قیمت کاتالیزور خودرو چقدر است؟

قیمت کاتالیزور خودرو چقدر است؟ ساخت مبدل های کاتالیزوری ارزان نیست آنها از پلاتین، پالادیوم یا رودیوم به عنوان کاتالیزور استفاده می کنند. این فلزات گرانبها به سختی یافت می شوند و قیمتی بین 28 تا 570 دلار در هر گرم دارند! و از آنجایی که این قیمت‌ها دائماً در نوسان هستند، پیش‌بینی هزینه مبدل کاتالیزوری دشوار است.

از آنجایی که تعویض مبدل کاتالیزوری می تواند کار بزرگی باشد، ممکن است در نهایت هزینه های نیروی کار بیشتری بپردازید ماشین باید از روی زمین بلند شود، و اگر مبدل به ماشین جوش داده شده باشد یا پیچ شود، ممکن است مکانیک نیاز به استفاده از ابزارهای تخصصی تری داشته باشد.

 

 

 

چرا یک مبدل کاتالیزوری اینقدر هزینه دارد؟

قیمت کاتالیزور خودرو چقدر است؟

قیمت کاتالیزور خودرو چقدر است؟،مبدل های کاتالیزوری مدرن کارآمدتر از مدل های اصلی هستند. این بدان معناست که خودروهای ما اکنون CO2 کمتری

نسبت به قبل در محیط منتشر می کنند حتی اگر نتوانند آن را به 0٪ کاهش دهند. یک مبدل کاتالیزوری شبیه یک جعبه فلزی بزرگ است که دو لوله از آن خارج می شود.

این به مجموعه اگزوز در زیر پشت ماشین شما (مانند زیر) پیچ شده است دزدی های «گربه» به طور فزاینده ای رایج است زیرا مواد کاتالیست ارزش بسیار بالایی دارند. علاوه بر این، قطعه یک هدف آسان و راحتی است.

لازم نیست دزدها هنگام دزدیدن “گربه” ظریف عمل کنند. آنها می توانند به سرعت کل منیفولد اگزوز را از ماشین جدا کرده و بعداً آن را جدا کنند. این بدان معنی است که بسیاری از سرقت ها در روز روشن اتفاق می افتد.

دزدان مبدل شما را به دلیل محتوای فلز گرانبها هدف قرار می دهند. مبدل کاتالیزوری خراب خودرو را دور نیندازید. بازیافت مبدل کاتالیزوری قراضه شما امکان استفاده مجدد از محتوای فلز گرانبها را فراهم می کند.

از آنجایی که تعویض مبدل کاتالیزوری نامناسب می تواند کار پیچیده ای باشد، در اینجا برخی از عوامل موثر بر هزینه آورده شده است:

ساخت و مدل خودروی شما: در مقایسه با کاتالیزورهای پیچیده در وسایل نقلیه جدید، خودروهای قدیمی تر دارای مبدل کاتالیزوری ساده هستند که در نتیجه هزینه تعویض پایینی دارد.

به عنوان مثال، مبدل کاتالیزوری موتور استاندارد (تویوتا کرولا) ممکن است هزینه جایگزینی کمتری نسبت به کاتالیزور خودروهای سطح بالا (BMW) داشته باشد.

 

 

 

سورنا کاتالیست 

بزرگترین مرکز تخصصی تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروهای داخلی و خارجی

برقراری ارتباط:

09127744604

 

 

 

 

مبدل کاتالیزوری خودروی من چقدر باید کار کند؟

قیمت کاتالیزور خودرو چقدر است؟

قیمت کاتالیزور خودرو چقدر است؟ یک مبدل کاتالیزوری جدید معمولاً حدود 70000 تا 100000 کیلومتر دوام می آورد. با این حال، طول عمر یک کاتالیزور تحت تأثیر عادات رانندگی شما است.

برای اطمینان از دوام بیشتر مبدل کاتالیزوری، وسیله نقلیه خود را به دمای کارکرد مناسب برسانید و سفرهای کوتاه را به حداقل برسانید.

به یاد داشته باشید، تعمیر و نگهداری منظم به مبدل کاتالیزوری شما کمک می کند تا دوام بیشتری داشته باشد و مشکلات مبدل کاتالیزوری را قبل از نیاز به تعمیرات گران قیمت برطرف کند.

 

 چگونه بفهمم مبدل کاتالیزوری خودروی من معیوب است؟

قیمت کاتالیزور خودرو چقدر است؟

قیمت کاتالیزور خودرو چقدر است؟ بوی تخم مرغ های فاسد به دلیل سوخت نسوخته حاوی سولفید هیدروژن که از لوله اگزوز شما خارج می شود.
چراغ چک موتور شما روشن است زیرا سنسور اکسیژن شما مشکلی را در سطوح گازهای خروجی تشخیص می دهد.
به دلیل تجمع کربن در سیستم اگزوز و محدود شدن دود اگزوز، شتاب ضعیفی را تجربه می کنید.
خودروی شما در تست آلایندگی رد می شود.
در حین بیکار یا رانندگی صدای تق تق می شنوید.

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور کیا سلتوس

 

 

 

 

چه زمانی باید مبدل کاتالیزوری خود را تعویض کنم؟

اگر مکانیک شما تشخیص داد مبدل کاتالیزوری شما آسیب دیده است، باید فورا آن را تعویض کنید. مبدل های کاتالیزوری آسیب دیده معمولاً از مرحله تمیز کردن یا تعمیر گذشته اند و گازهای مضر اگزوز را به طور موثر تبدیل نمی کنند و به م.تور آسیب جدی وارد می کنند.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *