تعمیر و شستشوی کاتالیزور پرشیا

تعمیر و شستشوی کاتالیزور پرشیا

 

تعمیر و شستشوی کاتالیزور پرشیا در کمترین زمان ممکن با سورنا کاتالیست ؛خودروها عمده انتشار گازهای گلخانه ای هستند هر ساله وسایل نقلیه در سراسر جهان میلیون ها تن CO2، مونوکسید کربن، اکسید نیتروژن و طیف وسیعی از گازهای دیگر را که به گرمایش جهانی و تخریب محیط زیست کمک می کنند، پمپاژ می کنند.

با این حال، از دهه ها قبل، قوانین زیست‌محیطی سخت‌تر شده و محدودیتی برای انتشار خودروها ایجاد کرده است. مبدل های کاتالیزوری در اینجا با تبدیل گازهای مضر به گازهای نسبتاً کم ضرر، نقش کلیدی ایفا می کنند.

آنها چگونه کار می کنند و معمولاً اتومبیل ها چند مبدل کاتالیزوری دارند را در این مقاله به شما ارائه می دهیم.

 

مبدل کاتالیزوری پرشیا چگونه کار می کند؟

تعمیر و شستشوی کاتالیزور پرشیا
تعمیر و شستشوی کاتالیزور پرشیا، موتور احتراق داخلی خودروی شما، هنگامی که روشن می شود، آلاینده های مضری مانند (CO2، CO، N2O، و غیره) منتشر می کند. این آلاینده ها از طریق دستگاهی که در زیر خودرو قرار دارد عبور می کند. شبیه یک جعبه فلزی بزرگ با دو لوله ورودی و خروجی است.

گازها از طریق لوله ورودی وارد می شوند و با کمک یک کاتالیزور، یک تغییر شیمیایی رخ می دهد و گازهای مطمئن تری از لوله خروجی خارج می شوند. اکثر خودروهای مدرن از مبدل های کاتالیزوری سه طرفه استفاده می کنند. اینها مونوکسید کربن، هیدروکربن های نسوخته و اکسیدهای نیتروژن را به گازهای کمتر مضر تبدیل می کنند.

احیا و اکسیداسیون دو فرآیند شیمیایی هستند که مبدل های کاتالیزوری تسهیل می کنند. در مرحله اول، کاتالیزور احیا باعث کاهش انتشار اکسید نیتروژن می شود. پس از این، کاتالیزور اکسیداسیون برای کاهش هیدروکربن ها و مونوکسید کربن کار می کند.

بدنه مبدل از فولاد ضد زنگ به همراه پلاتین، رودیوم و پالادیوم ساخته شده است. این چیزی است که مبدل کاتالیزوری را به یک قطعه گران قیمت خودرو تبدیل می کند.

 

چگونه یک مبدل کاتالیزوری آسیب می بیند؟

تعمیر و شستشوی کاتالیزور پرشیا
تعمیر و شستشوی کاتالیزور پرشیا، راه های زیادی وجود دارد که در آن مبدل کاتالیزوری می تواند آسیب ببیند. ساییدگی و پارگی طبیعی یک دلیل رایج است. مانند تمام قطعات خودرو، مبدل کاتالیزوری برای همیشه دوام نمی آورد. بسیاری از آنها تا 10 سال عمر می کنند قبل از اینکه نشانه هایی از تخریب را نشان دهند.

با این حال، قبل از اینکه حتی 50000 کیلومتر رانده باشید، می تواند به خوبی آسیب ببیند. زباله های جاده، برخورد، سایر قطعات آسیب دیده همگی می توانند بر مبدل کاتالیزوری تأثیر بگذارند تا نیاز به تعمیر داشته باشد.

اگر شمع ها یا سوپاپ های موتور آسیب ببینند، سوخت می تواند وارد مبدل کاتالیزوری شود و در هنگام سوختن باعث آسیب شود. همین امر می تواند در مورد پیستون های فرسوده یا شمع های برق ضعیف رخ دهد. نشت روغن یا مایع خنک کننده از واشر سر شکسته می تواند روی مبدل کاتالیزوری چکه کند و آن را فرسوده کند.

رانندگی از روی دست اندازها، چاله ها یا حاشیه های بزرگ می تواند باعث آسیب فیزیکی به مبدل شود. اگر فرورفتگی ها به اندازه کافی شدید باشند، می توانند بر مواد شیمیایی ظریف داخل اثر بگذارند و واکنش ها را به خطر بیندازند. در نهایت، این منجر به بلوک هایی در مبدل می شود.

آیا مبدل کاتالیزوری لازم است؟

تعمیر و شستشوی کاتالیزور پرشیا

تعمیر و شستشوی کاتالیزور پرشیا، مبدل کاتالیزوری برای عملکرد خودرو کاملاً ضروری است با این حال، عملکرد و کارایی ماشین شما را افزایش می دهد. به این دلیل که گازهای تولید شده توسط موتور شما نه تنها برای زندگی انسان و محیط زیست مضر است. آنها می توانند به مرور زمان به موتور شما آسیب برسانند.

بدون اینکه مبدل کاتالیزوری گازهای داغ موتور را جذب کند، گرما می تواند شروع به آسیب رساندن به اجزای موتور کند و باعث گرم شدن بیش از حد، شلیک نادرست، تاخیر و در نهایت خرابی شود.

 

تعمیر مبدل کاتالیزوری چقدر هزینه دارد؟

هنگامی که یک مبدل کاتالیزوری آسیب دیده دارید، دو راه دارید: تعمیر یا تعویض آن. در برخی موارد، تنها گزینه شما تعویض آن خواهد بود. این می تواند به این دلیل باشد که مبدل فرسوده شده است یا غیرقابل تعمیر آسیب دیده است.

اگر نیاز به تعمیر و شستشوی کاتالیزور پرشیا و یا خودروهای وارداتی و چینی داشتید می توانید به مرکز تخصصی سورنا کاتالیست مراجعه کنید و با کمترین هزینه کاتالیزور خودروی خود را تعمیر و یا تعویض کنید.

 

برقراری ارتباط:

09127744604

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *