خرید کاتالیزور برلیانس

خرید کاتالیزور برلیانس

خرید کاتالیزور برلیانس، حتی اگر یک وسیله نقلیه هیبریدی-الکتریکی سوار نمی‌شوید، اگر اصلاً خودرو دارید، به احتمال زیاد مجهز به یک قطعه بسیار مهم از تجهیزات “سبز” است.

این ماده مبدل کاتالیزوری خواهد بود یک قوطی فلزی که محصولات جانبی آلاینده اگزوز موتور ماشین شما را قبل از فرار به جلو پاک می کند.

بنابراین چگونه می توان فهمید که مبدل کاتالیزوری وسیله نقلیه شما، یا “گربه” که گاهی اوقات به آن سر دنده اشاره می کند، از کار افتاده است؟ و چه زمانی باید روی تعویض آن حساب کنید؟ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا از کاتالیزور بیشتر بدانید.

حقیقت این است که در وسایل نقلیه مدرن، مبدل کاتالیزوری باید عمر ماشین یا کامیون را با در نظر گرفتن میانگین عمر حدود 100000 مایل (160934 کیلومتر) دوام بیاورد. چیز خوبی است.

زیرا این قطعه خودرو از فلزات کمیاب، گرانبها و در نتیجه گران قیمت مانند طلا، پالادیوم یا رودیوم استفاده می کند. آنها به عنوان کاتالیزور در واکنش های شیمیایی عمل می کنند که اکسیدهای نیتروژن آلاینده هوا، سوخت نسوخته و مونوکسید کربن را به نیتروژن قدیمی، دی اکسید کربن و آب تبدیل می کنند

 

 

مبدل کاتالیزوری چه کاری انجام می دهد؟

خرید کاتالیزور برلیانس

خرید کاتالیزور برلیانس، این قطعه با تبدیل گازها به بخار آب، میزان آلاینده های مضر منتشر شده از یک موتور بنزینی را کاهش می دهد. این دستگاه با واحد کنترل الکترونیکی خودرو (ECU) ارتباط دارد که بر میزان اکسیژن موجود در گازهای خروجی نظارت می‌کند و ترکیب هوا/سوخت را برای خروجی تمیز بهینه تنظیم می‌کند

 

 

یک مبدل کاتالیزوری چقدر باید دوام بیاورد؟

خرید کاتالیزور برلیانس
خرید کاتالیزور برلیانس، یک مبدل کاتالیزوری جدید باید حدود 10 سال دوام بیاورد، اما مانند سایر اجزای خودرو، طول عمر دقیق می تواند متفاوت باشد. مسافت پیموده شده و تنظیم موتور می تواند بر دوام کالا تأثیر بگذارد،

بنابراین ارزش بررسی وضعیت پس از 50000 مایل را دارد. به طور کلی، یک وسیله نقلیه باید حداقل یک بار در طول عمر خود مبدل کاتالیزوری خود را تعویض کند، و بررسی اینکه آیا این قطعه هنگام خرید یک مدل دست دوم تغییر کرده است یا خیر، ارزش دارد.

 

 

 

دانستنی : خرید کاتالیزور فیدلیتی

 

 

 

آیا می دانم چه زمانی یک مبدل کاتالیزوری نیاز به تعمییر دارد؟

خرید کاتالیزور برلیانس، نه همیشه گاهی اوقات، چیزی که به نظر می رسد یک مبدل کاتالیزوری خراب است، در واقع یک مشکل با سیستم مدیریت موتور است، بنابراین تعویض قطعه ممکن است مشکل را حل نکند. در این مورد عاقلانه است که وسیله نقلیه خود را به یک مرکز پس از فروش ببرید تا قطعات و قطعات مربوطه توسط یک تکنسین متخصص بررسی شود.

 

 

نشانه های خرابی کاتالیزور خودرو

خرید کاتالیزور برلیانس

خرید کاتالیزور برلیانس

  • افزایش ناگهانی مصرف سوخت
  • افت شتابگیری
  • ممکن است خودروی شما روشن نشود یا بد استارت بخورد
  •  خودروی شما در تست آلایندگی مردود می شود مقادیر HC و CO بیشتر ازنرمال
  • چراغ اخطار چک در پشت آمپر روشن می شود
  • بد کار کردن خودرو همراه با لرزش در حالت دور آرام
  • بوی بد یکی از شایع ترین علائم خرابی کاتالیست می باشد. اگر بویی شبیه تخم مرغ
    گندیده احساس کردید و به مرور زمان بو بیشتر شد نشانه خرابی کاتالیزور است
  • کاهش دمای کاتالیزوربا توجه به اینکه بازدهی واقعی کاتالیزور هنگامی است که دمای آن بالا می رود و حتی احتمال دارد. تا مرز 077 و 077 درجه هم نزدیک شود پس کاتالیزوری که پس از مدتی رانندگی و گرم شدن موتور هنوز به دمای ایده ال خود نرسیده باشد معیوب است البته راه تشخیص دمای کاتالیزور نیازمند دستگاهی به نام حرارت سنج اینفِرارِد است.
  • در صورتی که خودرو کاملا سرد باشد اگر کاتالیزور را با دست تکان دهید وصدایی شبیه تکان خوردن سنگریزه در داخل آن به گوش برسد نشانه ای از ریختن شبکه های داخل آن است.

 

 

 

سورنا کاتالیست مرکز تخصصی کاتالیزور خودرو

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *