مبدل کاتالیزور خودرو چیست؟

مبدل کاتالیزور خودرو چیست؟

اگر شما هم به مبدل کاتالیزور خودرو چیست؟  علاقه دارید و میخواهید بدانید پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، مبدل کاتالیزوری بخشی از سیستم اگزوز است.

به منظور برآورده ساختن الزامات زیست محیطی فزاینده در آن زمان، در سال 1992 تصمیم گرفت شد که مبدل کاتالیزوری برای خودرو الزامی باشد. آیا

مبدل کاتالیزوری کثیف دارید و می خواهید آن را تمیز کنید؟ در این مقاله نگاه دقیق تری به علل، مشکلات و راه حل های کاتالیزور آلوده می اندازیم.

 

مبدل کاتالیزوری چیست؟


مبدل کاتالیزور خودرو چیست؟ مبدل کاتالیزوری قطعه ای از خودرو است که مواد مضر CO (مونوکسید کربن)، NOx (اکسید نیتروژن) و CH (هیدروکربن نسوخته) را کاهش و فیلتر می کند و این مواد را به مواد کمتر مضر مانند: دی اکسید کربن، نیتروژن و هیدروژن تبدیل می کند.

مبدل کاتالیزوری در جلوی سیستم اگزوز قرار دارد و وظیفه حذف گازهای سمی و ناسازگار با محیط زیست را دارد. بسیاری از مردم فکر می کنند که فیلتر ذرات و کاتالیزور اثر یکسانی دارند، اما مطمئناً اینطور نیست. هر دو قسمت برای کاهش دود مضر اگزوز طراحی شده اند.

فیلتر ذرات باعث کاهش انتشار ذرات دوده می شود. انواع مختلفی از مبدل های کاتالیزوری وجود دارد مانند: کاتالیست اکسیداسیون (موتورهای دیزل)، کاتالیست سه طرفه (موتورهای بنزینی)، کاتالیست EOBD و کاتالیست زوج نزدیک.

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور پریوس

 

علت کثیف شدن مبدل کاتالیزوری خودرو چیست؟

 مبدل کاتالیزور خودرو چیست؟

مبدل کاتالیزور خودرو چیست؟، دلایل مختلفی برای شناسایی مبدل کاتالیزوری کثیف یا گرفتگی وجود دارد. ما تعدادی از دلایل را فهرست کرده ایم که می تواند علت کثیف یا گرفتگی مبدل کاتالیزوری باشد.

مصرف روغن بالا
شمع های فرسوده یا آسیب دیده
سوخت گیری با سوخت نادرست
رانندگی در مسافت های کوتاه
تنظیم نادرست موتور
بقایای سوخت در سیستم سوخت رسانی
عملکرد نادرست کاوشگر لامبدا *
انژکتورهای خراب
مبدل کاتالیزوری آسیب دیده یا شکسته است
* پروب لامبدا یک سنسور در اگزوز است و میزان اکسیژن موجود در گازهای خروجی را اندازه گیری می کند. این نسبت سوخت ایده آل بین سوخت و هوا است. لامبدا می تواند موتور سرد را پیش گرم کند و همچنین احتراق تمیز موتور را تضمین می کند.

اگر یکی از دلایل بالا را تشخیص دهید، احتمال زیادی وجود دارد که از کثیف یا گرفتگی مبدل کاتالیزوری رنج ببرید. این علل منجر به تجمع مشکلات می شود.

مشکلات مبدل کاتالیزوری خراب چیست؟

 مبدل کاتالیزور خودرو چیست؟
مبدل کاتالیزور خودرو چیست؟به طور معمول، سوخت در محفظه احتراق می سوزد. هنگامی که سوخت به احتراق کامل نمی رسد، وارد اگزوز شده و در مبدل کاتالیزوری مشتعل می شود. این احتراق ضعیف منجر به گرم شدن بیش از حد در مبدل کاتالیزوری می شود و باعث “ذوب” می شود. گرمای بیش از حد باعث ذوب شدن یکپارچه سرامیکی و مسدود شدن اگزوز می شود. این منجر به مشکلات زیر می شود:

افزایش مصرف سوخت
موتور لکنت زبان
انتشار بیشتر گازهای مضر
ماشین داره بو میگیره
صدای تق تق
ماشین بد روشن میشه
اکنون که مشکلات و علل مشخص شده است، می توانید انتخاب خود را انجام دهید. یا یک مبدل کاتالیزوری جدید بخرید یا یک مبدل کاتالیزوری را با افزودنی تمیزکننده از Lindemann تمیز کنید.

اگر می خواهید کاتالیزور خودروی خارجی، چینی و ایرانی خود را تعمیر و تعویض کنید!
مرکز تخصصی کاتالیزور یعنی سورنا کاتالیست با سال ها تجربه فراوان در خدمت شما عزیزان می باشد.
سورنا کاتالیست خوشحال است که همیشه همراه شما مشتریان عزیز می باشد.
 
برقراری ارتباط :
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *