خاک کاتالیزور چه ارزشی دارد

خاک کاتالیزور چه ارزشی دارد

 

سورنا کاتالیست در این مقاله قصد دارد خاک کاتالیزور چه ارزشی دارد را برای شما بازگو کند تا به شما اطلاعات مفیدی را ارائه داده باشد پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید، با توجه به اینکه افزایش هزینه زندگی به یک مشکل ملی تبدیل شده است، تعجب آور نیست که سرقت در حال حاضر در حال افزایش است. گزارش‌های اخیر در صنعت ما نشان داده است که مبدل‌های کاتالیزوری به ویژه آسیب‌پذیر شده‌اند، اما چه چیزی آنها را برای سارقان بسیار ارزشمند می‌کند؟

 

مبدل کاتالیزوری چیست؟

قبل از اینکه بدانید خاک کاتالیزور چه ارزشی دارد بهتر است اول خود کاتالیزور را بشناسید، مبدل کاتالیزوری بخشی از سیستم اگزوز زیر خودرو است. سوخت های مضری که یک موتور احتراق داخلی تولید می کند را به گازهای گلخانه ای کمتر تبدیل می کند. آنها اولین بار در اواسط دهه 70 در وسایل نقلیه دیده شدند اما به سرعت در سراسر جهان نصب شدند.

آنها به اندازه یک قرص نان هستند و بین صدا خفه کن و موتور یافت می شوند. این تجهیزات بسیاری از آلاینده‌های مضر را از اگزوز خارج می‌کند و اجازه می‌دهد دود سمی کمتری از طریق لوله اگزوز و به اتمسفر خارج شود. دستگاه برای عملکرد موثر به گرما نیاز دارد، بنابراین معمولاً نزدیک موتور قرار می گیرد.

برای تعویض، آنها از 150 پوند تا 800 پوند به اضافه نیروی کار در کشورهای دیگر هزینه دارند، بنابراین دانستن اینکه کاتالیزور خودروی شما چیست و کجا هستند ممکن است به درک ارزش قطعه کمک کند و از آن به خوبی مراقبت کنید.

 

یک مبدل کاتالیزوری چگونه کار می کند؟

خاک کاتالیزور چه ارزشی دارد
خاک کاتالیزور چه ارزشی دارد، از دهه 1950، خودروسازان در تلاش بوده اند تا کاهش گازهای مضر منتشر شده از وسایل نقلیه را بهبود بخشند و تاثیر این گازها بر محیط زیست را کاهش دهند. نتیجه یک موتور احتراقی در حال کار شامل آلاینده ها، معمولاً هیدروکربن ها، مونوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن است. بنابراین، مبدل کاتالیزوری متولد شد.

در داخل محفظه مبدل کاتالیزوری دو بلوک سرامیکی از هزاران کانال میکروسلولی وجود دارد که شبیه یک لانه زنبوری هستند. سطوح بلوک های سرامیکی با برخی فلزات گرانبها مانند پلاتین، پالادیوم و رودیوم پوشیده شده است. با توجه به قرارگیری مبدل کاتالیزوری، هنگامی که تا دمای بهینه 400 درجه سانتیگراد گرم می شود، یک واکنش شیمیایی ایجاد می کند که گازهای سمی خارج شده از موتور را تجزیه می کند و دی اکسید کربن و بخار آب را بیرون می زند.

طول عمر این قطعات حدود ده سال یا 70000 تا 100000 کیلومتر است. خودرویی که اغلب سفرهای طولانی را انجام نمی دهد، این زمان را کوتاه می کند. بدون اینکه وسیله نقلیه به طور منظم برای مدت زمان قابل توجهی به دمای مطلوب برسد، مبدل کاتالیزوری این شانس را ندارد که به طور موثر کار کند و سموم زیادی را در موتور باقی می گذارد.

 

 

 

 

مطالعه آزاد: تعمیر کاتالیزور فونیکس FX پریمیوم

 

 

چرا مبدل های کاتالیزوری بخشی ارزشمند از خودرو هستند؟

خاک کاتالیزور چه ارزشی دارد
مبدل های کاتالیزوری برای تأثیرات محیطی خودروها بر محیط زیست ضروری هستند. با این حال، به دلیل فلزی که دارند، در خدمات بازیافت خودرو نیز بسیار ارزشمند هستند.

پلاتین
پلاتین به عنوان یک فلز ارزشمند است و معمولاً با جواهرات لوکس مرتبط است. این عنصر به دلیل رنگش از کلمه اسپانیایی پلاتینا (به معنی نقره کوچک) گرفته شده است و عنصر کمیابی است که از پوسته زمین استخراج می شود. علیرغم اینکه فلز کمیابی است، کاربردهای زیادی دارد

پالادیوم
گسترده ترین کاربرد پالادیوم برای مبدل های کاتالیزوری، جواهرات و روکش های دندانی است. به دلیل ظاهر نقره ای درخشان، جایگزین های خیره کننده ای برای پلاتین می کند. این فلز همچنین موفق ترین فلز در جذب هیدروژن است که 900 برابر حجم خود را جذب می کند و آن را به یک ماده ضروری برای مبدل کاتالیزوری تبدیل می کند.

مانند پلاتین، فلزی گرانبها است و بازیافت آن بسیار چالش برانگیز است. مشکلات اصلی این فلزات کمبود کمیت است. با توجه به ماهیت بازیافت این محصول، نیاز به یک متخصص اختصاصی دارد که صرفاً فلزات گرانبها را در اولویت قرار دهد. خاک کاتالیزور چه ارزشی دارد را تا الان کامل متوجه آن شده اید.

رودیوم
رودیوم به عنوان کمیاب‌ترین فلز گرانبها در جهان، گران‌ترین فلز نیز هست. این ماده محصول فرعی استخراج پلاتین، مس و نیکل پالایش است و از دهه 1930 کشف شده است. بزرگترین معدن رودیم در آفریقای جنوبی است.

هرگز برای انسان مضر تشخیص داده نشده است، اما احتمال تماس با مقادیر قابل توجهی از فلز نادر است. 80 درصد رودیوم جهان برای مبدل های کاتالیزوری برای کمک به پاکسازی گازهای گلخانه ای استفاده می شود.

 

تمام موارد بالا در ارزشمند شدن قطعه کاتالیزور مهم و اساسی است، و در اینجا متوجه این می شویم خاک کاتالیزور چه ارزشی دارد و چرا مورد سرقت قرار می گیرد.

 

سورنا کاتالیست در تعمیرکاتالیزور و تعویض کاتالیزور خودرو کنار شما مشتریان عزیز می باشد با بهترین کیفیت و کمترین قیمت

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *