تعمیر کاتالیزور برلیانس هاچ بک 320

تعمیر کاتالیزور برلیانس هاچ بک 320

 

سورنا کاتالیست در این مقاله قصد دارد برای شما از تعمیر کاتالیزور برلیانس هاچ بک 320  بگویید تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی را به شما ارائه دهیم. مبدل های کاتالیزوری (یا به طور خلاصه “گربه”) یکی از مهم ترین بخش های سیستم اگزوز خودروهای مدرن هستند.

به طور کلی در نزدیکی موتور قرار دارد، مبدل کاتالیزوری وظیفه دارد آلودگی های خروجی از انتهای لوله اگزوز را تجزیه کند. به عبارت ساده تر، این یک جعبه فلزی است که آلاینده های خروجی از پشت ماشین شما را پاک می کند، اما علم پشت آن بسیار پیچیده تر از این است.

 

مبدل کاتالیزوری چگونه کار می کند؟

تعمیر کاتالیزور برلیانس هاچ بک 320
قبل از تعمیر کاتالیزور برلیانس هاچ بک 320 بهتر است بدانید کاتالیزور چه نقش مهمی در خودروی شما دارد، مبدل‌های کاتالیزوری حاوی کاتالیزورهایی هستند مواد شیمیایی که فرآیند واکنش‌های شیمیایی را تسریع می‌کنند، که خود در طی این فرآیند تغییر نمی‌کنند. کاتالیزورها با جداسازی اتم هایی که این مولکول ها را می سازند، گازهای خروجی مضر خروجی از موتور را تجزیه می کنند.

به طور معمول دو کاتالیزور مختلف در داخل یک مبدل کاتالیزوری سه طرفه مشترک وجود دارد یکی که با حذف اکسیژن از طریق فرآیندی به نام احیا، با اکسید نیتروژن مقابله می‌کند و دیگری که با افزودن اکسیژن به نام اکسیداسیون، مونوکسید کربن را به دی اکسید کربن تبدیل می‌کند.
همچنین یک واکنش اکسیداسیون دوم در داخل مبدل کاتالیزوری اتفاق می افتد که هر هیدروکربن نسوخته را به دی اکسید کربن و آب تبدیل می کند.

 

چرا  تعمیر کاتالیزور برلیانس هاچ بک 320 مهم است؟

مسلماً، اگر مبدل‌های کاتالیزوری در کار نبودند، شهرها بسیار دودآلودتر از آنچه هستند می‌شدند و مه دود برای محیط‌زیست و مردم بسیار مضرتر بود.
از آنجایی که مبدل‌های کاتالیزوری نقش حیاتی در کاهش آلودگی کوتاه‌مدت هوا دارند، مطمئناً می‌توان آن‌ها را مفید دانست،

با این حال، مبدل‌های کاتالیزوری جدیدتر اکسید نیتروژن بسیار کمتری نسبت به مبدل‌های قدیمی‌تر تولید می‌کنند و تأثیری که بر کاهش انتشار هیدروکربن‌ها، مونوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن دارند، قطعاً قابل توجه است. و حتما باید به موقع تعمیر کاتالیزور برلیانس هاچ بک 320 را انجام دهید.

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور چری آریزو 5 توربو

 

 

 

علائم رایج خرابی مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور برلیانس هاچ بک 320

تعمیر کاتالیزور برلیانس هاچ بک 320، در حالی که مبدل های کاتالیزوری طولانی مدت و بادوام هستند، ممکن است در اثر خرابی جاده آسیب ببینند یا به مرور زمان مسدود شوند. این علائم می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که زمان آن رسیده است که ماشین را به تعمیرگاه ببرید تا نگاهی بیندازد.

آسیب قابل مشاهده اکنون که می دانید یک مبدل کاتالیزوری چگونه به نظر می رسد و آن را در کجا می توانید در ماشین پیدا کنید، آن را برای هر گونه آسیب خارجی بررسی کنید. اگرچه این قسمت معمولاً به اندازه کافی بر روی خودرو قرار دارد که از ضربه یا خراشیده شدن جلوگیری کند، یک سنگ بزرگ در جاده یا عبور تصادفی از روی حاشیه می تواند به مبدل کاتالیزوری آسیب برساند.

چراغ موتور را بررسی کنید هیچ کس دوست ندارد چراغ چک موتور را هنگام رفتن به محل کارنادیده بگیرد در حالی که روشن شدن می تواند به معنی چند چیز باشد، این چراغ ممکن است نشان دهنده گرم شدن بیش از حد مبدل کاتالیزوری باشد.

مبدل کاتالیزوری برای عملکرد صحیح به گرما نیاز دارد، اما گرمای بیش از حد می تواند به این معنی باشد که سایر قسمت ها نیز آسیب دیده یا خراب شده اند. مهم نیست که چه چیزی باعث گرم شدن بیش از حد مبدل کاتالیزوری می شود، این گرمای اضافی به نوبه خود می تواند به موتور آسیب برساند.

شتاب ضعیف اگر مبدل کاتالیزوری آنطور که باید کار نکند، گازها به دام می‌افتند. سوخت نمی تواند به موتور برسد، بنابراین وقتی می خواهید بنزین را فشار دهید متوقف می شود. اگر متوجه شدید که خودروی شما همان «برخیز و برو» قبلی را ندارد، ممکن است مشکل از مبدل کاتالیزوری باشد.

راندمان سوخت کمتر قبلاً می‌توانستید تمام هفته قبل از پر کردن باک بنزین به محل کار، فعالیت‌های بعد از مدرسه و خانه بروید، اما متوجه شده‌اید که باید با توقف وسط هفته در پمپ بنزین مکمل‌ها را تکمیل کنید. مبدل کاتالیزوری ممکن است آسیب دیده یا مسدود شده باشد که باعث می شود موتور سخت تر کار کند و سوخت بیشتری مصرف کند.

 

 

برای شناسایی مشکل مبدل کاتالیزوری خودروی خود می توانید به مرکز تخصصی کاتالیزور یعنی سورنا کاتالیست مراجعه کنید و در کنترین زمان ممکن کاتالیزور خودروی خود را تعمیر و یا تعویض کنید.

برقراری ارتباط:

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *