تعمیر کاتالیزور کرج

تعمیر کاتالیزور کرج

در این مقاله همراه ما باشید که تمام آن چیزی را که در مورد تعمیر کاتالیزور کرج باید بدانید را به شما ارائه دهیم اما قبل از تعمیر کاتالیزور بهتر است بدانید چه چیزی به مبدل کاتالیزوری آسیب می رساند؟ خرابی موتور که به موقع تعمیر نمی شود، دلیل شماره یک خرابی مبدل های کاتالیزوری است. شرایط مخرب ایجاد شده توسط سیلندر ناقص موتور می تواند عمر مفید مبدل کاتالیزوری خودرو را سالها کاهش دهد یا حتی بدتر، مبدل را ذوب کند.

 

 

مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور کرج

تعمیر کاتالیزور کرج، مبدل کاتالیزوری یک دستگاه کنترل آلایندگی است که در سیستم اگزوز موتورهای بنزینی یا دیزلی نصب می شود. هدف آن کاهش انتشار آلاینده‌های مضر مانند مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و هیدروکربن‌هایی است که از طریق اگزوز خودرو در محیط منتشر می‌شوند.

مبدل کاتالیزوری با تبدیل آلاینده های مضر به مواد کمتر مضر از طریق یک واکنش شیمیایی کار می کند. در داخل مبدل کاتالیزوری دو نوع کاتالیزور وجود دارد: کاتالیزور از برخی جهات می توان گفت که مبدل کاتالیزوری خودرو مانند موتور عمل می کند. مبدل کاتالیزوری، مولکول های هیدروکربن را با اکسید کردن هیدروژن و کربن به H2O و CO2 تجزیه می کند. هنگامی که محتویات موجود در مبدل حدود 50 قسمت در میلیون هیدروکربن در 1٪ O2 باشد، مخلوط موجود در مبدل یک واکنش شیمیایی را حفظ می کند. این واکنش انرژی گرمایی کافی برای حفظ مبدل در دمای “پخت” تولید می کند.

 

مطالعه آزاد: تعمیر کاتالیزور تهران

 

 

 

علل آسیب مبدل کاتالیزوری

تعمیر کاتالیزور کرج

تعمیر کاتالیزور کرج، از آنجایی که اکسیژن و سوخت در داخل سیلندر در جریان آتش سوزی ناقص مشتعل نمی شوند، مخلوط نسوخته در داخل مبدل کاتالیزوری محبوس می شود. در حالی که مبدل می تواند این محتویات را بپزد، سطوح اکسیژن به میزان قابل توجهی و قطعات در هر میلیون هیدروکربن سطحی از انرژی گرمایی تولید می کند که توسط بستر سرامیکی مبدل غیرقابل مدیریت است.

گاهی اوقات مبدل ممکن است تحت تأثیر اشتباه موتور قرار نگیرد. اگر شرایط احتراق ناقص به دلیل کمبود سوخت یا تحویل بیش از حد به سیلندر باشد، مخلوط موجود در مبدل مشتعل نخواهد شد. از سوی دیگر، آتش‌سوزی‌های ناقص که به عیوب مکانیکی موتور یا مشکلات احتراق نسبت داده می‌شوند، عموماً غلظت بالایی از هیدروکربن‌ها و O2 را در مبدل قرار می‌دهند.

 

مبدل های کاتالیزوری ممکن است در اثر عوامل مختلفی آسیب ببینند.

در اینجا برخی از علل رایج آسیب مبدل کاتالیزوری آورده شده است:

با گذشت زمان، مبدل‌های کاتالیزوری می‌توانند فرسوده شوند و در تبدیل آلاینده‌ها کارایی کمتری داشته باشند. طول عمر معمول مبدل کاتالیزوری حدود 100000 مایل است، اگرچه بسته به خودرو و شرایط رانندگی می تواند متفاوت باشد. پس تعمیر کاتالیزور کرج را جدی بگیرید و حتما در صورت نیاز رسیدگی کنید.
آلودگی: آلودگی مبدل کاتالیزوری می تواند به دلیل عوامل مختلفی از جمله استفاده از بنزین سرب دار، نشتی روغن یا مایع خنک کننده و احتراق ناقص موتور رخ دهد. آلودگی می تواند باعث شود که مواد کاتالیست پوشش داده یا آسیب ببینند و اثر آن را در تبدیل آلاینده ها کاهش دهند.
آسیب فیزیکی: مبدل های کاتالیزوری می توانند توسط زباله های جاده، سرعت گیرها و سایر موانع آسیب فیزیکی ببینند. این می تواند باعث ترک خوردگی یا گرفتگی ساختار لانه زنبوری شود و جریان گازهای خروجی را کاهش دهد و باعث افزایش فشار برگشتی در موتور شود.
گرمای بیش از حد: گرم شدن بیش از حد مبدل کاتالیزوری می تواند به دلیل اشتعال موتور، مشکلات سیستم سوخت رسانی یا نشت سیستم اگزوز رخ دهد. گرمای بیش از حد می تواند باعث ذوب یا شکستن مواد کاتالیست شود و مبدل کاتالیزوری را بی اثر کند.کیفیت سوخت: بنزین یا سوخت دیزل با کیفیت پایین می‌تواند حاوی سطوح بالاتری از گوگرد یا سایر آلاینده‌ها باشد که به مرور زمان به مواد کاتالیست موجود در مبدل کاتالیزوری آسیب برساند.
نصب نادرست: نصب نادرست مبدل کاتالیزوری، مانند استفاده از نوع یا اندازه اشتباه مبدل کاتالیزوری، می تواند باعث آسیب به مبدل کاتالیزوری یا افزایش انتشار گازهای گلخانه ای شود.
به طور کلی، نگهداری و تعویض مبدل کاتالیزوری آسیب دیده یا معیوب برای اطمینان از عملکرد خودرو در محدوده قانونی انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش تاثیر آن بر محیط زیست مهم است. تعمیر و نگهداری منظم خودرو، مانند تعویض روغن و تنظیم، نیز می تواند به جلوگیری از آسیب به مبدل کاتالیزوری کمک کند.

 

 

برای تعمیر و تعویض و یا شستشوی مبدل کاتالیزوری می توانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا

برقراری ارتباط:

091277744604

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *