نشانه های مبدل کاتالیزوری خراب چیست؟

نشانه های مبدل کاتالیزوری خراب چیست؟

آیا متوجه مشکلاتی در عملکرد خودرو یا سیستم اگزوز خود شده اید؟ نشانه های مبدل کاتالیزوری خراب چیست؟ مبدل های کاتالیزوری دود اگزوز موتور شما را فیلتر می کنند و آنها را بی ضرر می کنند، اما وقتی شروع به خراب شدن می کنند می توانند باعث ایجاد چند مشکل شوند.

مبدل کاتالیزوری بخش مهمی از وسیله نقلیه شما است، اما نشانه‌های آسانی وجود دارد که می‌توان تشخیص داد که آیا این قطعه خراب شده است یا نه، به خواندن مقاله ادامه دهید تا بتوانید تمام علائم نشان دهنده زمان بررسی یا تعویض مبدل کاتالیزوری خود را تشخیص دهید.

 

 

 

علائم های مهم خرابی کاتالیزور خودرو

نشانه های مبدل کاتالیزوری خراب چیست؟

نشانه های مبدل کاتالیزوری خراب چیست؟ مبدل بد حسگرهایی را فعال می کند که چراغ موتور را روشن می کند. وسیله نقلیه شما دارای سنسورهای اکسیژن است که به مبدل کاتالیزوری متصل می شود و آلایندگی هایی را که وسیله نقلیه شما تولید می کند نظارت می کند.

 

اگر مبدل به اندازه کافی گازهای گلخانه ای را فیلتر نکند، به سنسور هشدار می دهد و چراغ را روشن می کند تا متوجه شوید مشکلی وجود دارد.
از آنجایی که چراغ چک موتور به دلایل مختلف روشن می شود، از یک اسکنر کد OBD برای اسکن وسیله نقلیه خود برای مشکل استفاده کنید. مشکلات مبدل کاتالیزوری معمولاً با خطای P0420 یا P0430 شروع می شود.

 

جغجغه می تواند مواد شکسته داخل مبدل باشد. مواد لانه زنبوری در فیلتر با قدیمی شدن یا آسیب دیدن فیلتر شروع به از بین رفتن می کند، بنابراین ممکن است داخل آن از هم جدا شود. به صدای تق تق که از زیر وسیله نقلیه شما در حال کار است یا زمانی که موتور را می چرخانید گوش دهید تا مشخص کنید مشکل مبدل است یا خیر
صدا دادن همچنین می تواند نشانه این باشد که قسمت هایی از سیستم اگزوز شما شل شده و باید سفت شوند.

 

موتور شما بیش از حد کار می کند و با یک مبدل مسدود شده، سوخت بیشتری مصرف می کند. مواد شکسته در داخل مبدل کاتالیزوری، خط موتور شما را مسدود می‌کند، بنابراین سوخت ناگهان به همان اندازه کارآمد نمی‌سوزد.

 

از آنجایی که موتور شما سعی می کند خود را حفظ کند، سخت تر کار می کند و سوخت شما را سریعتر از گذشته مصرف می کند. ممکن است متوجه شوید که بیشتر در حال پر کردن بنزین هستید و یا مسافت پیموده شده را که به آن عادت کرده اید نمی گذرانید.نشانه های مبدل کاتالیزوری خراب چیست را در این مقاله کامل به آن ها اشاره کرده ایم تا راحت متوجه خرابی آن شوید و به موقع جلوگیری کنید.

 

 

 

تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروی خود را به تعمیرگاه تخصصی کاتالیزور سورنا کاتالیست بسپارید

برقراری ارتباط:

09127744604

 

 

 

یک مبدل مسدود می تواند باعث شود وسیله نقلیه شما دچار اشتباه شود و شتاب آن کندتر شود. هنگامی که مواد در داخل مبدل شکسته می شود، خروجی اگزوز را مسدود می کند و باعث ایجاد فشار برگشتی بر روی موتور می شود و باعث می شود موتور از کار بیفتد.

از آنجایی که فشار بیشتری روی موتور شما وجود دارد، کارایی کمتری دارد و زمانی که می‌خواهید سرعت خود را افزایش دهید، به اندازه معمول قدرت نخواهد داشت.

 

مواد شکسته در مبدل اگزوز را مسدود کرده و موتور را مسدود می کند. اگر مواد لانه زنبوری بشکند و باعث گرفتگی شود، فشار آنقدر بالا می‌رود که موتور شما نمی‌تواند هوای کافی برای کارکرد را دریافت کند.

ممکن است درست زمانی که وسیله نقلیه خود را روشن می کنید یا در حال رانندگی هستید متوجه آن شوید. حتی اگر هر بار که رانندگی می‌کنید توقف اتفاق نمی‌افتد، نشانه آن است که باید مبدل را بررسی کنید.

برای اطلاع از قیمت کاتالیزور خودرو 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *