خرید کاتالیزور ماکسیما

خرید کاتالیزور ماکسیما، مبدل کاتالیزوری یک دستگاه پس از تصفیه اگزوز است. این برای تبدیل آلاینده های مضر به شکلی کمتر مضر طراحی شده است.

محصولات جانبی احتراق ناقص، مانند مونوکسید کربن (CO) و سوخت نسوخته به عنوان هیدروکربن (HC) و از انتهای دیگر مبدل کاتالیزوری سالم، آب (H20)، دی اکسید کربن (CO2) و دی نیتروژن (N2) می آید.

 

کاتالیزور چیست ؟

خرید کاتالیزور ماکسیما، مبدل کاتالیزوری یک دستگاه کنترل انتشار است که گازهای سمی و آلاینده‌های موجود در گاز خروجی از موتور احتراق داخلی را با کاتالیز کردن یک واکنش ردوکس به آلاینده‌های کمتر سمی کاهش می‌دهد.

مبدل های کاتالیزوری معمولا برای موتورهای بنزینی و دیزلی استفاده می شوند مبدل کاتالیزوری برای اولین بار توسط جنرال موتورز در سال 1975 در بازار ایالات متحده معرفی شد تا با مقررات سختگیرانه EPA در مورد اگزوز خودرو مطابقت داشته باشد.

 

 

چرا یک مبدل کاتالیزوری خراب می شود؟

خرید کاتالیزور ماکسیما

خرید کاتالیزور ماکسیما، چراغ “بررسی موتور” و به ویژه کد خطای P0420 نشان می دهد که مبدل کاتالیزوری خودرو شما کارآمد نیست. به عبارت دیگر، نمی تواند تعداد مواد مضری را که در معرض آنها قرار می گیرد، کنترل کند.

خودروهای مدرن، به‌ویژه رایانه‌هایشان، قدرت و گشتاور را بر اساس اطلاعاتی که از دستگاه‌های فرآوری اگزوز مانند مبدل کاتالیزوری دریافت می‌کنند، تنظیم می‌کنند.

یک مبدل کاتالیزوری اغلب از کار می افتد زیرا سطوح کاتالیزور قادر به تعامل و تبدیل گازهای خروجی مضر نیستند. این شکست اغلب به دلیل احتراق ناقص است، به این معنی: احتراق کمتر از حد مطلوب – مخلوطی از سوخت و هوا بسیار غنی یا کم چرب.

بخشی از روغن موتور شما تبخیر شده و از احتراق گذشته و تبدیل به مبدل کاتالیزوری می شود. روغن موتور بیش از حد در مبدل کاتالیزوری شما در نهایت سطوح کاتالیزور را مسموم می‌کند و سپس باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شما نمی‌شود.

 

 

 

آیا راهی برای جلوگیری از خرابی مبدل کاتالیزوری وجود دارد؟

خرید کاتالیزور ماکسیما

خرید کاتالیزور ماکسیما، با شرایط بهینه، یک مبدل کاتالیزوری باید سال ها و صدها هزار کیلومتر دوام بیاورد. با نگهداری خوب، احتمالاً هرگز مجبور نخواهید شد آن را در طول مالکیت خود تغییر دهید.

بقایای روغن مبدل کاتالیزوری را آلوده می کند
روغن موتور در حال تبخیر راه خود را به مبدل کاتالیزوری پیدا می کند. ذخایر نفت سنگین به طور موثری نمی سوزند و ممکن است مبدل کاتالیزوری را بیش از حد گرم کنند.

باقیمانده سوخت عملکرد مبدل کاتالیزوری را مختل می کند
حفظ سوخت سوخت بهینه بخش مهمی از سلامت سیستم آلایندگی خودرو شما است. سیستم‌های سوخت مدرن با فشارهای بسیار بالا و پاشش‌های سوخت فوق‌العاده خوب برای دستیابی به بهترین مصرف سوخت ممکن کار می‌کنند.

نگران نباشید، مبدل کاتالیزوری مقداری سوخت نسوخته را به گازهای کم‌مضر تبدیل می‌کند. شما نمی خواهید ترکیبی از بخارات سوخت و روغن که در مقادیر بیش از حد به یک مبدل کاتالیزوری می روند.

یک موتور تمیز داخلی سوخت را به طور موثرتری مصرف می کند و فشار کمتری به مبدل کاتالیزوری وارد می کند.

 

 

 

بیشتر بدانید: خرید کاتالیزور سانتافه

خرابی مبدل کاتالیزوری معمولاً به یکی از چهار دسته تقسیم می شود:

خرید کاتالیزور ماکسیما
1. خرید کاتالیزور ماکسیما، شکست حرارتی (گرمای بیش از حد)
2. بستر وصل شده
3. شوک حرارتی
4. آسیب فیزیکی
خرابی حرارتی اغلب زمانی ایجاد می شود که سوخت خام بیش از حد با کاتالیزور تماس پیدا می کند و به جای موتور، در مبدل می سوزد. مقدار زیاد سوخت دمایی بیش از ظرفیت مبدل ایجاد می کند و باعث ذوب یکپارچه سرامیکی می شود

سرامیک ذوب شده می تواند مسیر اگزوز را مسدود کند و منجر به کاهش قابل توجه قدرت موتور شود. علائم قابل مشاهده شامل تغییر رنگ پوسته مبدل ناشی از گرما است.

علل بالقوه خرابی حرارتی عبارتند از: احتراق ناقص، نقص سنسور اکسیژن، مشکل تحویل سوخت.

 

 

 

تعمیر و تعویض کاتالیزور 

در بزرگترین مرکز تخصصی کاتالیزور

سورنا کاتالیست

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *