تعمیر کاتالیزور ام وی ام X22

تعمیر کاتالیزور ام وی ام X22

 

امروز میخواهیم از تعمیر کاتالیزور ام وی ام X22 برای شما بگوییم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید مبدل کاتالیزوری بخش مهمی از آلایندگی و سیستم اگزوز خودرو شما است. مبدل کاتالیزوری آلوده، گرفتگی یا آسیب دیده نه تنها به محیط زیست آسیب می رساند، بلکه به وسیله نقلیه گرانبهای شما نیز آسیب می رساند. در واقع، یک مبدل کاتالیزوری مسدود شده می تواند منجر به تخریب احتمالی موتور نیز شود! شما نمی خواهید در نهایت هزینه هنگفتی را هم برای مبدل و هم برای موتور خود خرج کنید، درست است؟ به جای اینکه به تعمیرات موقت و تنظیم سریع بسنده کنید،بهتر است درست از آن نگهداری کنید.

مبدل کاتالیزوری چیست؟
کاتالیزور قطعه ای است که نه تنها ضروری است، بلکه بخشی گران قیمت از سیستم اگزوز شما است. هدف اصلی آن پاکسازی انتشارات سمی است، این کار را با تبدیل آنها به دی اکسید کربن، نیتروژن و بخار آب انجام می دهد.

 

علائم خرابی مبدل کاتالیزوری ام وی ام X22

قبل از تعمیر کاتالیزور ام وی ام X22 توجه به صداها، بو و عملکرد وسیله نقلیه برای تعیین اینکه آیا مشکلی با مبدل کاتالیزوری خود دارید، کلیدی است

در اینجا چند نشانه وجود دارد که باید مراقب آنها باشید:

چراغ چک موتور: ظاهر شدن ناگهانی چراغ چک موتور شما می تواند معانی زیادی داشته باشد، اما نشان دهنده یک مشکل آلایندگی است. اگر چراغ چک موتور شما روشن شد، از تکنسین های حرفه ای ما بخواهید که خودروی شما را فورا بازرسی کنند.
افزایش انتشار گازهای گلخانه ای: هنگامی که مبدل کاتالیزوری شما کار خود را انجام نمی دهد، خودروی شما مونوکسید کربن بیش از حد منتشر می کند – که خطرناک است و باید فوراً اصلاح شود.
بوهای عجیب: اگر اگزوز شما بوی تخم مرغ فاسد و روغن سوخته می دهد، موتور شما بیش از حد لازم سوخت منتشر می کند و سموم را به مواد کمتر مضر تبدیل نمی کند. باز هم باید فوراً به این موضوع رسیدگی شود!
صداهای تق تق: صدای تق تق: صدای تق تق که از زیر کاپوت شما می آید می تواند نشان دهنده شکسته شدن مبدل کاتالیزوری و شکسته شدن فلز در داخل باشد که در نهایت می تواند به سایر اجزای وسیله نقلیه شما آسیب برساند.
حفره ها: اگر به مبدل کاتالیزوری خود نگاهی بیندازید و متوجه سوراخ ها شدید، وقت آن رسیده است که آن را تعویض کنید. این علامت رایج خرابی مبدل نیست، اما ممکن است اتفاق بیفتد و ماشین شما با این مشکل به درستی کار نکند.
خرابی مبدل کاتالیزوری مشکلی نیست که بتوانید آن را برای یک روز دیگر به تعویق بیندازید. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید،فورا به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

 

مطالعه آزاد: تعمیر کاتالیزور تیگو 7

 

 

علت خرابی کاتالیزور چیست؟

تعمیر کاتالیزور ام وی ام X22

قبل از تعمیر کاتالیزور ام وی ام X22 بهتر است بدانید چگونه خراب می شود کاتالیزور نسبت به تغییرات دما و ترکیبات موجود در گازهای خروجی حساس است. مثلا خرابی واشر سرسیلندر باعث وارد شدن روغن و آب به محفظه احتراق شده و گازهای خروجی را آلوده می کند و به کاتالیزور آسیب می رساند ریختن مکمل های انژکتور شور در باک یا اکتان بوسترها برای کاتالیزور ضرر دارد لذا از این مواد در خودروی خود استفاده نکنید. اگر سیستم جرقه خودروی شما معیوب باشد باعث می شود مخلوط سوخت و هوا ناقس بسوزد و گازهای حاصل از احتراق ناقص عامل دیگری برای تخریب کاتالیزور هستند.

گرم شدن بیش از حد موتور از دیگر مواردی هست که باعث خرابی کاتالیزور می شود. ضربه خوردن و صدمه دیدن پوسته کاتالیزور نیز می تواند کارکرد آن را مختل کند.نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که اگر هر یک از موارد فوق الذکر باعث خرابی کاتالیزور شده است باید ابتدا عیب مورد نظر را رفع کرده و سپس اقدام به تعویض کاتالیزور نمایید. زیرا تا وقتی عامل اصلی خرابی ریشه یابی نشود صرفا تعویض کاتالیزور مشکل را حل نمی کند و پس از مدتی دوباره کارکرد آن مختل می شود.

 

 

سورنا کاتالیست همراه شماست تا به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان ممکن کاتالیزور خودروی شما را تعمیر و یا تعویض کند

تعمیر و تعویض انواع کاتالیزور خودروهای وارداتی و چینی 

برقراری ارتباط:

09127744604

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *