تعمیر کاتالیزور کیا پیکانتو

 

در این مقاله همراه ما باشید از تعمیر کاتالیزور کیا پیکانتو به شما اطلاعات مهمی را ارائه دهیم کیا پیکانتو (Kia Picanto) خودرویی است که از سال ۲۰۰۴ تا کنون در کره جنوبی، ویتنام و اندونزی تولید شده‌است. این خودرو در کلاس خودرو شهری قرار گرفته است. سیستم اگزوز مدرن در وسایل نقلیه دارای طیف وسیعی از قطعات است که به کنترل آلاینده ها کمک می کند و آنها را دوستدار محیط زیست می کند. از جمله این قطعات یک مبدل کاتالیزوری است که به بسیاری از خودروسازان کمک کرد تا استانداردهای تعیین شده توسط قانون استاندارد ملی آلایندگی را رعایت کنند.

 

 

چه کسی مبدل کاتالیزوری را اختراع کرد؟

قبل از تعمیر کاتالیزور کیا پیکانتو بهتر است از تاریخچه این قطعه با ارزش بدانید تاریخچه مبدل کاتالیزوری به پایان قرن نوزدهم باز می گردد، زمانی که برخی از نمونه های اولیه در فرانسه توسعه یافتند. در اواسط دهه 1950، یوجین هودری، مهندس مکانیک فرانسوی، برای تحقیقات خود برای توسعه مبدل های کاتالیزوری برای موتورهای بنزینی، حق امتیازی دریافت کرد.
توسعه مبدل کاتالیزوری هودری ناشی از نگرانی او در مورد عوارض دودکش و اگزوز خودروها بر آلودگی هوا بود. او نتایج مطالعات را در لس آنجلس دیده بود و شروع به کار بر روی مبدل های دودکش کرد.
مبدل های کاتالیزوری بعد از مقررات کنترل انتشار که در اوایل دهه 1960 آغاز شد، توسعه بیشتری یافتند. اولین مبدل کاتالیزوری تولیدی در سال 1973 در شرکت Engelhard ایجاد شد و استفاده گسترده از این قطعه در حدود سال 1975 آغاز شد.

 

 

مطالعه آزاد: تعمیر کاتالیزور اسپورتیج

 

مبدل کاتالیزوری چه کاری انجام می دهد؟

تعمیر کاتالیزور کیا پیکانتو

تعمیر کاتالیزور کیا پیکانتو کار مهم و اساسی است که به موقع باید به آن رسیدگی کرد، یک مبدل کاتالیزوری از محفظه ای به نام کاتالیزور برای تبدیل ترکیبات مضر از گازهای خروجی موتور به گازهای ایمن مانند بخار استفاده می کند. این ماده برای تقسیم مولکول‌های ناایمن در گازهایی که خودرو تولید می‌کند قبل از رها شدن در هوا کار می‌کند.

مبدل کاتالیزوری در قسمت زیرین خودرو قرار دارد و شبیه یک جعبه فلزی بزرگ است. دو لوله از آن خارج می شود. مبدل از این دو لوله و کاتالیزور در طول فرآیند ایمن سازی گازها برای دفع استفاده می کند.

گازها از لوله “ورودی” متصل به موتور خودرو وارد می شوند. اینها روی کاتالیزور دمیده می شوند که باعث واکنش شیمیایی می شود که آلاینده ها را از هم جدا می کند. گازهای کم ضرر اکنون از طریق لوله دوم یا “خروجی” که به لوله اگزوز خودرو متصل است، عبور می کند.

 

 

علائم خرابی مبدل کاتالیزوری کیا پیکانتو

تعمیر کاتالیزور کیا پیکانتو

پس وقتی یک مبدل کاتالیزوری خراب می شود چه اتفاقی می افتد؟ با توجه به نقشی که این قطعه در سیستم اگزوز خودرو ایفا می کند، طیف وسیعی از علائم زمانی که شروع به ساییدگی و پارگی می کند می تواند بروز کند.برخی از نمونه هایی که باید مراقب آنها بود عبارتند از:
کاهش بهره وری سوخت: اگر مبدل کاتالیزوری مسدود شود، می تواند میزان جریان هوا را از طریق موتور شما کاهش دهد. برای جبران، ممکن است موتور شما بیش از حد معمول شروع به سوزاندن سوخت کند و در نتیجه بازدهی سوخت کاهش یابد.
چراغ هشدار بررسی: چراغ چک موتور می تواند طیف وسیعی از موارد را نشان دهد. با این حال، یک سیستم عیب یابی در خودروهای تولید شده پس از سال 1996 وجود دارد که مبدل کاتالیزوری را آزمایش می کند. اگر مبدل شما خراب است، سنسورهای نسبت هوا به سوخت ممکن است چراغ هشدار را روشن کنند و شما باید بدانید که به تعمیر کاتالیزور کیا پیکانتو نیاز است.
بوییدن تخم مرغ فاسد: مبدل کاتالیزوری ممکن است دچار آسیب های داخلی شود که باعث می شود در تبدیل گازهای خروجی با مشکل مواجه شود. نتیجه می تواند بوی سولفوریک “تخم مرغ فاسد” باشد.
مشکلات راه اندازی موتور: گازهای خروجی در وسیله نقلیه شما باید خارج شود. یک مبدل کاتالیزوری مسدود شده می تواند از این اتفاق به طور موثر جلوگیری کند. این می تواند منجر به افزایش فشار اگزوز شود و باعث شود ماشین شما در زمانی که می خواهید آن را به حرکت درآورید، پاشیده یا متوقف شود.
شتاب ضعیف: باز هم گازهای خروجی باید به نحوی فرار کنند. گیر افتادن اگزوز و افزایش فشار ناشی از گرفتگی مبدل ممکن است باعث شود در شتاب دادن به ماشین خود با مشکل مواجه شوید. وقتی سعی می کنید این کار را انجام دهید، ممکن است متوجه تکان خوردن یا توقف آن شوید.
تست آلایندگی ناموفق: بسیاری از ایالت ها نیاز به آزمایش منظم آلایندگی در وسایل نقلیه دارند، و اگر تست خود را قبول نکنید، مقصر می تواند مبدل کاتالیزوری شما باشد. شکست در این آزمایش ممکن است با سایر علائم ذکر شده در بالا همراه باشد.

 

 

تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروی چینی و وارداتی خود را به سورنا کاتالیست بسپارید

با بالاترین سرعت و دقت با هدف جلب رضایت مشتریان و مطابق با انتظارات شما

مشاوره خرید و تمامی موارد مربوط به کاتالیزور انواع خودروها.

رفع بوی بد داخل کابین ماشین

برقراری ارتباط:

09127744604

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *