تعمیر کاتالیزور ورنا

تعمیر کاتالیزور ورنا

 

آیا از تعمیر کاتالیزور ورنا می دانید؟ همراه ما باشید تا با تعمیر کاتالیزور آشنا شوید، مبدل کاتالیزوری بخشی از سیستم اگزوز هیوندای ورنا است و هدف اصلی آن تبدیل گازهای خروجی مانند مونوکسید کربن و هیدروکربن هایی است که برای سلامتی و محیط زیست مضر هستند به محصولات جانبی کمتر مضر مانند دی اکسید کربن و گاز نیتروژن. اگر مبدل کاتالیزوری در ورنا شما مسدود شود، می تواند بر عملکرد وسیله نقلیه شما تأثیر بگذارد. پس بهتر است حتما زودتر به یک مرکز تخصصی کاتالیزور ببرید و کارهای اولیه را برای شما انجام دهند.

 

 

رایج ترین علائم خرابی کاتالیزور ورنا کدامند؟

تعمیر کاتالیزور ورنا

رایج‌ترین نشانه‌های گرفتگی مبدل کاتالیزوری که نشان از  تعمیر کاتالیزور ورنا است عبارتند از: عملکرد محدود بالاتر از سرعت معین یا از دست دادن عملکرد، کارکرد نامنظم موتور، بوی غیرعادی گاز خروجی، مصرف سوخت ضعیف، روشن شدن چراغ چک موتور و گاهی اوقات صداهای تق تق

شتاب ضعیف
بارزترین نشانه گرفتگی مبدل کاتالیزوری در هیوندای ورنا، شتاب آهسته یا کاهش عملکرد موتور است. وقتی پدال گاز را از حالت توقف فشار می دهید، ممکن است خودرو در ابتدا به طور عادی شتاب بگیرد. اما پس از رسیدن به سرعت معین، به دلیل انسداد افزایش گازهای خروجی در سیستم، عملکرد موتور کاهش می یابد. حتی فشار دادن کامل پدال گاز کمکی نمی کند، در عوض ممکن است باعث پاشش بیشتر موتور شود.

مصرف سوخت ضعیف
هنگامی که موتور به دلیل گرفتگی مبدل کاتالیزوری نمی تواند به درستی تنفس کند، باعث می شود موتور سوخت بیشتری بسوزاند.

تست انتشار ناموفق
هنگامی که مبدل کاتالیزوری در ورنا خراب می شود، توانایی خود را برای فیلتر کردن صحیح گازهای سمی اگزوز از موتور از دست می دهد. این باعث می شود خودرو در تست آلایندگی شکست بخورد. با کاهش قابل توجه عملکرد، مصرف سوخت بالا و آلاینده های مضر بیشتر در لوله اگزوز، یک مبدل کاتالیزوری معیوب قطعا باید در نظر گرفته شود.

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور فدیلیتی

 

دلایل خرابی مبدل کاتالیزوری در ورنا چیست؟

کاتالیزور هم مانند تمام قطعه های دیگر خودرو احتمال خراب شدن دارد و باید تعمیر کاتالیزور ورنا را جدی بگیرید. همه مبدل‌های کاتالیزوری در نهایت از کار می‌افتند زیرا یک قطعه فرسوده است. با گذشت زمان، رسوبات کربن انباشته شده و مبدل کاتالیزوری را مسدود می کند، به خصوص اگر خودرو مسافت زیادی را طی کرده باشد.

مبدل های کاتالیزوری حاوی ساختارهای لانه زنبوری با منافذ ریز هستند که بسته به مرحله کاتالیزور با پلاتین، رودیوم یا پالادیوم پوشیده شده اند. اگر این منافذ مسدود شوند، گازهای خروجی نمی توانند از آن عبور کنند.

استفاده از نوع نامناسب سوخت، به عنوان مثال بنزین سرب دار نیز می تواند باعث خراب شدن سریع مبدل کاتالیزوری شود.

سنسورهای O2 بد یکی از دلایل اصلی خرابی زودرس مبدل کاتالیزوری است
سنسور O2 در Accent سطح اکسیژن گازهای خروجی از موتور را کنترل می کند و داده ها را به واحد کنترل گزارش می دهد که به طور مداوم نسبت هوا به سوخت را در موتور تنظیم می کند. اگر سنسور اکسیژن دچار نقص شود، خوانش های نادرست را به واحد کنترل ارسال می کند و در نتیجه نسبت هوا به سوخت بد است.

مخلوط سوختی که بسیار غنی است، یعنی زمانی که سوخت بیش از حد به محفظه های احتراق تزریق می شود و هوای کافی وجود ندارد، می تواند به مبدل کاتالیزوری در هیوندای اکسنت آسیب برساند. این معمولاً به دلیل بد بودن سنسور اکسیژن بالادست اتفاق می‌افتد، اما می‌تواند به دلیل بد بودن سنسور MAF یا فرسودگی شمع‌ها نیز رخ دهد. هر گونه سوخت نسوخته در موتور که به سیستم اگزوز می رود در مبدل کاتالیزوری مشتعل می شود. این امر پوشش داخلی مبدل را از بین می برد و به ناچار منجر به خرابی کامل می شود.

 

 

چگونه مبدل کاتالیزوری خراب در هیوندای ورنا را بررسی کنیم؟

تعمیر کاتالیزور ورنا

در تعمیر کاتالیزور ورنا خواندن کدهای خطا با استفاده از دستگاه تشخیص نسبتاً قابل اعتماد است. اگر کد خطا از P0420 تا P0424 یا از P0430 تا P0434 را در اسکنر OBD2 مشاهده کردید، نشان دهنده مشکل در مبدل کاتالیزوری است. با این حال، همیشه اینطور نیست، زیرا یک حسگر اکسیژن بد می‌تواند کدهای مبدل کاتالیزوری را نیز فعال کند. بنابراین لازم است قبل از اینکه مبدل کاتالیزوری بسیار گران قیمت را در Accent خود جایگزین کنید، موضوع را به طور کامل بررسی کنید.

تست دما
اندازه‌گیری دمای مبدل کاتالیزوری در ورنا نیز می‌تواند به شما در تعیین محدودیت‌های داخلی احتمالی که باعث فشار برگشتی بیش از حد می‌شود کمک کند. برای این آزمایش می توان از دماسنج مادون قرمز استفاده کرد.

موتور هیوندای ورنا خود را روشن کنید و صبر کنید تا در سطح دمای عملیاتی مناسب قرار گیرد. وسیله نقلیه را بلند کنید تا به مبدل کاتالیزوری دسترسی آسان داشته باشید. دما را در ورودی و خروجی مبدل کاتالیزوری با استفاده از دماسنج مادون قرمز اندازه گیری کنید و مقادیر را با هم مقایسه کنید.
اگر اختلاف دما بیشتر از 10 درجه سانتیگراد یا 50 درجه فارنهایت باشد، به احتمال زیاد مبدل کاتالیزوری مسدود شده است.

 

تعمیر کاتالیزور ورنا

برای تعمیر کاتالیزور خودروی خود می توانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید، تعمیر و تعویض کاتالیزور انواع خودروهای وارداتی و چینی در کمترین زمان ممکن

با رضایت نامه کتبی در خدمت مشتریان عزیز هستیم رضایت شما هدف ما است.

09127744604

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *