هزینه مبدل های کاتالیزوری

هزینه مبدل های کاتالیزوری

 

در این مقاله میخواهیم  به شما اطلاعاتی را در مورد هزینه مبدل های کاتالیزوری ارائه دهیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید شاید میخواهید بدانید که چرا مبدل های کاتالیزوری اینقدر گران هستند؟
میتوانیم بگوییم ، حتی یک مبدل کاتالیزوری مقرون به صرفه نیز یک قطعه گران قیمت برای تعمیر است. اما چرا؟ این فقط بخش کوچکی از سیستم اگزوز شماست.  مبدل های کاتالیزوری از یک کاتالیزور شیمیایی برای تمیز کردن اگزوز شما استفاده می کنند. با کمک این کاتالیزور، اکسید نیتروژن به نیتروژن و اکسیژن، مونوکسید کربن به دی اکسید کربن تبدیل می شود و هیدروکربن های نسوخته باقی مانده به آب و دی اکسید کربن تبدیل می شوند. خودروسازان تمام تلاش خود را می کنند تا مبدل های کاتالیزوری را تا حد امکان کوچک کنند و تا جایی که می توانند از فلزات گرانبها کمتر استفاده کنند. با این حال، محدودیت‌هایی برای این تلاش‌های کوچک‌سازی وجود دارد، و حتی مقدار حداقلی از این فلزات می‌تواند بسیار گران باشد. علاوه بر این، هیچ راهی برای گسترش عرضه وجود ندارد. همانطور که امروزه وجود دارد، مبدل های کاتالیزوری بیش از هر کاربرد دیگری از پالادیوم استفاده می کنند و هر سال یک سوم پلاتین تولید شده در سطح جهان را مصرف می کنند. به عبارت دیگر، مبدل‌های کاتالیزوری به این زودی ارزان‌تر نمی‌شوند.

 

چه چیزی باعث می شود یک مبدل کاتالیزوری ارزش قیمت خود را داشته باشد؟

هزینه مبدل های کاتالیزوری
مبدل های کاتالیزوری جزء ضروری سیستم اگزوز هر خودرو هستند قیمت خاک کاتالیزور گران است. آنها گازهای اگزوز مضر را قبل از خروج از اگزوز خودرو شما به گازهای خروجی مضر کمتر تبدیل می کنند. در طول سال ها، آنها از عدم وجود به یک گزینه عالی برای کمک به حفاظت از محیط زیست، به بخشی اجباری از سیستم اگزوز هر وسیله نقلیه موتوری پیشرفت کرده اند.

آنها از فلزات نجیب استفاده می کنند که به عنوان یک کاتالیزور برای شروع واکنش های شیمیایی که این گازهای مضر را تبدیل می کنند، استفاده می کنند. درون هر گربه یک ساختار زیرلایه ای وجود دارد که با فلزات گرانبها یا “فلزات نجیب” پوشانده شده است. آنها را فلزات نجیب می نامند زیرا در برابر مواد شیمیایی مقاومت می کنند، خورده نمی شوند و به راحتی توسط اسیدها مورد حمله قرار نمی گیرند.

استفاده از فلزاتی که در برابر واکنش های شیمیایی مقاومت می کنند برای افزایش عمر مبدل کاتالیزوری مهم است. متداول‌ترین فلزات مورد استفاده پلاتین، پالادیوم و رودیوم هستند که در سال‌های اخیر ارزش آن‌ها افزایش یافته است. همچنین به همین دلیل است که سرقت مبدل کاتالیزوری در سراسر کشور در حال افزایش است. همچنین به همین دلیل است که مبدل های کاتالیزوری ارزان نیستند و هزینه مبدل های کاتالیزوری زیاد است.

تمام فلزات مختلف مورد استفاده در مبدل‌ها دلایلی دارند که چرا ارزششان افزایش می‌یابد مثلاً رودیوم. رودیوم آنقدر کمیاب است که هیچ معدن خالصی وجود ندارد و فقط در سنگ معدن فلزات دیگر، معمولاً پلاتین و نیکل یافت می شود. رودیوم نیز به دلیل ویژگی هایی که دارد، مانند نقطه ذوب و جوش بالا، گران است. این در استفاده از مبدل ها بسیار مهم است زیرا واکنش هایی که گازهای مضر را تبدیل می کنند در دماهای بسیار بالا انجام می شود.

فراتر از هزینه واقعی خود فلزات، هزینه های مربوط به ساخت خود مبدل کاتالیزوری است. سپس هزینه کار برای نصب آن در وسیله نقلیه شما وجود دارد.
همه اینها را کنار هم بگذارید و یک قطعه نسبتاً گران قیمت خواهید داشت.

 

 

مبدل کاتالیزوری کجا قرار دارد؟

برای تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروی خود میتوانید به مرکز تخصصی سورنا کاتالیست مراجعه کنید تا هزینه مبدل های کاتالیزوری خود را پایین بیاورید،مبدل کاتالیزوری را می توان در زیر خودروی شما در سیستم اگزوز یافت. مکان دقیق از وسیله نقلیه ای به وسیله نقلیه دیگر متفاوت است. با این حال، همیشه می توان آن را جایی بین منیفولد اگزوز و صدا خفه کن پیدا کرد. نمونه اصلی در کارخانه در جای خود جوش داده می شود، در حالی که جایگزین ها معمولاً روی آن گیره می شوند با مراقبت از مبدل های کاتالیزوری میتوانید هزینه مبدل های کاتالیزوری را پایین بیاورید.

 

 

مطالعه آزاد: تعمیر منیفولد کوپا ریگان

 

 

 

کدام مبدل های کاتالیزوری گران ترین هستند؟

هزینه مبدل های کاتالیزوری

بر اساس داده های سال 2020 هزینه مبدل های کاتالیزوری و گران ترین مبدل کاتالیزوری متعلق به فراری F430 با قیمت شگفت انگیز 3770.00 دلار است. علاوه بر این، F430 به دو مورد از آنها نیاز داشت، بنابراین جایگزینی کامل آنها 7540 دلار قبل از هزینه نیروی کار برای صاحبان خودرو هزینه خواهد داشت.

در حالی که مبدل لامبورگینی آونتادور از نظر فنی سومین مبدل گران قیمت است، با قیمت 3120 دلار، ما آن را در رتبه دوم قرار می دهیم زیرا، درست مانند F430، آونتادور به دو مبدل نیاز دارد. این هزینه کل تعویض را به 6240 دلار می رساند. تقریباً ناگفته نماند که اگر می توانید یک فراری یا لامبورگینی بخرید، احتمالاً می توانید مبدل کاتالیزوری را به هر قیمتی بخرید.

خودرویی که دومین (یا سومین) گران‌ترین مبدل کاتالیزوری دارد، مانند لامبورگینی یا فراری عجیب و غریب نیست، اما از خط خودرویی بسیار مورد احترام برخوردار است. این افتخار متعلق به Ram 2500 با قیمت مبدل کاتالیزوری 3460 دلار است.

 

 

 

تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروی خود را به سورنا کاتالیست بسپارید با نازلترین قیمت در اختیار شما مشتریان عزیز می باشد

برای اطلاع از هزینه مبدل های کاتالیزوری می توانید با

09127744604

در ارتباط باشید

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *