تعویض کاتالیزور لاماری

تعویض کاتالیزور لاماری

تعویض کاتالیزور لاماری، مبدل کاتالیزوری در ماشین شما در واقع یک عنصر بسیار مهم از سیستم اگزوز خودرو است زیرا اکسیدهای نیتروژن مضر (NOX, x=1,2,3) و مونوکسید کربن (CO) را از بدن خارج می کند.

بقایای احتراق قبل از رها شدن در محیط این مبدل کاتالیزوری نامیده می شود زیرا CO2 را به CO2 همه جا حاضر و NOX را از طریق واکنش های شیمیایی روی یک کاتالیزور جامد به N2 و O2 تبدیل می کند.

کاتالیزور یک ترکیب شیمیایی است که با کاهش سد انرژی فعال سازی واکنش به سریعتر انجام واکنش کمک می کند. در طول واکنش مصرف نمی شود

 

 

 

راههای مراقبت از کاتالیزور خودرو

تعویض کاتالیزور لاماری

تعویض کاتالیزور لاماری،چند کار ساده وجود دارد که می‌توانید برای اطمینان از عمر طولانی و سالم مبدل کاتالیزوری خود انجام دهید

هنگام نصب هرگز از خمیر اگزوز جلوی مبدل کاتالیزوری استفاده نکنید. هنگامی که خمیر اگزوز سخت می شود، می تواند تکه تکه شود و به یکپارچه آسیب برساند. گرد و غبار خمیر نیز می تواند یکپارچه را مسدود کند.

همیشه از سوخت و روغن مناسب برای ماشین خود استفاده کنید.
هرگز از افزودنی سوخت بدون مطالعه دستورالعمل استفاده نکنید تا مطمئن شوید که آیا برای استفاده با مبدل کاتالیزوری مناسب است یا خیر. اگر شک دارید، با سازنده افزودنی مشورت کنید.

هرگز سعی نکنید ماشین خود را با ضربه یا بکسل روشن کنید. این باعث می شود سوخت نسوخته به مبدل کاتالیزوری تزریق شود که می تواند باعث گرم شدن بیش از حد مونولیت و ذوب شدن آن شود.

هرگز چیزی را که برای وسیله نقلیه شما سنگین است، بکسل نکنید. به عنوان مثال، یک کاروان پر بار در واقع هنگامی که در سراشیبی حرکت می کند، ماشین را به سمت جلو می راند. این کار سوخت نسوخته را به سیستم اگزوز می فرستد و می تواند باعث داغ شدن و ذوب شدن مونولیت شود.

خودروی خود را به طور منظم مطابق با مشخصات سازنده خودرو تعمیر کنید. به ویژه، مطمئن شوید که موتور به درستی کار می کند. یک موتور ضعیف می تواند باعث شکسته شدن یکپارچه یا پوشیده شدن در دوده شود که تبدیل آن را متوقف می کند.

هنگام رانندگی از میان گودال‌های عمیق، جاده‌ها یا پارکینگ در هنگام بارش برف سنگین مراقب باشید. مبدل کاتالیزوری در دمای بسیار بالا کار می کند و هنگامی که با آب یا برف تماس پیدا می کند، به سرعت خنک می شود. پوسته فولادی سریعتر از یکپارچه سرد می شود و در شرایط شدید، یکپارچه می تواند با انقباض پوسته فولادی خرد شود.

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور پورشه باکستر

 

 

 

علت خرابی مبدل های کاتالیزوری

تعویض کاتالیزور لاماری

تعویض کاتالیزور لاماری، تنظیم موتور مورد نیاز است

موتورهایی که نیاز به سرویس دارند و موتورهای قدیمی که به دلیل فرسوده شدن دیواره سیلندر، حلقه های گیر کرده و راهنماهای سوپاپ فرسوده روغن می سوزانند، محصولات جانبی تولید می کنند که می تواند مبدل را آلوده کند. هنگامی که یک موتور خارج از مشخصات مناسب کار می کند،

ممکن است به مبدل کاتالیزوری و همچنین خود موتور آسیب وارد شود. مخلوط هوا/سوخت نادرست، زمان‌بندی نادرست، یا شمع‌های نادرست احتراق می‌تواند منجر به خرابی مبدل کاتالیزوری یا بدتر شود.

شمع های بد یا سیم های شمع
شمع هایی که شلیک نمی کنند یا اشتباه نمی کنند، سوخت نسوخته را وارد سیستم اگزوز می کنند. از آنجا که مبدل کاتالیزوری بسیار داغ می شود، این سوخت نسوخته می تواند در داخل مبدل مشتعل شود و می تواند منجر به ذوب جزئی یا کامل کاتالیزور سرامیکی شود.

ورود روغن یا ضد یخ به سیستم اگزوز
هنگامی که روغن یا ضد یخ به سیستم اگزوز شما راه پیدا می کند، کربن و دوده غلیظی ایجاد می کند که مجرای هوا را در کاتالیزور لانه زنبوری سرامیکی مبدل می پوشاند و در نهایت مسدود می کند. این باعث دو مشکل جداگانه می شود. ابتدا، این رسوبات کربن، مبدل کاتالیزوری را از انجام وظیفه خود در حذف انتشارات مضر در جریان اگزوز باز می دارد.

سنسور اکسیژن به درستی کار نمی کند.
اگر سنسور اکسیژن شما به درستی کار نمی کند، می تواند خوانش نادرست گازهای خروجی را به کامپیوتر خودرو ارسال کند. خوانش معیوب حسگر می تواند منجر به وضعیت نامناسب (خیلی غنی یا خیلی کم) مخلوط سوخت شود.

 

 

تعویض مبدل های کاتالیزوری خودروهای خارجی و چینی خود را به سورنا کاتالیست بسپارید.

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *