تعمیر کاتالیزور هن تنگ X5

 

در این مقاله میخواهیم از تعمیر کاتالیزور هن تنگ X5 به شما اطلاعاتی را ارئه دهیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید مبدل کاتالیزوری یکی از مهم‌ترین اجزای خودروی شماست زیرا آلاینده‌های مضر را کنترل می‌کند اما چگونه کار می‌کند و اگر اشتباه شود چه اتفاقی می‌افتد؟
در این مقاله همه چیزهایی را که باید بدانید، از مدت زمانی که می‌توانید انتظار داشته باشید که یک گربه دوام بیاورد تا نحوه تشخیص مشکلات احتمالی را به شما خواهیم گفت.

 

مبدل کاتالیزوری هن تنگ X5 چیست؟

قبل از تعمیر کاتالیزور هن تنگ X5 بهتر است از کارایی کاتالیزور هم بدانید ممکن است از درس های شیمی در مدرسه به یاد داشته باشید که «کاتالیزور» ماده ای است که باعث واکنش شیمیایی می شود. مبدل کاتالیزوری از این اصل استفاده می کند زیرا از مواد کاتالیزوری برای پاکسازی گازهای مضر موتور قبل از خروج از لوله اگزوز استفاده می کند.به طور کلی، یک مبدل کاتالیزوری مانند یک صدا خفه کن اگزوز به نظر می رسد، فقط باریکتر و کوچکتر است.در خودروهای مدرن، «گربه‌ها» معمولاً درست در کنار موتور قرار دارند تا سریع‌تر گرم شوند.آنها در زمان گرم بسیار کارآمدتر هستند، به همین دلیل منطقی است که آنها در نزدیکی موتور جایی که دما بالاتر است قرار بگیرند.

چرا خودروها به مبدل کاتالیزوری نیاز دارند؟

تعمیر کاتالیزور هن تنگ X5

تعمیر کاتالیزور هن تنگ X5 ، اگزوز ماشین آلاینده‌های سمی تولید می‌کند که در صورت انتشار در هوا به محیط زیست آسیب می‌رساند و باعث ایجاد دود و باران اسیدی می‌شود.این آلاینده ها عمدتا عبارتند از:

هیدروکربن ها
مونوکسید کربن
اکسیدهای نیتروژن
از دهه 1950، خودروسازان در تلاش بوده اند تا راه های جدیدی برای کاهش گازهای آلاینده ناشی از وسایل نقلیه بیابند.

در سال 1975، مبدل کاتالیزوری متولد شد – و اکنون مهمترین بخش سیستم کنترل آلایندگی خودرو است.

در سال 1993، قانون برای تمام خودروهای بنزینی تولید شده در بریتانیا تبدیل به مبدل کاتالیزوری بر روی اگزوز برای مطابقت با استانداردهای آلایندگی اروپا شد.

 

دانستنی :شستشوی کاتالیزور شرق تهران

 

 

 

 

مشکلات بالقوه مبدل کاتالیزوری هن تنگ X5 چیست؟

تعمیر کاتالیزور هن تنگ X5

 

مبدل های کاتالیزوری اغلب 10 سال یا بیشتر کار می کنند، اما ممکن است آلوده، گرفتگی، داغ شدن بیش از حد یا آسیب فیزیکی شوند که منجر به عملکرد کند موتور و در نهایت خاموش شدن موتور می شود.

یکی از آلاینده‌های بالقوه گاز سرب است که می‌تواند کاتالیزورها را از بین ببرد، اگرچه به ندرت در ایالات متحده یافت می‌شود. سایر آلاینده‌ها شامل مایع خنک‌کننده موتور است که می‌تواند به دلیل معیوب بودن واشر سر سیلندر و روغن موتور به سیستم احتراق نشت کند. این مایعات می توانند مبدل کاتالیزوری را مسدود کنند تا گازهای خروجی از آن عبور نکنند. موتورهای خودرو از این نظر مانند ورزشکاران هستند که به اکسیژن زیادی نیاز دارند. اگر جریان اگزوز محدود شود، به این معنی است که هوای کمتری وارد موتور می شود و عملکرد آن کاهش می یابد. اگر موتور به آرامی پاسخ دهد یا پس از مدتی کار خاموش شود، ممکن است مبدل مسدود شده مقصر باشد.

مبدل های کاتالیزوری می توانند بیش از حد گرم شوند زیرا مقادیر بیش از حد گاز نسوخته ناشی از شمع ناقص یا نشتی دریچه اگزوز است. علاوه بر این، خرابی سنسور اکسیژن می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود.

در بسیاری از وسایل نقلیه، “گربه” در زیر وسیله نقلیه قرار دارد و مانند سایر قسمت های سیستم اگزوز، می تواند توسط زباله های جاده یا با عبور از حاشیه آسیب ببیند.

 

تعمیر و نگهداری مبدل کاتالیزوری

تعمیر کاتالیزور هن تنگ X5 از جمله علائم بد و خراب بودن مبدل کاتالیزوری عبارتند از:

عملکرد ضعیف موتور
کاهش شتاب
دود تیره اگزوز
بوی گوگرد یا تخم مرغ فاسد از اگزوز
گرمای بیش از حد زیر خودرو
برخی از این علائم همچنین می‌تواند ناشی از سایر بخش‌های سیستم انتشار باشد، بنابراین تشخیص زمان تعویض مبدل کاتالیزوری شما برای مکانیک مهم است.

پیروی از برنامه تعمیر و نگهداری توصیه شده وسیله نقلیه شما می تواند به تاخیر انداختن این لحظه تا حد امکان کمک کند  اغلب 10 سال یا بیشتر. سالم نگه داشتن اگزوز، آلاینده ها و سیستم های احتراق، خطر خرابی مبدل کاتالیزوری را قبل از زمان خود به حداقل می رساند.

 

 

 

برای تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروی خود می توانید با سورنا کاتالیست تماس بگیرید

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *