تعمیر کاتالیزور پورشه باکستر

تعمیر کاتالیزور پورشه باکستر

تعمیر کاتالیزور پورشه باکستر، مبدل های کاتالیزوری (یا به طور خلاصه “گربه”) یکی از مهم ترین بخش های سیستم اگزوز خودروهای مدرن هستند. به طور کلی در نزدیکی موتور قرار دارد، مبدل کاتالیزوری وظیفه دارد آلودگی های خروجی از انتهای لوله اگزوز را تجزیه کند.

به عبارت ساده تر، این یک جعبه فلزی است که آلاینده های خروجی از پشت ماشین شما را پاک می کند، اما علم پشت آن بسیار پیچیده تر از این است.

 

 

مبدل کاتالیزوری چگونه کار می کند؟

تعمیر کاتالیزور پورشه باکستر
تعمیر کاتالیزور پورشه باکستر،مبدل‌های کاتالیزوری حاوی کاتالیزورهایی هستند  مواد شیمیایی که فرآیند واکنش‌های شیمیایی را تسریع می‌کنند، که

خود در طی این فرآیند تغییر نمی‌کنند. کاتالیزورها با جداسازی اتم هایی که این مولکول ها را می سازند، گازهای خروجی مضر خروجی از موتور را تجزیه می کنند.

به طور معمول دو کاتالیزور مختلف در داخل یک مبدل کاتالیزوری سه طرفه مشترک وجود دارد – یکی که با حذف اکسیژن از طریق فرآیندی به نام احیا، با

اکسید نیتروژن مقابله می‌کند و دیگری که با افزودن اکسیژن به نام اکسیداسیون، مونوکسید کربن را به دی اکسید کربن تبدیل می‌کند.

 

همچنین یک واکنش اکسیداسیون دوم در داخل مبدل کاتالیزوری اتفاق می افتد که هر هیدروکربن نسوخته را به دی اکسید کربن و آب تبدیل می کند.

همه اینها نشان دهنده این است که در حال حاضر دود و بوی کمتری از اگزوز خودروها نسبت به قبل از اینکه مبدل‌های کاتالیزوری اجباری شده بود، خارج شود.

همچنین شایان ذکر است که مبدل‌های کاتالیزوری یکی از دلایلی هستند که امروزه باید از سوخت بدون سرب در خودروها استفاده کنیم.

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزورام جی 6 

 

 

 

چرا مبدل کاتالیزوری در خودرو نقش مهمی دارد؟

تعمیر کاتالیزور پورشه باکستر

تعمیر کاتالیزور پورشه باکستر، مسلماً، اگر مبدل‌های کاتالیزوری در کار نبودند، شهرها بسیار دودآلودتر از آنچه هستند می‌شدند و مه دود برای

محیط‌زیست و مردم بسیار مضرتر بود.

از آنجایی که مبدل‌های کاتالیزوری نقش حیاتی در کاهش آلودگی کوتاه‌مدت هوا دارند، مطمئناً می‌توان آن‌ها را مفید دانست، اگرچه از مخالفان خود نیز خالی نیستند.

برخی نهادهای مربوط به محیط زیست، مانند هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوا، ادعا کرده اند که به دلیل میزان اکسید نیتروژنی که تولید می کنند، بیش

از آنکه مفید باشند، به محیط زیست آسیب طولانی مدت وارد می کنند.

با این حال، مبدل‌های کاتالیزوری جدیدتر اکسید نیتروژن بسیار کمتری نسبت به مبدل‌های قدیمی‌تر تولید می‌کنند و تأثیری که بر کاهش انتشار

هیدروکربن‌ها، مونوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن دارند، قطعاً قابل توجه است

در حالی که مبدل‌های کاتالیزوری آلودگی هوا را از بین نمی‌برند، می‌توانند در کاهش آنی و موضعی آلودگی هوا، از جمله آلودگی جاده‌ها مؤثر باشند.

مبدل‌های کاتالیزوری همچنین زمانی که گرم هستند بهترین عملکرد را دارند، که حدود 10 تا 15 دقیقه رانندگی یا بی‌حرکتی طول می‌کشد. این بدان

معناست که ممکن است خودروی شما در چند دقیقه اول سفر همچنان آلاینده های خود را کاهش دهد.

 

 

چرا باید مبدل کاتالیزوری خراب را جایگزین کنید؟

تعمیر کاتالیزور پورشه باکستر

تعمیر کاتالیزور پورشه باکستر، مبدل های کاتالیزوری در خودروها برای کمک به کاهش آلودگی هوا گنجانده شده است. در حالی که بیشتر مردم فکر می‌کنند این یک دلیل قانع‌کننده برای تعمیر مبدل کاتالیزوری بد است، دلایل عملی دیگری وجود دارد که چرا می‌خواهید علائم گرفتگی مبدل کاتالیزوری را در اسرع وقت تشخیص دهید.

با یک مبدل کاتالیزوری نامناسب اگر به رانندگی با مبدل کاتالیزوری بد ادامه دهید، در نهایت ممکن است بیش از حد گرم شود و باعث شود موتور برای همیشه خاموش شود. به همین دلیل است که باید مراقب این علائم خرابی مبدل کاتالیزوری باشید.

1. چراغ چک موتور شما
خودروهای مدرن مجهز به چراغ چک موتور هستند. هنگامی که یک حسگر مشکلی را در وسیله نقلیه شما کشف کند، این نور فعال می شود این می تواند شامل یک مبدل کاتالیزوری بد باشد. موتورهای جدیدتر دارای سنسورهای اکسیژن و هوا/سوخت هستند تا اندازه گیری کنند

2. شتاب شما کند شده است
اگر متوجه شدید موتور شما به طور ناگهانی در حال از دست دادن قدرت چشمگیر است و نمی توانید مانند قبل شتاب بگیرید، ممکن است یکی از رایج ترین علائم گرفتگی مبدل کاتالیزوری را تجربه کنید.

 

 

تعمیر کاتالیزور خودر را به سورنا کاتالیست بسپارید

بالاترین کیفیت، کمترین قیمت

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *