تعمیر کاتالیزور فونیکس FX پریمیوم

 

 

تعمیر کاتالیزور فونیکس FX پریمیوم،قبل از تعمیر مبدل کاتالیزوری بههتر است اول با خود مبدل و نقش اساسی آن در خودرو آشنا شوید.
مبدل کاتالیزوری قطعه ای از تجهیزات است که در سیستم اگزوز یک موتور احتراق داخلی نصب می شود. جعبه ای شکل با ساختار لانه زنبوری در داخل است.
وظیفه اصلی آن پردازش تمام گازها و دودهایی است که در فرآیند احتراق ایجاد شده اند و سمیت آنها را کاهش می دهد. هدف مبدل کاتالیزوری این است که وسیله نقلیه کمتر مه دود و سایر سمومی را تولید کند که برای محیط زیست و همچنین برای ما انسان ها مضر است.

بیشتر به این دلیل که ما این گازها را تنفس می کنیم و آنها می توانند بدن ما را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهند. یعنی، آنها می توانند باعث بیماری های مختلفی شوند که می تواند منجر به مرگ زودرس شود.

یک مبدل کاتالیزوری بد نیز ممکن است در نهایت منجر به خرابی فاجعه‌بار موتور شود. بنابراین، این یک ایده هوشمندانه است که به موقع به این موضوع رسیدگی کنید. تصور کنید که ماشین شما در حال خفگی است و نمی تواند گازهای داخل لوله های اگزوز را به طور موثر آزاد کند.

ممکن است فشار ظاهر شود و باعث ترک خوردن اگزوز شود. به طور کلی، می تواند سرعت موتور را کاهش دهد. این می تواند به عنوان یک ترمز اگزوز در یک کامیون عمل کند، اما واضح است که شما آن را در ماشین خود نمی خواهید. زیرا موتور خودروها ضعیف هستند و نمی توانند فشاری را که یک کامیون دیزلی تحمل می کند تحمل کنند.

اگر مبدل کاتالیزوری خراب است، لزوماً به این معنی نیست که آشغال است و باید آن را با یک مبدل جدید جایگزین کنید. راه های زیادی وجود دارد که چگونه می توانید یک مبدل کاتالیزوری را احیا کنید و عملکرد را به خودرو برگردانید.

برخی از این راه‌ها را که در ادامه این مقاله خواهیم گفت. اما ابتدا، بیایید ببینیم که این مبدل ها در واقع چگونه کار می کنند و جادوی خود را در زیر کاپوت چگونه انجام می دهند.

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور لیفان 520

 

 

 

مبدل های کاتالیزوری چگونه کار می کنند؟

تعمیر کاتالیزور فونیکس FX پریمیوم

تعمیر کاتالیزور فونیکس FX پریمیوم، مبدل های کاتالیزوری در اوایل دهه 70 اختراع شدند، زمانی که مقررات سخت گیرانه تری وارد قانون شدند. آنها برای کاهش مه دود و همچنین جلوگیری از آلودگی و پاکسازی و ایمن کردن هوا برای مردم ضروری بودند.

نحوه کار آنها نسبتاً ساده است. احتراق فرآیند تولید انرژی است. سوخت، هوا و جرقه سه عامل مهمی هستند که باعث انفجار در موتور می شوند. این انفجارها باعث حرکت میل لنگ و تولید انرژی می شود. این منجر به شتاب خودرو شما از حالت سکون به سرعت کروز در جاده می شود.

این واکنش احتراق دارای جنبه های منفی است. یعنی فرآیند احتراق منجر به انرژی حرکتی می شود، اما علاوه بر آن بخار آب H2O و همچنین دی اکسید کربن CO2 تولید می شود. CO2 باعث آلودگی هوا می شود زیرا از ذرات مضر تشکیل شده است که هوا را برای تنفس سمی می کند. یعنی ذرات NOx.

 

 

چگونه مبدل کاتالیزوری فونیکس FX پریمیوم را بدون تعویض تعمیر کنیم

تعمیر کاتالیزور فونیکس FX پریمیوم، اینجاست که مبدل کاتالیزوری وارد عمل می شود. مبدل کاتالیزوری همانطور که گفتیم جعبه ای است که در داخل ساختار لانه زنبوری دارد و از فلزات گرانبها ساخته شده است.

این فلزات با گرمای زیاد ترکیب شده و باعث اکسیده شدن ذرات و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شوند (مانند مبدل کاتالیزوری). با این حال، مقداری بخار از خودرو خارج می شود که سمی است. اما آنها به بدی قبل از ورود به مبدل کاتالیزوری نیستند.

مبدل های کاتالیزوری از فلزات گرانبها ساخته شده اند. یعنی پلاتین، این فلز به سختی به دست می آید. آنها همچنین شامل رودیوم و پالادیوم هستند. و همه اینها هزینه بالایی دارد. این فلزات مبدل های کاتالیزوری را بسیار گران می کنند.

 

علائم مبدل کاتالیزوری بد و خراب چیست؟

تعمیر کاتالیزور فونیکس FX پریمیوم

علائم زیادی وجود دارد که می تواند به این معنی باشد که مبدل کاتالیزوری شما خراب است. در مورد برخی از آنها بحث خواهیم کرد. ما یک قدم جلوتر رفتیم و شش علامتی را یافتیم که در هنگام خرابی مبدل کاتالیزوری رایج‌تر هستند:

نحوه تعمیر مبدل کاتالیزوری بدون تعویض علائم شماره 1: نور موتور را بررسی کنید، چگونه مبدل کاتالیزوری را بدون تعویض چراغ چک موتور تعمیر کنیم

این علامت یکی از شایع ترین علائم مرتبط با مشکل خرابی مبدل کاتالیزوری است. و اگر مبدل کاتالیزوری خراب دارید، این نور احتمالاً برای مدتی شما را آزار می دهد
این چراغ به دلیل وجود سنسورهای O2 در جلوی مبدل های کاتالیزوری روشن می شود. این حسگرها گازهایی را که از اگزوز عبور می‌کنند نظارت می‌کنند و تخمینی به ECU می‌دهند که ماشین شما چقدر کارآمد است.

پس بهتر است هر چه سریعتر تعمیر کاتالیزور خود را در یک مرکز معتبر انجام دهید و از خسارت های شدید موتور جلوگیری کنید.

 

 

سورنا کاتالیست مرکز تخصصی تعمیر و تعویض کاتالیزور در خدمت شما عزیزان می باشد.

برقراری ارتباط:

09127744604 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *