تعمیر کاتالیزور هایما s7

در پرداختن به تعمیر کاتالیزور هایما S7 نکته ای که مد نظر است معرفی هرچندکوتاه و خلاصه خودروی هایما s7 میباشد،تا به شکل کلی شناختی از این خودرو و قطعات آن داشته باشید.هایما s7 محصولی از خودروساز چینی، هایما است.

در پی محبوبیت خودروهای کراس اوور و فروش بالای آن‌ها در جهان، ایران خودرو نیز اقدام به افزودن این خودرو به بازار خودروهای داخلی کرد؛ تا بتواند مشتریان بیشتری را جذب کند.

هایما s7 به دلیل امکانات رفاهی قابل قبول و مشخصات فنی مناسب، خودروی مناسب برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. در ادامه مطلب به بررسی این خودروی چینی از جنبه‌های گوناگون می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

هایما، نام یک شرکت خودروسازی چینی است که در واقع زیرمجموعه‌ای از شرکت FAW می‌باشد. فعالیت اولیه این شرکت، تولید خودروهای سواری برای شرکت‌های دیگر بود. این شرکت که در سال 1992 تأسیس شد، ابتدا یک شرکت مشارکتی با مزدا برای تولید خودروهای آن در چین بود. سال 2006 شرکت FAW بخشی از سهام هایما را خرید و نام شرکت به هایما فاو تغییر کرد.

کاتالیزور چیست؟

تعمیر کاتالیزور هایما s7نکته مهم در تعمیر کاتالیزور هایما s7 شناخت کاتالیزرور است،کاتالیزور یکی از قطعات اصلی سیستم کنترل آلایندگی خودرو می‌باشد که در بخش خروجی اگزوز و منیفولد خروجی موتور نصب می‌شود، کاتالیزور وظیفه دارد با تبدیل گازهای سمی حاصل از احتراق خودرو به گازهای بی ضرر، مانع از انتشار آلاینده ها در هوا و آلودگی محیط زیست شود،

خودروها با توجه به نیاز و حجم موتور میتوانند از یک یا دو کاتالیزور استفاده کنند، “کاتالیزور اگزوز” نسبت به نوع موتور و سوخت آن در انواع مختلفی طراحی و تعبیه شده است،

همچنین امروزه استفاده از کاتالیزور در خودروها به امری ضروری تبدیل شده و جزء یکی از پارامترهای مهم برای دریافت استاندارد به حساب می‌آید.در این مقاله به هر آنچه باید در مورد کاتالیزور خودرو بدانید می‌پردازیم.و اطلاعات مفیدی را به شما ارائه میدهیم.

جنس کاتالیزور از چیست؟

تعمیر کاتالیزور هایما s7 زمینه ای را فراهم میکند تا ابتدا با جنس کاتالیزور آشنا شوید، ماده کاتالیست: کاتالیست در واقع ماده اصلی مبدل کاتالیستی است که معمولاً از خانواده فلزات گران  قیمت نظیر پالادیوم، رادیوم، پلاتین، طلا، و کادمیوم انتخاب می‌شود. اما از نقطه نظر مقرون به صرفه بودن، عموماً از پالادیوم و رادیوم استفاده می‌شود.

لایه اکسیدی: از این لایه به  عنوان نگهدارنده ماده کاتالیست استفاده می‌شود که سطح مخصوص کاتالیست را افزایش می‌دهد. این لایه معمولاً از جنس اکسید آلومینیوم (Al۲O۳)، دی اکسید تیتانیوم (TiO۲)، دی اکسید سیلیکون (SiO۲)، یا ترکیبی از سیلیکا و آلومینا انتخاب می‌شود.

مطالعه آزاد:تعمیر کاتالیزور برلیانس

شرایط نگهداری کاتالیزور هایما s7

تعمیر کاتالیزور هایما s7قبل از پرداختن به تعمیر کاتالیزور هایما s7 به 4 نکته ساده برای نگهداری کاتالیزورمیپردازیم

1- استفاده از بنزین مرغوب

سرب موجود در بنزین های سرب دار به سرعت باعث نابودی کاتالیست می شود.

2- عدم استفاده از مکمل های غیر استاندارد

مکمل های غیر استاندارد حتی ممکن است به انژکتورهای خودرو، فیلتر بنزین و سنسور اکسیژن نیز آسیب وارد کنند.

3- جلوگیری از دود کردن خودرو

اگر خودرو روغن سوزی داشته باشد و دود آبی از اگزوز آن خارج شود، روغن های سوخته در منافذ کاتالیزور رسوب کرده و
مانع از عملکرد صحیح آن می شوند.

4- مواظبت در برابر ضربه

یکی دیگر از مراقبت های لازم، مواظبت در برابر ضربه می باشد.تا از تعمیر کاتالیزور هایما s7 جلوگیری میکند.

ساختار لانه زنبوری کاتالیست خصوصا در حالت سرد آسیب پذیر بوده و
اگر به آن ضربه وارد شود می شکند.

هم چنین اگر ارتفاع خودرو را کاهش دادید مراقب برخورد کاتالیزور با سطح زمین، ناهمواری ها، سرعت گیر و… باشید تا
به این قطعه حساس و حیاتی آسیبی وارد نشود.

مطالب مفید:تعمیر کاتالیزور نیسان مورانو

دلایل تعمیر کاتالیزور هایما s7

تعمیر کاتالیزور هایما s7

در تعمیر کاتالیزور هایما s7 نکاتی حائز اهمیت است که در واقع مربوط به خرابی قطعه کاتالیزور به دلایل مختلف است که ما در اینجا به چند نکته اشاره می کنیم.

درست کار نکردن یا از کار افتادن کاتالیزور علائمی دارد که راننده یا تکنسین ماهر می توانند با بررسی آنها به عیب ایجاد شده پی ببرند.در ادامه به 7 مورد از این دلایل اشاره می کنیم:

  • افزایش ناگهانی مصرف سوخت
  • افت شتاب گیری
  • روشن نشدن یا استارت خوردن نامناسب خودرو
  • مردود شدن خودرو در تست آلایندگی
  • روشن شدن چراغ چک خودرو
  • بد کار کردن خودرو و لرزش در سرعت های پایین
  • حس بویی شبیه تخم مرغ گندیده در داخل کابین

در هنگام خاموش بودن و سرد بودن خودرو، اگر کاتالیزور را با دست تکان دهید و صدای تق تقی شبیه به تکان خوردن سنگریزه از آن شنیده شود، علت آن فروپاشی و تخریب شبکه های داخل کاتالیزور است.که باعث تعمیر کاتالیزور هایما s7 میشود.

دمای کاتالیزور پس از مدتی از رانندگی باید به 700 یا 800 درجه سانتی گراد برسد.اگر این دما با حرارت سنج مادون قرمز بررسی شود و کمتر از میزان استاندارد باشد کاتالیزور درست کار نمی کند.در خودروهای قدیمی تر رایج ترین علت خرابی کاتالیزور گرفتگی آن است.

اگر قطعه کاتالیزور شما با وجود یکی از این علائم دچار خرابی شده است ونیاز به تعمیر دارد آسودگی خیال شما هدف اصلی ما

(سورنا کاتالیست)

میباشد تعمیر کاتالیزور خودروهای وارداتی با ضمانت نامه کتبی به شرط خاموش شدن چراغ چک و پایین اومدن مصرف سوخت مرکز تخصصی سورنا کاتالیست ، تعمیر و نوسازی کاتالیزور

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک و تعمیر تخصصی موتور خودروهای وارداتی و خاص با بهره گیری از تکنیسن های دوره دیده با تجربه درخشان، به کارگیری تجهیزات روز دنیا، مدیریت صحیح تعمیرگاهی، خدماتی استاندارد و شایسته به مالکین خودروهای سواری ارائه میدهد. 

برای ارتباط با ما:09211046454

شستشوی کاتالیزور چگونه است؟

تعمیر کاتالیزور هایما s7

شستشوی کاتالیزور یکی از بهترین روش ها و اصول اولیه برای حفظ ایمنی خودرو و حفظ ایمنی لازم در کاتالیزور خودرو میباشد، که از تعمیر کاتالیزور هایما s7 جلوگیری میکند .اما برای بسیاری از شما این سوال پیش می آید که چگونه شست و شوی کاتالیزور انجام میشود؟

به طور کلی، 3 روش برای شستشوی کاتالیزور خودرو وجود دارد:

راه اول : توسط فرد متخصص

در روش اول، یک مکانیک متخصص، کاتالیزور خودرو ها را از روی موتور پیاده کرده و با مواد رسوب گیر یا دستگاه التراسونیک مخصوص، پاک می کند و مجددا آن ها را سر جایش می بندد. مسلما این کار نیازمند صرف وقت زیادی است.

راه دوم: 

این است که مواد پاک کننده و رسوب گیر به بنزین اضافه شود تا در مسیر عبور بنزین از جمله انژکتورها، هرگونه رسوب را برطرف نماید. برای شستشوی کاتالیزور خودرو با این روش، مکمل های مختلفی برای بنزین در بازار موجود است؛ ولی معمولا این مکمل ها قیمت بالایی دارند. از طرف دیگر، اصالت و کیفیت همه ی مکمل ها ثابت شده نیست. اینجاست که بحث شستشوی انژکتور با تینر، قوت می گیرد.

راه سوم:

روش سوم که در واقع پیشگیری است، استفاده از بنزین سوپر به جای بنزین معمولی است. بنزین سوپر ناخالصی بسیار کمتری دارد و کاتالیزور خودرو ها دیرتر دچار گرفتگی می شوند. اما حتما به این نکته توجه داشته باشید که:

شستشوی کاتالیزور خودرو ها در عملکرد موتور و کاهش مصرف سوخت نقش زیادی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *