تعمیر کاتالیزور هایما S7 توربو

تعمیر کاتالیزور هایما S7 توربو

 

در این مقاله قرار است از تعمیر کاتالیزور هایما S7 توربو به شما اطلاعاتی را ارائه دهیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید کاتالیزور یکی از قطعات مهم در خودروها است که در بسیاری از کشورها جزو قطعات اجباری است که برای جلوگیری از آلودگی هوا باید بر روی خودروها نصب شده باشند. یک مبدل کاتالیزوری از محفظه ای به نام کاتالیزور برای تبدیل ترکیبات مضر گازهای خروجی موتور به گازهای ایمن مانند بخار استفاده می کند. این ماده برای تقسیم مولکول‌های ناایمن در گازهایی که خودرو تولید می‌کند قبل از رها شدن در هوا کار می‌کند.

 

علائم خرابی کاتالیزور هایما S7 توربو

تعمیر کاتالیزور هایما S7 توربو

تعمیر کاتالیزور هایما S7 توربو اساسی ترین کاری است که باید به آن توجه داشته باشید کاتالیزور یک قطعه حیاتی و ضروری به حساب می رود و در صورتی که دچار مشکل شده باشد، بهتر است کل سیستم اگزوز توسط متخصصان این حوزه بررسی شود . درست کار نکردن کاتالیزور ها علائم مختلفی دارد که در ادامه به آن می پردازیم :

1- افزایش مصرف سوخت خودرو

2- افت شتاب خودرو

3- روشن نشدن یا درست استارت نخوردن

4- خارج شدن دود غلیظ و سیاه از اگزوز

5- مردود شدن خودرو از تست آلایندگی

6- روشن شدن چراغ چک خودرو

7- بد کار کردن خودرو همراه با لرزش در حالت دور آرام

8-حس کردن بویی شبیه تخم مرغ گندیده در داخل کابین

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور لیفان 620

دلایل خرابی کاتالیزور هایما S7 توربو

تعمیر کاتالیزور هایما S7 توربو

تعمیر کاتالیزور هایما S7 توربو زمانی لازم می شود که شما کارهایی را ندانسته انجام دهید و برخی از دلایل خرابی کاتالیست ها عبارت‌اند از:

  • عملکرد بد سیستم احتراق

اگر سیستم احتراق عملکرد بدی داشته باشد، کاتالیزور خراب می‌شود. دلیلش این است که احتراق به‌درستی صورت نمی‌گیرد و بدسوزی (میس فایر) رخ می‌دهد. در نتیجه، مخلوط سوخت به‌طور ناقص می‌سوزد. سوختن ناقص به تشکیل مقدار زیادی دوده می‌انجامد که در مبدل جمع می‌شود. در این مرحله می‌توان آن را تمیز کرد و مشکل را برطرف کرد. اما اگر به جایی برسد که سیم پیچ ذوب شود، دیگر تمیزکردن آن کمکی نخواهد کرد.

  • استفاده از سوخت با کیفیت پایین

یکی دیگر از دلایل خرابی کاتالیزور استفاده از سوخت کم‌کیفیت است. این سوخت‌ها به‌طور کامل نمی‌سوزند و مابقی فرایند سوختن آنها در کلکتور و مستقیما در مبدل انجام می‌شود. به همین دلیل ذرات ریز آنها فیلتر را مسدود می‌کنند و هوا نمی‌تواند از آن عبور کند و باعث تعمیر کاتالیزور هایما S7 توربو می شود.

  • کاتالیست بی‌کیفیت یا تقلبی

اگر کاتالیست را تعویض کرده‌اید و نوع بی‌کیفیت یا تقلبی آن را خریده‌اید، خیلی زود خراب می‌شود یا اینکه بدعمل می‌کند. برای مثال در کاتالیست تقلبی ممکن است قطر سلول‌های آن کوچک‌تر از اندازه معمول باشد. به این ترتیب حفره‌ها خیلی سریع مسدود و خراب می‌شوند. سلول‌های کاتالیست ماشین‌های آمریکایی معمولا کوچک‌تر است. دلیلش این است که سوختی که در آمریکا استفاده می‌شود کیفیت بهتری دارد و مشکل احتراق کمتری ایجاد می‌شود.

  • مسدود شدن مبدل با پسماندهای احتراق

اگر موتور به هر دلیلی بیش‌ازحد روغن مصرف می‌کند، در طی احتراق دود سیاه خورنده‌ای تولید می‌شود که همراه با پسماندهای احتراق وارد مبدل می‌شود و روی آن اثر منفی می‌گذارد.

 

تعمیر کاتالیزور هایما S7 توربو

اگر شما هم به دنبال یک مرکز تخصصی کاتالیزور برای تعمیر کاتالیزور هایما S7 توربو هستید میتوانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت

تعمیر کاتالیزور خودروهای وارداتی با ضمانت نامه کتبی به شرط خاموش شدن چراغ چک و پایین اومدن مصرف سوخت

با بالاترین سرعت و دقت با هدف جلب رضایت مشتریان و مطابق با انتظارات شما

مشاوره خرید و تمامی موارد مربوط به کاتالیزور انواع خودروها.

رفع بوی بد داخل کابین ماشین

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *