قبل از تعمیر کاتالیزور مرسدس بنز کمی هم در مورد خودروی مرسدس بنز بدانیم، مرسدس یک خودروساز با سابقه طولانی با طرفداران زیادی است. با چنین طراحی های باشکوه و نوآوری های قابل اعتماد و هوشمند، درک اینکه چرا رانندگان به سمت این برند هجوم می آورند، سخت نیست. مرسدس بنز که بارها و بارها رانندگان را تحت تأثیر قرار می دهد و همیشه در آنچه که تصور می شد بی نقص است، پیشرفت می کند، می تواند اتومبیل های خیره کننده ای با قابلیت های رانندگی باورنکردنی تولید کند.

با این حال، چیزی که قطعا می تواند یک تجربه رانندگی شگفت انگیز را از بین ببرد، خرابی قطعه است. رانندگی شما را خسته کننده، ناخوشایند یا کاملاً خطرناک می کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما نگاهی دقیق‌تر به مشکلات ناشی از گرفتگی مبدل کاتالیزوری خواهیم داشت.

کاتالیزور چیست؟

تعمیر کاتالیزور مرسدس بنز

قبل از تعمیر کاتالیزور مرسدس بنز بهتر است بدانید خود کاتالیزور چیست؟ کاتالیزور خودرو یا مبدل کاتالیزوری وسیله ای برای کنترل انتشار گازهای اگزوزی است . کاتالیزور واکنش ردوکس (واکنش اکسیداسیون و کاهش) ، گازهای سمی و آلاینده های موجود در گازهای خروجی از یک موتور احتراق داخلی را به آلاینده های کمتر سمی تبدیل می کند. مبدل های کاتالیزوری معمولاً برای موتورهای احتراق داخلی که توسط بنزین یا گازوئیل کار می کنند ، استفاده می شوند.

اگرچه مبدلهای کاتالیزوری معمولاً در سیستم های اگزوز  اتومبیل استفاده می شوند ، اما از آنها در ژنراتورهای الکتریکی ، لیفتراک ، تجهیزات معدن ، کامیون ، اتوبوس ، لوکوموتیو ، موتورسیکلت و کشتی نیز استفاده می شود. حتی در برخی از اجاق های چوبی برای کنترل میزان انتشار گازهای سمی از آنها استفاده می شود.

کاتالیزور از چه چیزی ساخته شده؟

بهتر است بدانیم که کاتالیزور از چه ساخته شده تا مراقب این قطعه با ارزش باشیم تا نیاز به تعویض یا تعمیر کاتالیزور مرسدس بنز نباشد، کاتالیزور خودرو یا همان مبدل های کاتالیستی خودرو از سه بخش مهم تشکیل شده اند. هسته کاتالیست، لایه اکسیدی و ماده کاتالیست سه قسمت مهم تشکیل دهنده این کاتالیزور ها می باشند و در ادامه به طور خلاصه شرح داده می شوند.

هسته کاتالیست: در مبدل هایی که ویژه خودروها هستند، از برخی بستر های سرامیکی مونولیتی با ساختار لانه زنبوری استفاده می شود.

لایه اکسیدی : در حقیقت این لایه نگه دارنده ماده کاتالیست است که افزایش دهنده سطح مخصوص کاتالیست می باشد. این لایه معمولا از جنس اکسید آلومینیوم، دی اکسید تیتانیوم، دی اکسید سیلیکون یا ترکیبی از سیلیکا و آلومینا انتخاب می شود.

ماده کاتالیست : هر مبدل کاتالیستی دارای یک ماده اصلی است که ماده کاتالیست نام دارد و به طور معمول جزو فلز های گران قیمت مانند پالادیوم، رادیوم، پلاتین، طلا و کادمیوم انتخاب می شود. ولی به دلیل صرفه جویی در هزینه معمولا از فلز های پالادیوم و رادیوم استفاده می شود.

 

پیشنهاد مطالعه مفید: تعمیر کاتالیزور لکسوس

چرا یک مبدل کاتالیزوری ممکن است مسدود شود؟

تعمیر کاتالیزور مرسدس بنز

دو دلیل اصلی وجود دارد که مبدل کاتالیزوری شما ممکن است مسدود شود و به تعمیر کاتالیزور مرسدس بنز برسد:

آلودگی یا گرم شدن بیش از حد. از اولی شروع کنیم، اگر آلاینده ها بتوانند به سیستم موتور نشت کنند، می توانند باعث مسدود شدن مبدل شما شوند.

آلاینده‌هایی که احتمالاً باعث این امر می‌شوند عبارتند از:

مایع خنک‌کننده موتور و روغن موتور که معمولاً به دلیل معیوب بودن واشر سرسیلندر یا آسیب یا شکستن مهر و موم و حلقه‌های اطراف موتور می‌توانند وارد موتور شوند.

هنگامی که این اتفاق می افتد، در حالی که موتور ممکن است بتواند از طریق آلودگی کار کند، مبدل کاتالیزوری باید با انتشار آلاینده های بسیار آلوده که در نتیجه ایجاد شده اند مقابله کند.

آلاینده ها می توانند نسبت به فرآیند تبدیل سنگین تر یا کمتر واکنش نشان دهند و در عوض می توانند در داخل واحد مبدل قرار گیرند و آن را مسدود کنند.

تعمیر کاتالیزور مرسدس بنز

مرکز تخصصی سورنا کاتالیست  با سابقه ای درخشان در تعمیر و تعویض کاتالیزور انواع خودروهای وارداتی و چینی در مجهزترین مرکز تعمیرگاهی خودرو در تهران در خدمت شما مشتریان عزیز میباشد. عرضه، تعمیر و نصب انواع کاتالیزور خودروهای داخلی و خارجی با بالاترین سرعت و دقت با هدف جلب رضایت مشتریان و مطابق با انتظارات شما زیر نظر کارشناس فنی و رسمی با مدارک معتبر فنی در مجموعه تعمیرگاهی سورنا کاتالیست

برای ارتباط با مشاورین ما

09211046454

علائم نشان دهنده تعمیر کاتالیزور مرسدس بنز

هنگامی که مبدل کاتالیزوری شروع به از کار افتادن می کند، و نشان میدهد که تعمیر کاتالیزور مرسدس بنز واجب شده است، مانند زمانی که گرفتگی رخ می دهد، خرابی می تواند بسیار سریع اتفاق بیفتد.

تشخیص اینکه آیا کاتالیزور مشکلی دارد یا نه می تواند سخت باشد. بنابراین، اگر متوجه هر یک از علائم ذکر شده در زیر شدید، بهتر است احتیاط کنید و به دنبال تشخیص حرفه ای باشید:

  • موتوری که با کندی شروع به کار می کند
  • شتاب ضعیف یا کاهش یافته
  • دود تیره اگزوز بوی گوگرد (تخم مرغ فاسد) از اگزوز شما
  • گرمای بیش از حد زیر خودرو
  • روشن شدن چراغ چک خودرو

عواملی که باعث خرابی کاتالیزور میشود چیست؟

 

عواملی هستند که باعث میشود کاتالیزور زود خراب شود و یا کار به تعمیر کاتالیزور مرسدس بنز برسد، بس برای جلوگیری از این خرابی بهتر است مواردی که در زیر ذکر شده است را رعایت کنید:

مهم ترین دلیل خرابی کاتالیست خودرو ، کارکرد بالای آن است که خراب شدن بافت شبکه ای و گرفتنشان موجب عدم عبور دود از کاتالیست می شود.

گرم شدن یا سرد بودن غیر عادی موتور حین کارکرد و ضربه خوردن به پوسته ی کاتالیزور هم از عوامل آسییب دیدن و خرابی آن است.

هر زمان، احتراق درون محفظه با مشکلی همراه باشد که بر میزان یا نوع دود خروجی از سیلندر تأثیر بگذارد، کاتالیست خودرو هم تحت تأثیر قرار می گیرد.

به طور کلی، اگر دود خروجی از ترکیبات جدیدی تشکیل شود، عملکرد کاتالیست با نوساناتی همراه خواهد بود. مثل زمانی که واشر سرسیلندر اسیب می بیند و دود خروجی با روغن و آب همراه است.

استفاده از بعضی مکمل ها هم باعث به وجود آمدن چنین مشکلی می شود. به این ترتیب می توان نتیجه گرفت بروز ایراد در سایر سیستم ها نظیر سیستم جرقه زنی که بر نوع احتراق و دود خروجی اثر می گذارند نیز از عوامل خرابی کاتالیست خودرو است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *