تعمیر کاتالیزور دایون Y5

تعمیر کاتالیزور دایون Y5

 

امروز میخواهیم از تعمیر کاتالیزور دایون Y5 که یک خودروی آفرودی عالی و جذابی است برای شما بگوییم پس تا انتها همراه ما باشید، از سال 1975، تقریباً تمام خودروها مبدل کاتالیزوری داشتند. امروزه خودروها دارای مبدل های کاتالیزوری هستند یکی از مهمترین اجزای مربوط به ضد دود که در چند دهه گذشته معرفی شده است مبدل کاتالیزوری است.

این جزء برای شکستن آلاینده های محیطی قبل از اینکه از لوله اگزوز خودرو خارج شوند، عمل می کند. اکنون می توان یک یا چند مبدل کاتالیزوری را در هر خودروی جدیدی که در دوران مدرن تولید می شود، پیدا کرد.

متأسفانه، مبدل‌های کاتالیزوری عمر مفیدی ندارند، حتی اگر از نظر طراحی نسبتاً دلچسب باشند. در بسیاری از موارد، مبدل کاتالیزوری حداقل یک بار در طول عمر موثر خودرو نیاز به تعویض یا تعمیر دارد.

 

مبدل کاتالیزوری چه کاری انجام می دهد؟

تعمیر کاتالیزور دایون Y5
تعمیر کاتالیزور دایون Y5، یک مبدل کاتالیزوری تعداد زیادی از آلاینده های موجود در هوا را که به عنوان محصول جانبی طبیعی احتراق تولید می شوند، قبل از خروج از اگزوز خودرو، تجزیه می کند.

هر مبدل کاتالیزوری دارای یک کاتالیزور یکپارچه است که در آن یک واکنش شیمیایی طبیعی انجام می شود. این واکنش شیمیایی گازهای مضر را به بخارات کمتر آسیب زننده مانند بخار تبدیل می کند. گفته می شود که به طور متوسط ​​استفاده از مبدل های کاتالیزوری کاملاً کارآمد باعث کاهش ردپای کربن خودرو تا 90 درصد می شود.

 

مبدل کاتالیزوری در کجای خودرو قرار دارد؟

تعمیر کاتالیزور دایون Y5،مبدل های کاتالیزوری را می توان در زیر زیرشاخه خودرو یافت که به صورت سری با سایر اجزای مهم سیستم اگزوز خودرو کار می کنند. موتورهای خطی معمولاً دارای یک مبدل کاتالیزوری واحد هستند، در حالی که موتورهای پیکربندی “V” معمولاً دارای دو مبدل کاتالیزوری مختلف (یکی برای هر بانک) هستند.

به طور کلی تشخیص مبدل کاتالیزوری با طراحی متمایز مستطیلی یا مستطیلی متالیک آن آسان است. در بیشتر موارد، مبدل کاتالیزوری خودرو دارای دو دهانه مجزا است که یکی از آنها جریان ورودی خروجی موتور و دیگری جریان خروجی گازهای خروجی از لوله اگزوز را امکان پذیر می کند.

 

 

 

تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروهای چینی و خارجی با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت در مرکز تخصصی کاتالیزور ( سورنا کاتالیست )

شستشوی کاتالیزور خودرو در کمترین زمان ممکن حتی در روزهای تعطیل

برقراری ارتباط:

09127744604

 

 

 

 

علائم گرفتگی مبدل کاتالیزوری در دایون Y5 چیست؟

تعمیر کاتالیزور دایون Y5
علائم مبدل کاتالیزوری وجود یک مبدل کاتالیزوری مسدود شده یا بد اغلب با تعدادی از مسائل ثانویه همراه است، که برخی از آنها ماهیتی شدیدتر از سایرین دارند. تشخیص این علائم می تواند هنگام تلاش برای تشخیص صحیح مشکل در دست مفید باشد.

1. چراغ چک موتور روشن
یکی از رایج ترین نشانه های گرفتگی یا معیوب مبدل کاتالیزوری، چراغ چک موتور روشن است. این زمانی اتفاق می‌افتد که فشار معکوس ایجاد شده در مبدل کاتالیزوری مسدود یا ناکارآمد جریان اگزوز را محدود می‌کند و در نتیجه کد خطای تشخیصی فعال را ثبت می‌کند.

2. شروع مشکلات
در شدیدترین موارد، یک مبدل کاتالیزوری محدود در واقع می‌تواند باعث تردید خودرو هنگام راه‌اندازی شود. این تا حد زیادی به دلیل ناتوانی موتور در تنفس است که ناشی از فشار بیش از حد پشتی درون خود مبدل کاتالیزوری است. این به نوبه خود از تخلیه سیلندرهای موتور با همان میزان بازدهی که در غیر این صورت ممکن بود جلوگیری می کند.

3. کاهش عملکرد موتور
همچنین ممکن است متوجه شوید که عملکرد موتور شما در صورت گرفتگی یا معیوب مبدل کاتالیزوری به طور کلی آسیب می بیند. این تقریباً به همان دلیلی رخ می دهد که یک موتور ممکن است در شرایط مشابه با مشکلات راه اندازی مواجه شود. و حتما باید تعمیر کاتالیزور دایون Y5 سریعا انجام شود.

فشار برگشت بیش از حد در اگزوز خودرو به دلیل شرایط محدود کننده ای که ارائه می دهد همیشه مشکل ساز است.

4. کاهش مصرف سوخت
فشار بیش از حد پشت در سیستم اگزوز خودرو همچنین باعث می‌شود که موتور بسیار سخت‌تر از آنچه در شرایط ایده‌آل کار می‌کند کار کند. این کار اضافی، به نوبه خود، می تواند به شدت مصرف سوخت موتور را کاهش دهد و باعث درد قابل توجهی در پمپ شود.

چه چیزی باعث مسدود شدن یا خراب شدن مبدل کاتالیزوری می شود؟

شایع ترین علت گرفتگی مبدل کاتالیزوری، آلودگی شیمیایی است. این آلودگی می تواند به یکی از چندین راه مختلف منجر شود.

یکی از برجسته ترین آنها مربوط به نشتی داخلی موتور است که از طریق آن مایع خنک کننده یا روغن راه خود را به اگزوز موتور پیدا می کند. وقتی این آلاینده ها در پایین دست مصرف شوند، می توانند به سرعت کاتالیزور خودرو را مسدود کنند.

از طرف دیگر، سوخت بیش از حد یک یا چند سیلندر خاص می تواند باعث تخریب کاتالیزور داخلی نیز شود. این اغلب زمانی اتفاق می افتد که سیستم جرقه زنی خودرو به طور موثر کار نمی کند، در نتیجه اجازه می دهد سوخت نسوخته از اگزوز خودرو عبور کند.

این سوخت اضافی باعث گرم شدن بیش از حد ساختارهای داخلی کاتالیزور می شود و در نهایت باعث خرابی کامل می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *