تعمیر کاتالیزور نیسان تیانا

تعمیر کاتالیزور نیسان تیانا چگونه انجام می شود؟ اکثر دارندگان خودرو هرگز نیازی به تعویض مبدل کاتالیزوری خود در طول عمر وسیله نقلیه خود ندارند. آنها به گونه ای ساخته شده اند که دوام داشته باشند و در معرض همان سطوح سایش و پارگی قطعات متحرک خودرو قرار نگیرند. اما ایجاد زنگ زدگی در طول زمان و ضربه های قابل توجه به قسمت زیرین خودرو می تواند صدمات جبران ناپذیری به مبدل کاتالیزوری شما وارد کند و به این معنی باشد که مجبور خواهید بود آن را به طور کامل تعویض کنید.

چرا یک مبدل کاتالیزوری اینقدر هزینه دارد؟

 

تعمیر کاتالیزور نیسان تیانا
تعمیر کاتالیزور نیسان تیانا نسبت به تعویض کاتالیزوربه صرفه تر می باشد. کاتالیزور از پلاتین، پالادیوم یا رودیوم ساخته شده است این فلزات گرانبها به سختی یافت می شوند و قیمتی بالایی دارند.
و از آنجایی که این قیمت‌ها دائماً در نوسان هستند، پیش‌بینی هزینه مبدل کاتالیزوری دشوار است.
از آنجایی که تعویض مبدل کاتالیزوری می تواند کار بزرگی باشد، ممکن است در نهایت هزینه های نیروی کار بیشتری بپردازید. ماشین باید از روی زمین بلند شود، و اگر مبدل به ماشین جوش داده شده باشد یا پیچ شود، ممکن است مکانیک نیاز به استفاده از ابزارهای تخصصی داشته باشد.
اگر به دنبال تعویض و یا تعمیر مبدل کاتالیزوری خود هستید، میتوانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید.

مبدل کاتالیزوری چه کاری انجام می دهد؟

تعمیر کاتالیزور نیسان تیانا

تعمیر کاتالیزور نیسان تیانا، مبدل کاتالیزوری سرعت خروج گازهای مضر اگزوز را افزایش می دهد. این کار را با تقسیم مولکول های آنها قبل از خروج از اگزوز انجام می دهد. CO2 (دی اکسید کربن) و NOx (اکسیدهای نیتروژن) را به اکسیژن و بخار آب تبدیل می کند.

اینها گازهای گلخانه ای بسیار پاک تری هستند که انتشار آنها در جو هوا بسیار ایمن تر است.

CO2 حاوی کربن و اکسیژن و NOx حاوی نیتروژن و اکسیژن است. این مولکول ها از طریق واکنش های شیمیایی در طی فرآیند احتراق به یکدیگر متصل می شوند.

هر یک از این عناصر به تنهایی آسیب کمتری دارند، بنابراین سیستم های اگزوز مدرن به گونه ای طراحی شده اند که آنها را به طور جداگانه در جو آزاد کنند.

آیا ماشین من به مبدل کاتالیزوری نیاز دارد؟

بله، ماشین شما نیاز به مبدل کاتالیزوری دارد. هر خودرویی که در بریتانیا ثبت شده است باید دارای یکی از آنها باشد. از سال 1992 برای خودروهای بنزینی و از سال 2001 برای خودروهای دیزلی استاندارد بوده است.

موتورهای بنزینی و دیزلی به طور متفاوتی می سوزند، بنابراین انواع مختلفی از مبدل های کاتالیزوری وجود دارد.

چرا سرقت مبدل کاتالیزوری بسیار رایج است؟

دزدی های «گربه» به طور فزاینده ای در بریتانیا رایج است زیرا مواد کاتالیست ارزش بسیار بالایی دارند. علاوه بر این، قطعه یک هدف آسان است.

لازم نیست دزدها هنگام دزدیدن “گربه” ظریف عمل کنند. آنها می توانند به سرعت کل منیفولد اگزوز را از ماشین جدا کرده و بعداً آن را جدا کنند. این بدان معنی است که بسیاری از سرقت ها در روز روشن اتفاق می افتد.

اگر مشکوک هستید که قربانی سرقت مبدل کاتالیزوری شده اید، ماشین را نرانید و حتما به یک مرکز تخصصی کاتالیزور مراجعه کنید تا تعمیر کاتالیزور نیسان تیانا را انجام دهند و یا تعویض آن را انجام دهند.

چه چیزی می تواند باعث فرسودگی مبدل کاتالیزوری شما شود؟

مانند بسیاری از جنبه های وسیله نقلیه شما، رفتار با خودرو به روشی خاص می تواند بر طول عمر مبدل کاتالیزوری شما تأثیر بگذارد. چندین چیز وجود دارد که می تواند باعث شود مبدل کاتالیزوری شما زودتر از حد انتظار نیاز به تعویض داشته باشد.
تعمیر و نگهداری ضعیف موتور
اگر موتور شما نامناسب باشد، مبدل شما به سرعت فرسوده می شود. مواردی مانند فرسوده شدن راهنماهای سوپاپ، شمع‌های جرقه‌زن نادرست، روغن‌ها و سوخت‌های نادرست می‌توانند به کاهش طول عمر مبدل کاتالیزوری شما کمک کنند.مایع خنک کننده نشت می کند
اگر ضد یخ یا مایع خنک کننده شما به داخل محفظه احتراق نشت کند، ممکن است با مشکل بزرگی در دستان خود مواجه شوید. نشت باعث مسدود شدن مبدل می شود که منجر به تولید دوده غلیظ می شود.

این دوده راه های هوا را مسدود می کند و مبدل را بی استفاده می کند.فقط از ماشین خود برای سفرهای کوتاه استفاده کنید.
سنسور اکسیژن شکسته
اگر سنسور اکسیژن شما نادرست است، ممکن است خوانش های نادرست را به کامپیوتر ماشین شما ارسال کند. این می تواند منجر به مشکلاتی در مورد تبدیل دود مضر به گازهای ایمن شود.
تعمیر کاتالیزور نیسان تیانا و یا خودروهای چینی و یا خارجی خود را به سورنا کاتالیست بسپارید و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.
برقراری ارتباط:
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *