تعمیر کاتالیزور کوپا T210

تعمیر کاتالیزور کوپا T210

تعمیر کاتالیزور کوپا T210، جنگ بر سر آلاینده‌ها در بهترین بخش از 40 سال گذشته و با برخورد شدید دولت‌ها با صنعت خودروسازی ادامه داشته است. در دهه 1970، دولت ایالات متحده قانونی را به اجرا درآورد که بر اساس آن هر خودرویی که از آن سال به بعد تولید می‌شود باید دارای دستگاهی به نام مبدل کاتالیزوری باشد. این دستگاه به زودی در سرتاسر دنیای خودروها گسترش یافت و اکنون به یکی از اجزای اصلی کنترل آلاینده ها تبدیل شده است و تقریباً در هر سیستم اگزوز مدرن یکپارچه شده است.

 

مبدل کاتالیزوری چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

تعمیر کاتالیزور کوپا T210

تعمیر کاتالیزور کوپا T210،گربه در حدود یک سوم مسیر پایین سیستم اگزوز نشسته و شبیه یک محفظه فلزی کوچک است که گازهای خروجی اگزوز را دریافت می کند و ماهیت شیمیایی آنها را تغییر می دهد تا حجم انتشارات ناخوشایند تازه از منیفولد اگزوز را کاهش دهد. درون محفظه گربه یک ساختار لانه زنبوری بر پایه سرامیکی قرار دارد که با فلزات بسیار گرانبها پوشانده شده است و هر فلز کار خاصی در کاهش انتشار دارد.

سه گاز اصلی تولید شده توسط موتورهای خودرو وجود دارد: گاز نیتروژن (N2)، دی اکسید کربن (CO2) و بخار آب (H2O). با این حال، مبدل کاتالیزوری بیشتر برای مقابله با محصولات کوچکتر و مضرتر که به دلیل فرآیند احتراق ناقص طبیعی موتور IC تولید می شوند، استفاده می شود. اینها مونوکسید کربن، هیدروکربن ها و اکسیدهای نیتروژن هستند. بنابراین، امروزه بیشتر گربه‌ها مبدل‌های کاتالیزوری سه‌طرفه نامیده می‌شوند، زیرا سه نوع اصلی انتشاری که آنها قادر به مقابله با آن هستند.

 

مشکلات مبدل کاتالیزوری کوپا T210 چیست؟

تعمیر کاتالیزور کوپا T210،مبدل های کاتالیزوری اغلب 10 سال یا بیشتر کار می کنند، اما ممکن است آلوده، گرفتگی، داغ شدن بیش از حد یا آسیب فیزیکی شوند که منجر به عملکرد کند موتور و در نهایت خاموش شدن موتور می شود.

یکی از آلاینده‌های بالقوه گاز سرب است که می‌تواند کاتالیزورها را از بین ببرد، اگرچه به ندرت در ایالات متحده یافت می‌شود. سایر آلاینده‌ها شامل مایع خنک‌کننده موتور است که می‌تواند به دلیل معیوب بودن واشر سر سیلندر و روغن موتور به سیستم احتراق نشت کند. این مایعات می توانند مبدل کاتالیزوری را مسدود کنند تا گازهای خروجی از آن عبور نکنند. موتورهای خودرو از این نظر مانند ورزشکاران هستند که به اکسیژن زیادی نیاز دارند. اگر جریان اگزوز محدود شود، به این معنی است که هوای کمتری وارد موتور می شود و عملکرد آن کاهش می یابد. اگر موتور به آرامی پاسخ دهد یا پس از مدتی کار خاموش شود، ممکن است مبدل مسدود شده مقصر باشد.

مبدل های کاتالیزوری می توانند بیش از حد گرم شوند زیرا مقادیر بیش از حد گاز نسوخته ناشی از شمع ناقص یا نشتی دریچه اگزوز است. علاوه بر این، خرابی سنسور اکسیژن می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود.

در بسیاری از وسایل نقلیه، “گربه” در زیر وسیله نقلیه قرار دارد و مانند سایر قسمت های سیستم اگزوز، می تواند توسط زباله های جاده یا با عبور از حاشیه آسیب ببیند.

 

علائم خرابی کاتالیزور

تعمیر کاتالیزور کوپا T210

تعمیر کاتالیزور کوپا T210،کاتالیزور یک قطعه حیاتی و ضروری به حساب می رود و در صورتی که دچار مشکل شده باشد، بهتر است کل سیستم اگزوز توسط متخصصان این حوزه بررسی شود . درست کار نکردن کاتالیزور ها علائم مختلفی دارد از جمله:

1- افزایش مصرف سوخت خودرو

2- افت شتاب خودرو

3- روشن نشدن یا درست استارت نخوردن

4- خارج شدن دود غلیظ و سیاه از اگزوز

5- مردود شدن خودرو از تست آلایندگی

6- روشن شدن چراغ چک خودرو

7- بد کار کردن خودرو همراه با لرزش در حالت دور آرام

برای تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروی خود می توانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید.

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *