آیا کاتالیزور تعمیر می شود

آیا کاتالیزور تعمیر می شود ؟

آیا کاتالیزور تعمیر می شود ؟ این شاید سوال شما هم باشد کاتالیزور خودرو یکی از مهمترین قطعات خودروی شما می باشد .

خرابی یا گم شدن مبدل کاتالیزوری بر عملکرد خودروی شما تأثیر می گذارد همچنین می تواند به موتور شما آسیب برساند. اگر مبدل کاتالیزوری آسیب دیده یا مفقود شده دارید، می‌خواهید آن را تعمیر کنید. مرکز تخصصی کاتالیزور یعنی سورنا کاتالیست برای تعمیر و یا تعویض کاتالیزور خودروی شما همیشه همراه شما است با بهترین خدمات.

 

مبدل کاتالیزوری چیست؟

آیا کاتالیزور تعمیر می شود ؟

آیا کاتالیزور تعمیر می شود ، یک مبدل کاتالیزوری به کنترل انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند. از بیرون شبیه صدا خفه کن است. در داخل دارای ساختار لانه زنبوری ساخته شده از فلز است. گازها از ساختار لانه زنبوری عبور می کنند. فلزات با هیدروکربن های نسوخته در گازهای خروجی برهم کنش دارند. آنها آنها را به گازهای گلخانه ای کمتر مضر تبدیل می کنند.

 

آیا می توانید مبدل کاتالیزوری خراب را تعمیر کنید؟

آیا کاتالیزور تعمیر می شود باید بگوییم در جواب این سوال که  اگر مبدل کاتالیزوری را در مراحل اولیه خرابی به یک مرکز تخصصی کاتالیزور ببرید، ممکن است قابل تعمیر باشد. با این حال، در صورت تغییر رنگ، تاب برداشتن، صدا دادن یا بوی گوگرد، یا کند شدن شتاب خودرو احتمالاً باید تعویض شود.

 

چگونه بفهمم مبدل کاتالیزوری من خراب است؟

آیا کاتالیزور تعمیر می شود، نشانه اصلی عدم وجود مبدل کاتالیزوری نویز است. خودروهای بدون مبدل کاتالیزوری بسیار سر و صداتر هستند!

تشخیص علائم خرابی مبدل کاتالیزوری دشوارتر است. آنها مشابه سایر مشکلات اگزوز هستند. بنابراین، اگر متوجه آنها شدید، حتما یک مکانیک وسیله نقلیه شما را بررسی کند.
چراغ موتور را بررسی کنید
موتور خشن
بوی گوگرد/تخم مرغ فاسد از Tailpipe
توقف
سر و صدا در هنگام بیکار
مبدل کاتالیزوری درخشان
کاهش مصرف سوخت
تست انتشار ناموفق

 

آیا تعویض مبدل کاتالیزوری گران است؟

آیا کاتالیزور تعمیر می شود ؟
آیا کاتالیزور تعمیر می شود، اگر تعمیر نشود باید تعویض کاتالیزور را انجام دهید . ما به قیمت مقرون به صرفه کاتالیزور خودروی شما را تعویض می کنیم. با این حال، به دلیل اینکه مبدل های کاتالیزوری حاوی فلزات گرانبها هستند و قطعات گران قیمت هستند. هزینه تعویض کمی از تعمیر گرانتر می شود.

 

 

 

بیشتر بدانید : تعمیر کاتالیزور مزدا 2

 

 

علت ترک خوردگی مبدل کاتالیزوری چیست؟

آیا کاتالیزور تعمیر می شود ؟
آیا کاتالیزور تعمیر می شود، مبدل کاتالیزوری ممکن است به دلایل زیادی مانند کهولت سن، شمع‌های بد، آسیب‌دیدگی سنسورهای اکسیژن و مخلوط نادرست هوا و سوخت، ترک بخورد.

حال بیایید این علل را یکی یکی بررسی کنیم.

1. پیری
یکی از دلایل اصلی ترک خوردگی مبدل کاتالیزوری کهولت سن است. خودروهایی که 100 هزار مایل را طی کرده اند، بیشتر در معرض ترک در مبدل های کاتالیزوری هستند. بسیار نادر است که یک خودروی جدید این مشکل را داشته باشد مگر اینکه نقص سازنده باشد.

با این حال، با بالا رفتن سن خودرو، مبدل کاتالیزوری نیز پیر می‌شود، بنابراین به ویژه زمانی که تحت فشار زیاد قرار می‌گیرد، مستعد ترک‌ها می‌شود.

2. سنسور اکسیژن به درستی کار نمی کند
آیا کاتالیزور تعمیر می شود ؟ سنسور اکسیژن نقش مهمی در اندازه گیری تعداد گازهای خروجی از موتور دارد. این قطعه داده‌های بی‌درنگ در مورد میزان اکسیژن نسوخته در اگزوز به کامپیوتر موتور ارسال می‌کند تا به آن کمک کند نسبت هوا به سوخت مناسب موتور را تعیین کند.

هنگامی که سنسورهای اکسیژن آسیب می بینند، خوانش نادرست گازهای خروجی را نشان می دهد که باعث ایجاد وضعیت خیلی باریک یا بسیار غنی می شود که هر دو برای موتور شما مضر است.

هنگامی که بیش از حد غنی باشد، فشار زیادی بر مبدل کاتالیزوری وارد می کند و باعث ترک خوردن آن می شود و در بدترین حالت باعث ذوب می شود.

3. شمع بد
شمع‌های بدی که اشتباه می‌کنند یا اصلاً شلیک نمی‌کنند، می‌توانند باعث شوند سوخت نسوخته وارد سیستم اگزوز شده و در داخل مبدل کاتالیزوری مشتعل شود و باعث ترک خوردن آن و در برخی موارد باعث ذوب کامل آن شود. 

 

 

تعمیر و تعویض کاتالیزور با مناسبترین قیمت در مرکز تخصصی کاتالیزور  سورنا کاتالیست

برقراری ارتباط:

091127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *