مرکز شستشوی کاتالیزور

مرکز شستشوی کاتالیزور

 

مرکز شستشوی کاتالیزور، شستشو فرآیندی است که ناخالصی های محلول را از ذرات کاتالیزور نامحلول با حل کردن کاتالیزورها در یک حلال مانند آب جدا می کند. ناخالصی های محلول با عبور دادن مخلوط از طریق کاغذ صافی که به حلال حاوی ناخالصی های محلول اجازه عبور می دهد،

حذف می شوند، در حالی که کاغذ صافی ذرات بزرگی از ذرات کاتالیزور نامحلول را به دام می اندازد. انتخاب حلال به این بستگی دارد که آیا می تواند حل شود یا با ناخالصی محلول در مخلوط واکنش شیمیایی بدهد.

سپس محدوده PH را که باید در تعیین اینکه آیا تمام ناخالصی های محلول حذف شده اند یا خیر تعیین می کند، خدمات تعمیر و نگهداری باید در فواصل زمانی منظم انجام شود تا عناصر کاتالیست شما مطابق با مقررات انتشار گازهای گلخانه ای باشد.

 

 

شستشوی کاتالیست چیست؟

مرکز شستشوی کاتالیزور

مرکز شستشوی کاتالیزور، شستشوی کاتالیست فرآیندی شیمیایی برای حذف خاکستر انباشته شده از سطح کاتالیزور است. این فرآیند به طور قابل توجهی عمر سرویس را افزایش می دهد.

به طور معمول شستشوی شیمیایی زمانی انجام می شود که راندمان کاهش CO (مونوکسید کربن) از 80٪ به 65٪ کاهش یابد. به طور کلی، موتورهای 2 زمانه به شستشوی مکرر بیشتری نسبت به 4 زمانه نیاز دارند.

موتورهای پر سرعت 4 زمانه نباید بیش از دو بار تمیز شوند. دو زمانه یا سرعت آهسته، حداکثر چهار (4) بار تمیز کنید. اگر یک کاتالیزور قبلاً تمیز شده باشد، به قابلیت های کامل خود باز نمی گردد.

به عنوان یک قاعده، کاتالیزورها فقط باید سه (3) بار قبل از نیاز به تعویض تمیز شوند. هر تمیز کردن مقداری از مواد با ارزش مورد نیاز برای فرآیند کاتالیزوری را حذف می کند.

 

 

بیشتر بدانید: انواع کاتالیزور خودرو کدامند؟

 

 

چه چیزی باعث مسدود شدن مبدل کاتالیزوری می شود؟

مرکز شستشوی کاتالیزور

مرکز شستشوی کاتالیزور،با گذشت زمان، مبدل‌های کاتالیزوری رسوبات کربنی را جمع می‌کنند که کارایی آنها را کاهش می‌دهد. این معمولاً به دلیل استفاده از نسبت هوا به سوخت بالا برای مدت طولانی است. هنگامی که این اتفاق می افتد، وسیله نقلیه شما علائمی مانند:

کد خطای P0420 که می گوید کامپیوتر خودرو مشکل مبدل کاتالیزوری را تشخیص می دهد
دود اگزوز که بوی تخم مرغ گندیده می دهد
کاهش عملکرد و شتاب موتور
دود سیاه اگزوز
دمای بالا در زیر خودرو
در بیشتر موارد، تمیز کردن مبدل کاتالیزوری کد P0420 و سایر علائم را نیز پاک می کند.

رانندگی در جاده های پر از دست انداز، لانه زنبوری کاتالیزور سرامیکی درون مبدل کاتالیزوری را می شکند. قطعات شکسته می توانند سیستم را مسدود کنند.
روغن یا ضد یخ ممکن است به سیستم اگزوز نشت کند. هنگامی که گرم می شود، نشت به دود غلیظ اگزوز و دوده تبدیل می شود که آن را مسدود می کند. نشتی می‌تواند به دلیل قدیمی بودن خودرو، شکستگی مهر و موم، سرویس‌های نامنظم یا اضافه کردن بیش از حد روغن موتور رخ دهد.

فقط رانندگی در مسافت های کوتاه، مبدل کاتالیزوری شما را به اندازه کافی داغ نمی کند تا هیدروکربن های موتور وارد شده را بسوزاند. این هیدروکربن ها تا زمانی که سیستم را مسدود کنند جمع می شوند.

 

 

مرکز شستشوی کاتالیزور خودرو در تهران با سال ها تجربه درخشان و قیمتی مناسب

سورنا کاتالیست همیشه همراه شماست

09127744604

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *