تعمیر کاتالیزور هیوندای آی 10

 

در این مقاله قرار است از تعمیر کاتالیزور هیوندای آی 10 اطلاعات مفیدی را به شما ارائه دهیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید مبدل کاتالیزوری بخشی از سیستم اگزوز هیوندای آی 10 است و هدف اصلی آن تبدیل گازهای خروجی اگزوز مانند مونوکسید کربن و هیدروکربن هایی است که برای سلامتی و محیط زیست مضر هستند به محصولات جانبی کمتر مضر مانند دی اکسید کربن و گاز نیتروژن. اگر مبدل کاتالیزوری در آی 10 شما مسدود شود، می تواند بر عملکرد وسیله نقلیه شما تأثیر بگذارد.

 

 

علائم گرفتگی کاتالیزور هیوندای آی 10 چیست؟

تعمیر کاتالیزور هیوندای آی 10

قبل از تعمیر کاتالیزور هیوندای آی 10 رایج‌ترین نشانه‌های گرفتگی مبدل کاتالیزوری در هیوندای آی 10را بشناسید عبارتند از: عملکرد محدود بالاتر از سرعت معین یا از دست دادن عملکرد، کارکرد نامنظم موتور، بوی غیر معمول گاز خروجی، مصرف سوخت ضعیف، روشن شدن چراغ چک موتور و گاهی اوقات صداهای تق تق

شتاب ضعیف
بارزترین نشانه گرفتگی مبدل کاتالیزوری در هیوندای آی 10شتاب آهسته یا کاهش عملکرد موتور است. وقتی پدال گاز را از حالت توقف فشار می دهید، ممکن است خودرو در ابتدا به طور عادی شتاب بگیرد. اما پس از رسیدن به سرعت معین، به دلیل انسداد افزایش گازهای خروجی در سیستم، عملکرد موتور کاهش می یابد. حتی فشار دادن کامل پدال گاز کمکی نمی کند، در عوض ممکن است باعث پاشش بیشتر موتور شود.

مصرف سوخت ضعیف
هنگامی که موتور به دلیل گرفتگی مبدل کاتالیزوری نمی تواند به درستی تنفس کند، باعث می شود موتور سوخت بیشتری بسوزاند.

تست انتشار ناموفق
هنگامی که مبدل کاتالیزوری در آی 10 خراب می شود، توانایی خود را در فیلتر کردن صحیح گازهای سمی اگزوز خروجی از موتور از دست می دهد. این باعث می شود خودرو در تست آلایندگی شکست بخورد. با کاهش قابل توجه عملکرد، مصرف سوخت بالا و آلاینده های مضر بیشتر در لوله اگزوز، یک مبدل کاتالیزوری معیوب قطعا باید در نظر گرفته شود.

 

 

برای تعمیر کاتالیزور هیوندای آی 10 یا هر خودروی چینی و یا وارداتی میتوانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید 

با خیالی آسوده و با قیمتی مناسب کاتالیزور اورجینال تهیه کنید با ضمانت نامه کتبی

برای برقرای ارتباط:

09127744604

 

دلایل خرابی مبدل کاتالیزوری در هیوندای آی 10

تعمیر کاتالیزور هیوندای آی 10

همه مبدل‌های کاتالیزوری در نهایت از کار می‌افتند و کار به تعمیر کاتالیزور هیوندای آی 10 می رسد زیرا یک قطعه فرسوده است. با گذشت زمان، رسوبات کربن انباشته شده و مبدل کاتالیزوری را مسدود می کند، به خصوص اگر خودرو مسافت زیادی را طی کرده باشد.

یکی دیگر از دلایل خرابی کاتالیزور استفاده از سوخت کم‌کیفیت است. این سوخت‌ها به‌طور کامل نمی‌سوزند و مابقی فرایند سوختن آنها در کلکتور و مستقیما در مبدل انجام می‌شود. به همین دلیل ذرات ریز آنها فیلتر را مسدود می‌کنند و هوا نمی‌تواند از آن عبور کند.

مبدل های کاتالیزوری حاوی ساختارهای لانه زنبوری با منافذ ریز هستند که بسته به مرحله کاتالیزور با پلاتین، رودیوم یا پالادیوم پوشیده شده اند. اگر این منافذ مسدود شوند، گازهای خروجی نمی توانند از آن عبور کنند.

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور ام وی ام x22

 

 

مبدل های کاتالیزوری چقدر عمر می کنند؟

عوامل زیادی وجود دارد که بر عمر مفید آن تأثیر می گذارد، اما معمولا مبدل های کاتالیزوری در هیوندای آی 10حدود 100000 مایل یا 10 سال دوام می آورند. با این حال، ممکن است خیلی زودتر به دلیل آلودگی، گرمای بیش از حد یا آسیب فیزیکی از بین برود. به عنوان مثال، به دلیل مشکلات سیستم جرقه زنی یا نشت روغن یا مایع خنک کننده به محفظه های احتراق به دلیل فرسودگی رینگ های پیستون یا دمیده شدن واشر سر.
استفاده از نوع نامناسب سوخت، به عنوان مثال بنزین سرب دار نیز می تواند باعث خراب شدن سریع مبدل کاتالیزوری شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *