تعمیر کاتالیزور سمند EL

تعمیر کاتالیزور سمند EL ، آیا به دنبال خدمات کارآمد و مؤثر برای مبدل کاتالیزوری خود درتهران هستید؟ به تیم حرفه ای سورنا کاتالیست با سالها تجربه در خدمات و فروش ،تعمیر مبدل های کاتالیزوری در تمام مدل ها و تمامی خودروها ، منبع مورد اعتماد در تهران و کرج است.

ما صادقانه و دقیق به سوالات شما پاسخ خواهیم داد همچنین می دانیم که وقت شما ارزشمند است به همین دلیل است که ما در تلاش هستیم تا خدمات مبدل کاتالیزوری سریع و دقیق انجام دهیم.

 

 

 

برقراری ارتباط با تعمیرگاه تخصصی کاتالیزور 

سورنا کاتالیست

09127744604

 

 

 

مبدل کاتالیزوری چیست و چه کاربردی دارد؟

تعمیر کاتالیزور سمند EL

تعمیر کاتالیزور سمند EL مبدل کاتالیزوری یک قوطی فلزی است که بخشی از سیستم کنترل آلایندگی خودرو شما است. معمولاً بین منیفولد اگزوز موتور شما و صدا خفه کن قرار دارد. مبدل کاتالیزوری شما تا حدودی شبیه صدا خفه کن است،

اما در داخل و خارج بسیار متفاوت است. بدنه آن از فولاد ضد زنگ ساخته شده است تا در برابر خوردگی و دمای بالای اگزوز مقاومت کند. در داخل، ساختار لانه زنبوری سرامیکی دارد که با فلزات گرانبهایی مانند پلاتین، پالادیوم و رودیوم پوشیده شده است.

همانطور که گازهای خروجی از موتور شما از طریق مبدل کاتالیزوری جریان می یابد، گازهای نسوخته باقی مانده از فرآیند احتراق با فلزات گرانبهای داخل، در دمای حدود 800 درجه فارنهایت واکنش شیمیایی می دهند.

این فرآیند «کاتالیزوری» این مواد شیمیایی و محصولات جانبی تولید کننده دود (مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن، هیدروکربن های نسوخته) را به مواد ایمن و غیر آلاینده مانند دی اکسید کربن، نیتروژن، اکسیژن و بخار آب «تبدیل» می کند.

اکثر موتورهای بنزینی ساخته شده از سال 1975 دارای یک یا چند مبدل کاتالیزوری در نتیجه تلاش برای کاهش آلودگی هوا هستند.

 

 

چه چیزی باعث خرابی مبدل کاتالیزوری می شود؟

تعمیر کاتالیزور سمند EL 
تعمیر کاتالیزور سمند EL در حالی که بیشتر مبدل‌های کاتالیزوری عمر خودرو را دوام می‌آورند، استثناهایی وجود دارد. اگر مایع خنک کننده، روغن یا سوخت نسوخته وارد مبدل کاتالیزوری شود، از بیرون آسیب ببیند یا حتی فرسوده شود، مبدل کاتالیزوری شما ممکن است خراب شود. در اینجا برخی از دلایل خرابی مبدل کاتالیزوری آورده شده است:

1.مسافت پیموده شده بالا
2.انژکتورهای سوخت بد

3.شمع های بد
4.دریچه های اگزوز بد

5.سیستم جرقه زنی ضعیف
6.واشر سر بد

7.نشت منیفولد ورودی
8.استفاده از گاز سرب دار

9.سنسور اکسیژن از کار افتاده است
10.اثرات ناشی از آوار یا حاشیه جاده

 

 

 

مطالعه آزاد: تعمیر کاتالیزور سمند x7

 

 

 

چگونه می توان تشخیص داد که مبدل کاتالیزوری خراب است؟

تعمیر کاتالیزور سمند EL

تعمیر کاتالیزور سمند ET چندین علامت می تواند به شما بگوید که مبدل کاتالیزوری بدی دارید.

کاهش عملکرد و/یا مشکلات شروع
ساختار لانه زنبوری سرامیکی در داخل مبدل کاتالیزوری شما می تواند خراب شود، آسیب ببیند و به تکه تکه شود. این می تواند به دلیل سن، ضربه یا علل دیگر باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد،

مبدل کاتالیزوری ممکن است مسدود شود و جریان طبیعی گازهای خروجی و بقیه سیستم را محدود کند. این به طور مستقیم بر عملکرد موتور تأثیر می گذارد تا جایی که ممکن است حتی نتوانید ماشین خود را راه اندازی کنید. ممکن است متوجه شوید:تعمیر کاتالیزور سمند EL

1.کمبود قدرت

2.شتاب ضعیف

3.نیاز به شتاب بیشتر برای بدست آوردن مقدار قابل قبولی از قدرت

4.توقف

5.کاهش مصرف سوخت

6.موتور روشن نمی شود

7.صدای تق تق از زیر ماشین شما

8بوی گوگرد و تخم مرغ گندیده از اگزوز شما

9.چراغ چک موتور شما روشن می شود

10.در تست آلایندگی مردود می شوید

اگر قطعات سرامیکی داخل مبدل کاتالیزوری شما به قطعات کوچکتر تبدیل شود، ممکن است هنگام روشن شدن موتور، کارکردن، یا هنگامی که ماشین شما به یک دست انداز یا چاله برخورد می کند، صدای آنها را در داخل آن بشنوید.

 

 

هزینه تعویض مبدل کاتالیزوری چقدر است؟

تعمیر کاتالیزور سمند EL

تعمیر کاتالیزور سمند EL مانند اکثر تعمیرات خودرو، قیمت ها بسته به اینکه چه کسی کار را انجام می دهد، درجه سختی و هزینه قطعات بسیار متفاوت است.

از آنجایی که مبدل کاتالیزوری در زیر خودروی شما در یک محیط متخاصم زندگی می‌کند، ممکن است پیچ‌ها و لوله‌های زنگ‌زده برای مکانیک وجود داشته باشد،

همچنین سنسورهای اکسیژن، لوله‌های اگزوز و صدا خفه کن‌ها نیز ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند پس قیمت بسته به شرایط متفاوت می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *