تعمیر کاتالیزور دنا پلاس

تعمیر کاتالیزور دنا پلاس

 

در این مقاله میخواهیم از تعمیر کاتالیزور دنا پلاس برای شما بگوییم تقریباً تمام خودروهایی که امروزه تولید می شوند دارای یک جزء اگزوز به نام مبدل کاتالیزوری هستند که میزان آلاینده های منتشر شده از خودرو را کاهش می دهد. در داخل مبدل کاتالیزوری یک لانه زنبوری سرامیکی قرار دارد که با پوششی حاوی پلاتین و سایر فلزات واکنش پذیر پوشیده شده است. این فلزات گازهای سمی اگزوز را به گازهای نسبتاً خوش خیم تجزیه می کنند.

یک مبدل کاتالیزوری ممکن است به راحتی برای طول عمر یک وسیله نقلیه کاربردی باقی بماند. با این حال، اگر ساختار داخلی ظریف آسیب ببیند یا بیش از حد مسدود شود، مبدل ممکن است از کار بیفتد. اگر می‌خواهید مهارت‌های عیب‌یابی خودرو خود را تقویت کنید، این مقاله نگاهی دقیق‌تر به پنج نشانه می‌اندازد که نشان می‌دهد ماشین شما ممکن است  مبدل کاتالیزوری خرابی داشته باشد.

 

 

 

5 نشانه مهم خرابی کاتالیزور

تعمیر کاتالیزور دنا پلاس

شما قبل از اینکه به تعمیر کاتالیزور دنا پلاس بپردازید بهتر است 5 نشانه مهمی که در خرابی کاتالیزور تاثیرگذار است را هم بدانید.

1. مصرف سوخت ضعیف

یک مبدل کاتالیزوری گرفتگی یا آسیب دیده نمی تواند اگزوز را با سرعت مورد نظر پردازش کند. با کاهش سرعت جریان، گازهای خروجی در داخل موتور شما شروع به برگشت می کنند. این گازها به طور ناخواسته هوای تازه وارد شده به موتور را آلوده می کنند. در نتیجه، احتراق نمی تواند آنطور که باید کارآمد پیش برود.

هر چه گازهای خروجی بیشتر به سمت عقب برگردند، مصرف سوخت خودرو شما ضعیف تر می شود. به عبارت ساده، موتور شما نمی تواند بیشترین بهره را از بنزین خود ببرد. توجه داشته باشید که چند بار به پمپ می روید. کاهش مایل کلی در هر گالن ممکن است نشان دهنده مشکلات مبدل کاتالیزوری باشد.

2. شتاب مردد

پشتیبان گیری از گازهای خروجی در داخل موتور شما تأثیری منفی بر مصرف سوخت شما دارد. موتور شما همچنین برای تولید مقادیر طبیعی قدرت خود، به خصوص در هنگام تلاش برای شتاب گرفتن، در تلاش است. سنسور اکسیژن در اتومبیل شما اغلب شتاب مردد ناشی از مبدل کاتالیزوری بد را تشدید می کند.

از آنجایی که گازهای خروجی پشتیبان فضای کمتری را برای هوای تازه باقی می‌گذارند، اگزوز خروجی از موتور شما حاوی سطوح اکسیژن کمتر از حد معمول است. سنسور اکسیژن این را به عنوان یک سناریوی سوخت غنی می خواند و به همین ترتیب مقدار بنزینی که در هر چرخه وارد موتور می شود را کاهش می دهد. این کاهش سوخت تنها تولید نیرو را برای موتور شما دشوارتر می کند.

3. شروع نشدناگر گرفتگی داخل مبدل کاتالیزوری به اندازه کافی جدی شود، عملا هیچ اگزوزی نمی تواند از ماشین شما خارج شود. در نتیجه، ممکن است متوجه شوید که موتور شما در هنگام استارت زدن خودرو اصلاً نمی چرخد. برای بازگرداندن جریان هوای مناسب و راه اندازی مجدد موتور، باید مبدل معیوب را تعویض کنید.

4. چراغ موتور را بررسی کنید

تعداد کمی از چراغ های داشبورد به اندازه چراغ چک موتور باعث ناراحتی صاحبان خودرو می شود. این نور ممکن است نشان‌دهنده طیف مبهم‌کننده‌ای از مشکلات باشد، از ترک خوردگی واشر سر تا شل شدن درپوش گاز. چراغ چک موتور همچنین ممکن است در نتیجه پشتیبان گیری اگزوز روشن شود – مشکلی که اکنون می دانید اغلب از یک مبدل کاتالیزوری معیوب ناشی می شود.

اگر چراغ چک موتور شما به طور مرموزی روشن شده است، خودروی خود را در اسرع وقت نزد مکانیک ببرید. یک تکنسین می‌تواند ماشین شما را به سیستم عیب‌یابی متصل کند که می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری در مورد آنچه که چراغ چک موتور شما را روشن کرده است، ارائه دهد و اگر نیاز به تعمیر کاتالیزور دنا پلاس باشد سریعا اقدام کند.

5. صدای جغجغه غیرمعمول

هنگامی که مبدل کاتالیزوری آسیب می بیند، لانه زنبوری سرامیکی ظریف ممکن است ترک خورده و شکسته شود. این تکه‌های شل مبدل معمولاً هنگام بی‌حرکتی یا راه‌اندازی از حالت توقف به‌طور شنیداری صدا می‌زنند. در حالی که این صدا ممکن است به نظر شما خیلی وحشتناک نباشد، احتمالاً به این معنی است که مبدل شما به حدی آسیب دیده است که دیگر نمی تواند گازهای خروجی را آنطور که باید فیلتر کند پس بهتر است تعمیر کاتالیزور دنا پلاس را جدی بگیرید.

مبدل کاتالیزوری نقشی حیاتی در خودروی شما دارد. مبدل نامناسب نه تنها گازهای خطرناکی را در جو آزاد می کند، بلکه ممکن است باعث شود در تست های آلایندگی رد شوید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نگهداری مبدل کاتالیزوری خود لطفاً از سایت سورنا کاتالیست دیدن فرماید.

چه واکنش های شیمیایی در مبدل کاتالیزوری اتفاق می افتد؟

تعمیر کاتالیزور دنا پلاس

تعمیر کاتالیزور دنا پلاس به این دلیل اساسی و مهم است کاتالیزورهای موجود در مبدل های کاتالیزوری باعث واکنش های اکسیداسیون و کاهش (اکسیداسیون) می شوند. اینها انتشارات مضر را کاهش می دهند.
پلاتین و رودیوم در واکنش های کاهشی شرکت می کنند. اینها اکسیدهای نیتروژن (NOx) را در اگزوز کاهش می دهند. آنها این کار را با حذف اتم های نیتروژن از مولکول های اکسید نیتروژن (NO و NO2) انجام می دهند. این بدان معنی است که اتم های آزاد اکسیژن گاز اکسیژن (O2) را تشکیل می دهند.
سپس اتم های نیتروژن متصل به کاتالیزور با یکدیگر واکنش می دهند. این باعث ایجاد گاز نیتروژن (N2) می شود. گازهای اکسیژن و نیتروژن هر دو برای تنفس بی خطر هستند
برقراری ارتباط
با سورنا کاتالیست
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *