر مونوکسید کربن به دی اکسید کربن کمک می کنند. هیدروکربن ها (که سوخت نسوخته و نیمه سوخته است) به دی اکسید کربن و آب تبدیل می شوند.
سه راه: از سال 1981 مبدل کاتالیزوری سه طرفه مورد استفاده قرار گرفت. این مانند مبدل دو طرفه با افزودن یک کاتالیزور کاهشی عمل می کند. همانطور که قبلا گفته شد، این برای تبدیل اکسیدهای نیتروژن به نیتروژن و گازهای اکسیژن استفاده می شود.
موتورهای دیزلی از کاتالیزورهای دو طرفه استفاده می کنند و مبدل ها نیز به طور خاص برای کار با اگزوزهای دیزلی طراحی شده اند. مبدل‌های این نوع موتورها ذرات موسوم به بخش‌های آلی محلول را مورد هدف قرار می‌دهند. اینها از هیدروکربن های متصل به دوده ساخته شده اند.

 

تعویض کاتالیزور خودرو ارزان نیست و باید هزینه بالایی را برای آن بپردازید. اما در بیشتر مواقع با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه می‌توان این قطعه را تعمیر کرد. تیم حرفه‌ای سورنا کاتالیست در تعمیر تخصصی کاتالیزور در شرق تهران با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت برای شما مشتریان عزیز انجام می‌دهد. برای اطلاع از شرایط ویژه تعمیر کاتالیزور و اطلاع از قیمت‌های استثنایی تعمیر کاتالیزور شرق تهران با ما تماس بگیرید.

09127744604

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *