تعمیر کاتالیزور چری آریزو 5 توربو

تعمیر کاتالیزور چری آریزو 5 توربو

 

در این مقاله، تعمیر کاتالیزور چری آریزو 5 توربو و نحوه عملکرد مبدل های کاتالیزوری و اینکه آیا آنها برای وسیله نقلیه شما ضروری هستند را بررسی خواهیم کرد. ما همچنین هدف اصلی مبدل کاتالیزوری را بررسی خواهیم کرد و در مورد اینکه اگر مبدل کاتالیزوری در وسیله نقلیه شما نصب نشود چه اتفاقی می افتد خواهیم پرداخت.

 

هدف از مبدل کاتالیزوری چیست؟

 تعمیر کاتالیزور چری آریزو 5 توربو

تعمیر کاتالیزور چری آریزو 5 توربو، هدف اصلی مبدل کاتالیزوری یک مبدل کاتالیزوری برای افزایش کارایی موتور وسیله نقلیه شما طراحی شده است. این کار را با کاهش انتشارات مضر مانند اکسید نیتروژن و مونوکسید کربن انجام می دهد و به طور موثر آنها را از جو حذف می کند. اگر ماشین شما دارای موتور احتراق داخلی باشد، چه یک خودروی کلاسیک یا یک وسیله نقلیه مدرن با عملکرد بالا، باید نصب شود.

ممکن است عملکردی بسیار جزئی به نظر برسد، اما یک کار ضروری است و شما تعجب خواهید کرد که چگونه بسیاری از خودروها مجهز به یکی نیستند. مبدل کاتالیزوری آلودگی NOx را به طور کامل حذف نمی کند، در عوض با مونوکسید کربن و NOx واکنش می دهد تا قدرت آنها را کاهش دهد.

 

مبدل کاتالیزوری چیست؟

 تعمیر کاتالیزور چری آریزو 5 توربو

 تعمیر کاتالیزور چری آریزو 5 توربو، رایج ترین توضیح مبدل کاتالیزوری این است که دستگاهی است که از انتشار اکسید نیتروژن اکسیژن تولید می کند. هنگامی که یک وسیله نقلیه در حال حرکت است، اکسیدهای نیتروژن در اگزوز ایجاد می شود که بوی بد سوختن بنزین را به خودرو می دهد.

گازهای خروجی به نوبه خود توسط مبدل کاتالیزوری گرم می شوند که گازها را می سوزاند. اکسیژن ساطع شده به حذف انتشارات سمی از هوا کمک می کند.
هرچه سیستم کنترل آلایندگی کارآمدتر باشد، هوا کمتر سمی است. این به نوبه خود می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از سیستم اگزوز کمک کند و هدف اصلی مبدل کاتالیزوری است.

 

تعمیر و تعویض کاتالیزور خود را به سورنا کاتالیست بسپارید تا در کمترین زمان ممکن و با مناسب ترین قیمت تحویل بگیرید

شستشوی کاتالیزور با جدیدترین روش ها

براقراری ارتباط:

09127744604

 

 

 روش های مراقبت از مبدل کاتالیزوری چری آریزو 5 توربو

تعمیر کاتالیزور چری آریزو 5 توربو
آیا می‌دانستید چند کار ساده وجود دارد که می‌توانید برای اطمینان از عمر طولانی و سالم مبدل کاتالیزوری خود انجام دهید؟

هنگام نصب هرگز از خمیر اگزوز جلوی مبدل کاتالیزوری استفاده نکنید. هنگامی که خمیر اگزوز سخت می شود، می تواند تکه تکه شود و به یکپارچه آسیب برساند. گرد و غبار خمیر نیز می تواند یکپارچه را مسدود کند. همیشه از سوخت و روغن مناسب برای ماشین خود استفاده کنید.

هرگز از افزودنی سوخت بدون مطالعه دستورالعمل استفاده نکنید تا مطمئن شوید که آیا برای استفاده با مبدل کاتالیزوری مناسب است یا خیر. اگر شک دارید، با سازنده افزودنی مشورت کنید.

هرگز سعی نکنید ماشین خود را با ضربه یا بکسل روشن کنید. این باعث می شود سوخت نسوخته به مبدل کاتالیزوری تزریق شود که می تواند باعث گرم شدن بیش از حد مونولیت و ذوب شدن آن شود.

هرگز چیزی را که برای وسیله نقلیه شما سنگین است، بکسل نکنید. به عنوان مثال، یک کاروان پر بار در واقع هنگامی که در سراشیبی حرکت می کند، ماشین را به سمت جلو می راند. این کار سوخت نسوخته را به سیستم اگزوز می فرستد و می تواند باعث داغ شدن و ذوب شدن مونولیت شود.

خودروی خود را به طور منظم مطابق با مشخصات سازنده خودرو تعمیر کنید. به ویژه، مطمئن شوید که موتور به درستی کار می کند. یک موتور ضعیف می تواند باعث شکسته شدن یکپارچه یا پوشیده شدن در دوده شود که تبدیل آن را متوقف می کند.

 

 

 

تعمیر کاتالیزور هایما S7 پلاس

 

 

علائم خرابی یا گرفتگی کاتالیزور چیست؟

شایع ترین علائم مبدل کاتالیزوری بد بوی گوگرد در هنگام گرم شدن موتور و چراغ چک موتور روی داشبورد شما است. همچنین ممکن است متوجه مشکلات عملکرد موتور مانند تأخیر در شتاب، مصرف سوخت بیشتر یا کمتر، و موتور ناقص شده باشید.

چراغ چک موتور چشمک زن
چراغ چک موتور، یکی از بارزترین نشانگرهای خرابی خودرو، همچنین یکی از قوی ترین نشانگرهای یک مبدل کاتالیزوری بد است.

شتاب ضعیف
اگر هنگام رانندگی در مناطق شیب دار تاخیر در شتاب گیری یا کاهش قدرت را مشاهده کردید در حالی که سایر قسمت ها مانند شمع ها، فیلترها، سنسورها و غیره خوب هستند، ممکن است به  تعمیر کاتالیزور چری آریزو 5 توربو نیاز باشد.

مصرف سوخت بد
مسافت پیموده شده بهتر یا بدتر از گاز یکی از علائم یک مبدل کاتالیزوری ضعیف است. می تواند به موتور شما آسیب برساند و حتی ممکن است باعث تعمیرات گران تر شود.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *