تعمیر کاتالیزور هاوال h9

تعمیر کاتالیزور هاوال h9

 

تعمیر کاتالیزور هاوال h9 ، خودروها هنگام کار دود و گازهای زیادی تولید می کنند که به آن گازهای گلخانه ای نیز می گویند.

انتشار گازهای گلخانه ای به آلودگی هوا کمک می کند سیستم اگزوز مدرن در وسایل نقلیه دارای طیف وسیعی از قطعات است که به کنترل آلاینده ها کمک می کند و آنها را دوستدار محیط زیست می کند.

از جمله این قطعات یک مبدل کاتالیزوری است که به بسیاری از خودروسازان کمک کرد تا استانداردهای تعیین شده توسط قانون استاندارد ملی آلایندگی را رعایت کنند.

مبدل کاتالیزوری بخش مهمی از سیستم اگزوز است و تا به حال احتمالاً از خود می‌پرسید که مبدل کاتالیزوری چه کار می‌کند؟ به خواندن ادامه دهید تا در مورد نقشی که در ماشین شما ایفا می کند بیشتر بدانید.

 

 

مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور هاوال h9، همانطور که در بالا ذکر شد، یک مبدل کاتالیزوری بخشی ضروری از سیستم اگزوز خودرو است. با تبدیل گازهای خطرناک احتراق به مواد کمتر مضر مانند بخار آب و دی اکسید کربن، به کاهش تعداد آلاینده های سمی منتشر شده در هوا کمک می کند.

این کار با قرار دادن این دودها در معرض مواد شیمیایی و فلزات داخل مبدل انجام می‌شود تا واکنش‌های شیمیایی را تحریک کند که در غیر این صورت آلاینده‌های سمی را به آلاینده‌های نسبتاً بی‌ضرر تبدیل می‌کند. بیایید نحوه عملکرد مبدل کاتالیزوری را کمی بیشتر توضیح دهیم.

 

 

بیشتر بدانید : تعمیر کاتالیزور ام جی gs

 

 

 

مبدل کاتالیزوری چه کاری انجام می دهد؟

تعمیر کاتالیزور هاوال h9 تعمیر کاتالیزور هاوال h9 ،یک مبدل کاتالیزوری از محفظه ای به نام کاتالیزور برای تبدیل ترکیبات مضر از گازهای خروجی موتور به گازهای ایمن مانند بخار استفاده می کند. این ماده برای تقسیم مولکول‌های ناایمن در گازهایی که خودرو تولید می‌کند قبل از رها شدن در هوا کار می‌کند.

مبدل کاتالیزوری در قسمت زیرین خودرو قرار دارد و شبیه یک جعبه فلزی بزرگ است. دو لوله از آن خارج می شود. مبدل از این دو لوله و کاتالیزور در طول فرآیند ایمن سازی گازها برای دفع استفاده می کند.

گازها از لوله “ورودی” متصل به موتور خودرو وارد می شوند. اینها روی کاتالیزور دمیده می شوند که باعث واکنش شیمیایی می شود که آلاینده ها را از هم جدا می کند. گازهای کم ضرر اکنون از طریق لوله دوم یا “خروجی” که به لوله اگزوز خودرو متصل است، عبور می کند.

 

نشانه های خراب شدن مبدل کاتالیزوری هاوال h9

تعمیر کاتالیزور هاوال h9

تعمیر کاتالیزور هاوال h9، مانند هر مشکل دیگری در خودرو، علائم خاصی وجود دارد که به مبدل معیوب اشاره می کند. این شامل:

شما یک هشدار موتور روی داشبورد خود دارید. وقتی چراغ موتور شما چشمک می زند، احتمالا مبدل معیوب دارید.
شما مسافت پیموده شده ضعیفی دارید. اگر وسیله نقلیه شما شروع به مصرف بنزین بیشتری کرد و مصرف سوخت شما بدتر شد، ممکن است به دلیل یک مبدل معیوب باشد.
بوی تندی از لوله اگزوز شما می آید. وقتی دود اگزوز شما بوی تخم مرغ فاسد می دهد، نشان می دهد که مبدل شما خراب شده است.
خلاصه
مبدل های کاتالیزوری یک جزء ضروری خودرو هستند. آنها آلاینده های مضر موتورهای احتراق داخلی شما را به آلاینده های کمتر مضر تبدیل می کنند. اکثر خودروها معمولاً یک مبدل کاتالیزوری دارند، اما برخی از خودروها به دو یا چند مبدل مجهز هستند که معمولاً برای رعایت استانداردهای آلایندگی سخت‌تر هستند.

یک مبدل کاتالیزوری که همانطور که قرار است کار کند، سولفید بدبو را به دی اکسید گوگرد بی بو تبدیل می کند. وقتی گربه بد است، تبدیل صورت نمی گیرد، بنابراین برخی از گازهای نسوخته حاوی سولفید هیدروژن بدبو از اگزوز شما خارج می شوند.تعمیر کاتالیزور هاوال h9 را جدی بگیرید.

 

 

برای تعمیر کاتالیزور و تعویض کاتالیزور خودروی خود می توانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید با مناسب ترین قیمت

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *