تعمیر کاتالیزور ام وی ام X55

تعمیر کاتالیزور ام وی ام X55

 

میخواهیم امروز از تعمیر کاتالیزور ام وی ام X55 به شما اطلاعاتی را ارائه دهیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید کاتالیزور خود یک کار اساسی در خودرو انجام می دهد، مبدل کاتالیستی (کاتالیزور) وسیله‌ای است که سر راه خروجی اگزوز خودرو قرار می‌گیرد و طی یک سری واکنش‌های شیمیایی با تبدیل گاز‌های سمی حاصل از احتراق خودرو به گاز‌های بی  ضرر، از آلودگی هوا جلوگیری می‌کند. البته این مبدل‌ها انواع مختلفی دارند و واکنش‌های شیمیایی هر کدام از آن‌ها بسته به نوع موتور و سوخت  مصرفی متفاوت است. به  طور مثال مبدل کاتالیستی خودرو‌های گازوئیلی طوری است که در آن واکنش‌های اکسیداسیون انجام می‌شود.

طی این واکنش  ها، مونو اکسید کربن، مشتقات اکسید نیتروژن، و کربوهیدرات‌های حاصل از احتراق ناقص سوخت، به دی اکسید کربن، نیتروژن، و آب تبدیل می‌شوند. اگرچه مبدل‌های کاتالیستی بیش‌ترین کاربرد را در خودرو‌ها دارند، اما در ژنراتورها، لوکوموتیوها، و هواپیما‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. گفتنی است، این وسیله در حقیقت در راستای پیروی از مقررات دولتی و زیست محیطی مبنی بر رعایت حداکثر میزان آلایندگی خودرو‌ها ابداع شده است.

 

چه چیزی باعث خرابی یک مبدل کاتالیزوری می شود؟

از آنجایی که هیچ قطعه متحرکی در مبدل کاتالیزوری وجود ندارد،تعمیر کاتالیزور ام وی ام X55کاری مهم است و شما انتظار دارید که نسبتاً بادوام و ماندگار باشند، اما با وجود همه پیشرفت‌ها در فناوری مبدل کاتالیزوری، هنوز از کار می‌افتند. ما در سورنا کاتالیست تقریبا هر روز مبدل های کاتالیزوری جایگزین را نصب می کنیم. بسیاری از اوقات، خرابی مبدل کاتالیزوری نشانه مشکل در جای دیگری در خودرو است.

ضروری است که مشکلی را که باعث از کار افتادن مبدل کاتالیزوری OEM شما شده است را برطرف کنید زیرا اگر این کار را نکنید، همان مشکل احتمالاً مبدل جایگزین را نیز از بین می برد. ضمانت نامه ای که با مبدل کاتالیزوری جایگزین جدید ارائه می شود، نوع آسیب ذکر شده در زیر را پوشش نمی دهد.
اگر مبدل کاتالیزوری نصب شده در کارخانه شما نیاز به تعویض دارد، یکی از مشکلات زیر به احتمال زیاد باعث خرابی آن شده است.

تنظیم موتور مورد نیاز است
موتورهایی که نیاز به سرویس دارند و موتورهای قدیمی که به دلیل فرسوده شدن دیواره سیلندر، حلقه های گیر کرده و راهنماهای سوپاپ فرسوده روغن می سوزانند، محصولات جانبی تولید می کنند که می تواند مبدل را آلوده کند. هنگامی که یک موتور خارج از مشخصات مناسب کار می کند، ممکن است به مبدل کاتالیزوری و همچنین خود موتور آسیب وارد شود. مخلوط هوا/سوخت نادرست، زمان‌بندی نادرست، یا شمع‌های نادرست احتراق می‌تواند منجر به خرابی مبدل کاتالیزوری یا بدتر شود.

شمع های بد یا سیم های شمع
شمع هایی که شلیک نمی کنند یا اشتباه نمی کنند، سوخت نسوخته را وارد سیستم اگزوز می کنند. از آنجا که مبدل کاتالیزوری بسیار داغ می شود، این سوخت نسوخته می تواند در داخل مبدل مشتعل شود و می تواند منجر به ذوب جزئی یا کامل کاتالیزور سرامیکی شود.

ورود روغن یا ضد یخ به سیستم اگزوز
هنگامی که روغن یا ضد یخ به سیستم اگزوز شما راه پیدا می کند، کربن و دوده غلیظی ایجاد می کند که مجرای هوا را در کاتالیزور لانه زنبوری سرامیکی مبدل می پوشاند و در نهایت مسدود می کند. این باعث دو مشکل جداگانه می شود. ابتدا، این رسوبات کربن، مبدل کاتالیزوری را از انجام وظیفه خود در حذف انتشارات مضر در جریان اگزوز باز می دارد. دوم، هنگامی که منافذ در کاتالیزور سرامیکی مسدود می شوند، جریان خروجی اگزوز محدود می شود که باعث افزایش فشار برگشتی می شود. این امر منجر به برگشت گرما و اگزوز در داخل موتور می شود. فشار برگشت اضافی ایجاد شده در واقع می تواند باعث آسیب داخلی موتور شود. موتور شما در واقع می‌تواند گازهای خروجی سوخته را به داخل محفظه‌های احتراق بازگرداند و بازده چرخه سوختگی بعدی را کاهش دهد و باعث کاهش قدرت و گرم شدن بیش از حد اجزای موتور شود. فرسوده شدن رینگ‌های پیستون، خرابی واشرها، معیوب بودن آب‌بند سوپاپ‌ها یا حتی تاب برداشتن اجزای موتور، همگی از دلایل احتمالی این مشکل هستند.

ورود سوخت نسوخته به سیستم اگزوز
در حالت ایده آل، سوختی که وسیله نقلیه شما را تامین می کند در محفظه احتراق می سوزد. هر سوختی که بدون سوختن از محفظه احتراق عبور کند، وارد سیستم اگزوز شده و پس از رسیدن به مبدل کاتالیزوری می تواند مشتعل شود. این می تواند مبدل را بسیار فراتر از حد معمول کارکرد آن بیش از حد گرم کند. و باعث ذوب شدن شود. دلایل احتمالی عبارتند از مخلوط سوخت نامناسب، زمان بندی نامناسب، شمع های بد، عملکرد نادرست سنسور اکسیژن، چسبندگی شناور، انژکتور سوخت معیوب یا شیر برگشت معیوب باعث تعمیر کاتالیزور ام وی ام X55 می شود.

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور جک s5 فیس لیفت

 

 

سنسور اکسیژن به درستی کار نمی کند.
اگر سنسور اکسیژن شما به درستی کار نمی کند، می تواند خوانش نادرست گازهای خروجی را به کامپیوتر خودرو ارسال کند. خوانش معیوب حسگر می تواند منجر به وضعیت نامناسب (خیلی غنی یا خیلی کم) مخلوط سوخت شود. خیلی غنی است و کاتالیزور می تواند در اثر سوختن سوخت در داخل مبدل ذوب شود. خیلی لاغر است و مبدل نمی تواند هدف خود را انجام دهد و هیدروکربن ها را به عناصر ایمن تبدیل کند. این ممکن است باعث شود وسیله نقلیه شما در تست آلایندگی در طول بازرسی سالانه خودروی دولتی شکست بخورد.

جاده / آسیب سازه
لانه زنبوری کاتالیست داخل مبدل کاتالیزوری از یک ماده سرامیکی سبک وزن، دیواره نازک و شکننده تشکیل شده است.در یک تشک متراکم و عایق پیچیده شده است. این تشک کاتالیزور را در جای خود نگه می دارد و در برابر آسیب محافظت می کند. با این حال، آویز اگزوز شکسته، رانندگی در خارج از جاده، چاله‌ها، سرعت‌گیرها یا هر ضربه‌ای در زیر خودروی شما می‌تواند به مبدل کاتالیزوری برخورد کند و باعث شکستگی کاتالیزور شود. هنگامی که لانه زنبوری سرامیکی شکسته می شود، قطعات شکسته شده به تکه های کوچکتر تبدیل می شوند. در نتیجه، جریان اگزوز قطع می شود و فشار برگشتی در سیستم اگزوز افزایش می یابد که منجر به تجمع گرما و از دست دادن توان می شود. خوردگی، شوک حرارتی، خستگی فلز، شکستگی ناشی از استرس و رزوه های حسگر اکسیژن از بین رفته برخی از مسائل دیگری هستند که ممکن است نیاز به تعویض مبدل کاتالیزوری یا تعمیر کاتالیزور ام وی ام X55 داشته باشند.

 

 

 

مطالعه آزاد: تعمیر کاتالیزور ام وی ام

نشانه هایی که مبدل کاتالیزوری شما قابل تعمیر است

تعمیر کاتالیزور ام وی ام X55

به همان اندازه که ممکن است به جای تعویض مبدل کاتالیزوری خود امیدوار باشید،تعمیر کاتالیزور ام وی ام X55 این همیشه امکان پذیر نیست. قبل از ادامه، موارد زیر نشانه هایی هستند که مبدل کاتالیزوری شما آسیبی دارد که قابل تعمیر نیست.
صدای تق تق
یکی از علائم مبدل کاتالیزوری معیوب صدای تق تق است که از زیر ماشین شما می آید.
مبدل کاتالیزوری شما تقریباً در وسط وسیله نقلیه شما قرار خواهد گرفت. اگر متوجه شدید صدای تق تق از این ناحیه می آید، مبدل کاتالیزوری شما ممکن است مشکل بزرگی داشته باشد.
آسیب فیزیکی یا تغییر رنگ
همچنین می‌توانید آسیب‌های قابل توجهی که به مبدل خود وارد شده است را از قسمت‌های تابیده، خمیده یا شکسته شناسایی کنید.
در حالی که احتمالاً کمی تغییر رنگ ناشی از گرما را در مبدل کاتالیزوری قدیمی‌تر مشاهده می‌کنید، تغییرات بیش از حد یا عجیب و غریب در رنگ باعث نگرانی است.

بوی تخم مرغ گندیده
آخرین علامت خرابی مبدل کاتالیزوری بوی گوگرد است. اگر متوجه شدید بویی شبیه تخم مرغ فاسد از وسیله نقلیه شما می آید، به احتمال زیاد مبدل کاتالیزوری شما روی فریتز قرار دارد.
این زمانی اتفاق می افتد که مبدل نتواند سولفید هیدروژن را به دی اکسید گوگرد تبدیل کند و در نتیجه بوی نامطبوعی ایجاد شود.

 

 

سلامت کاتالیزور خودروی خود را از سورنا کاتالیست بخواهید با سال ها تجربه در تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروهای وارداتی و چینی در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد.

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *