تعمیر کاتالیزور کی‌ ام‌ سی

در این مقاله قرار است از تعمیر کاتالیزور کی‌ ام‌ سی به شما اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید. مبدل های کاتالیزوری (که به آن گربه نیز گفته می شود) بیش از 50 سال است که به طور گسترده در تولید خودرو استفاده می شود و برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تولید شده توسط ماشین شما طراحی شده است. مبدل‌های کاتالیزوری با واکنش‌های شیمیایی، مواد مضر موجود در گازهای خروجی خودرو را به مواد کم‌ضرر مانند دی‌اکسید کربن و بخار آب تبدیل می‌کنند.
به عنوان بخشی از احتراق عادی سوخت خودرو، انتشار گازهای گلخانه ای از اگزوز خارج می شود که سه مورد اصلی آن گاز نیتروژن، دی اکسید کربن و بخار آب است. انتشارات مضر دیگر را می توان در اگزوزها یافت، مانند مونوکسید کربن – گازی سمی که هم بی رنگ و هم بی بو است. هیدروکربن ها یا ترکیبات آلی فرار (VOCs) جزء اصلی مه دود هستند که بیشتر از سوخت نسوخته تبخیر شده و اکسیدهای نیتروژن تولید می شوند. اینها باعث ایجاد دود و باران اسیدی می شوند که می تواند باعث تحریک غشاهای مخاطی انسان شود.

 

مبدل های کاتالیزوری کی ام سی چگونه کار می کنند؟

تعمیر کاتالیزور کی‌ ام‌ سی

تعمیر کاتالیزور کی‌ ام‌ سی در شیمی، کاتالیزور ماده ای است که باعث ایجاد یا تسریع یک واکنش شیمیایی می شود بدون اینکه خودش تحت تأثیر قرار گیرد. کاتالیزورها در واکنش ها شرکت می کنند، اما نه واکنش دهنده هستند و نه محصول واکنشی که کاتالیز می کنند.
در مبدل کاتالیزوری، دو نوع مختلف کاتالیزور در حال کار هستند: یک کاتالیزور احیا و یک کاتالیزور اکسیداسیون. هر دو نوع از یک ساختار سرامیکی پوشیده شده با یک کاتالیزور فلزی، معمولاً پلاتین، رودیوم و/یا پالادیوم تشکیل شده‌اند. ایده این است که ساختاری ایجاد شود که حداکثر سطح کاتالیزور را در معرض جریان خروجی اگزوز قرار دهد و در عین حال مقدار کاتالیزور مورد نیاز را نیز به حداقل برساند زیرا مواد بسیار گران هستند. برخی از جدیدترین مبدل‌ها حتی شروع به استفاده از طلای مخلوط با کاتالیزورهای سنتی کرده‌اند.

 

چند نوع مبدل کاتالیزوری وجود دارد؟

قبل از تعمیر کاتالیزور کی‌ ام‌ سی بهتر است بدانید چند نوع مبدل کاتالیزوری وجود دارد، انواع مختلفی از مبدل های کاتالیزوری وجود دارد. اولاً، یک مبدل کاتالیزوری اکسیداسیون ساده «دو طرفه» وجود دارد که برای تبدیل مونوکسید کربن به دی اکسید کربن و هیدروکربن ها (عمداً ذرات سوخت نسوخته) به دی اکسید کربن و آب کار می کند.

همچنین مبدل‌های کاتالیزوری «سه‌طرفه» پیشرفته‌تری وجود دارد که برای اتومبیل‌های مدرن نصب می‌شوند و مانند موارد فوق عمل می‌کنند و در عین حال انتشار اکسید نیتریک و دی‌اکسید نیتروژن را نیز کاهش می‌دهند که با هم، بیشتر به نام «NOx» شناخته می‌شوند. علت آلودگی موضعی هوا

خودروهای دیزلی معمولاً دارای مبدل های کاتالیزوری ویژه برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه ای خاص از موتورهای دیزلی با احتراق تراکمی هستند.

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور چانگان ایدو

 

 

علائمی که هشدار از تعمیر کاتالیزور کی ام سی میدهد

تعمیر کاتالیزور کی‌ ام‌ سی

وقتی نیاز به  تعمیر کاتالیزور کی‌ ام‌ سی باشد خودرو از خود علائمی نشان می دهد، مسافت پیموده شده بنزین شما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است
ماشین شما اخیراً بوی بدی از داخل کابین متصاعد می کند.
دود سیاهی را می بینید که از لوله اگزوزتان خارج می شود
شما متوجه افزایش دمای موتور می شوید. این ممکن است به دلیل تجمع ذرات نسوخته در محفظه های احتراق باشد.
هشدار چراغ موتور را بررسی کنید
اگر مبدل کاتالیزوری کی‌ ام‌ سی شما به نحوی تحت تأثیر قرار گرفته یا به سرقت رفته است، ممکن است مقدار زیادی دی اکسید کربن در جاده ها منتشر کنید.  اگر فکر می‌کنید مشکلی در مبدل کاتالیزوری شما وجود دارد، همین امروز با سورنا کاتالیست تماس بگیرید تا تعمیر کاتالیزور کی‌ ام‌ سی شما را انجام دهند.
سوالات متداول از سورنا کاتالیست:
 آیا هنوز هم می توانم با مبدل کاتالیزوری بد رانندگی کنم؟
پاسخ: در تئوری، بله. تقریباً باید بتوانید با مبدل کاتالیزوری بد رانندگی کنید. این می تواند بر خلاف مقررات باشد و ممکن است منجر به جریمه شود و به دیگر نقاط خودروی خود آسیب جدی وارد کنید.
 آیا مبدل کاتالیزوری خراب می تواند باعث ایجاد مشکل شود؟
ج: بله. یک مبدل بد عملکرد به طور بالقوه می تواند کرنش موتور را افزایش دهد و باعث مشکلات تعویض دنده شود. سنسورهای 02 یا جریان هوا نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. و تعمیر کاتالیزور کی‌ ام‌ سی حیاتی شود.
 آیا می توانید مبدل کاتالیزوری را تعمیر کنید؟
پاسخ: در بیشتر موارد شما نیاز به تعویض کامل مبدل کاتالیزوری دارید. این یک جزء مهم از سیستم اگزوز شما است که آلودگی هوا را کاهش می دهد. مبدل از فلزات گرانبها استفاده می کند، بنابراین اغلب تفاوت کمی در هزینه های مربوط به تعمیر و تعویض مبدل گربه شما وجود دارد.
تعمیر کاتالیزور کی‌ ام‌ سی
اگر شما هم برای تعمیر کاتالیزور خودروی خود به دنبال یک مرکز تخصصی هستید می توانید با خیالی آسوده به سورنا کاتالیست مراجعه کنید
 سورنا کاتالیست با تعمیر کاتالیزور خودروهای وارداتی و چینی با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در خدمت شما عزیزان می باشد
برای برقراری ارتباط با مشاورین ما:
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *