تعمیر کاتالیزور آریزو

تعمیر کاتالیزور آریزو

 

تعمیر کاتالیزور آریزو، مبدل های کاتالیزوری برای اولین بار به طور گسترده در خودروهای تولید سری در بازار ایالات متحده برای مدل سال 1975 معرفی شدند تا با مقررات سختگیرانه آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده در مورد انتشار گازهای خروجی اگزوز خودرو مطابقت داشته باشند.

مبدل های کاتالیزوری هنوز بیشتر در سیستم های اگزوز وسایل نقلیه موتوری استفاده می شوند، اما در مجموعه های ژنراتور، لیفتراک ها، تجهیزات معدن، کامیون ها، اتوبوس ها، لوکوموتیوها، هواپیماها و سایر دستگاه های مجهز به موتور نیز استفاده می شوند.

کاتالیزور وسیله ای است که برای تبدیل انتشار گازهای خروجی سمی از یک موتور احتراق داخلی به مواد غیر سمی استفاده می شود. در داخل یک مبدل کاتالیزوری، یک کاتالیزور یک واکنش شیمیایی را در محصولات جانبی مضر احتراق تحریک می کند تا آنها را به مواد غیر سمی تبدیل کند. نوع واکنش شیمیایی بسته به نوع کاتالیزور نصب شده متفاوت است.

 

علائم خرابی مبدل کاتالیزور چیست؟

تعمیر کاتالیزور آریزو

تعمیر کاتالیزور آریزو، یکی از علائم رایج مبدل کاتالیزوری بد، بوی بدی است که با گذشت زمان قوی تر می شود. ممکن است وسیله نقلیه شما در حین دور کار متوقف شود یا واکنش نشان دهد. کمبود نیرو، کاهش مصرف سوخت و مشکلات شتاب نیز نشانه های معیوب مبدل کاتالیزوری است.

علاوه بر این، خودرو در دمای موتور بالاتر از حد معمول کار خواهد کرد. نشانه قابل مشاهده مبدل گربه بد، دود سیاهی است که از لوله اگزوز ساطع می شود.

مبدل کاتالیزوری که در واقع جزء حیاتی است، می‌تواند گازهایی را منتشر کند که برای محیط زیست سمی هستند، اگر به درستی از نظر عیوب بررسی و در زمان مناسب رفع نشوند.

 

 

علت خرابی مبدل های کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور آریزو

تعمیر کاتالیزور آریزو، از آنجایی که هیچ قطعه متحرک داخلی وجود ندارد، اکثر مبدل های کاتالیزوری می توانند حدود 10-15 سال کار کنند. اما، توجه داشته باشید که قطعات مجاور مانند مبدل عمر طولانی ندارند. عملکرد نادرست این قطعات می تواند باعث کاهش عمر مبدل ها شود. اینها چند احتمال است که منجر به خرابی مبدل های کاتالیزوری می شود.

ضد یخ در سیستم اگزوز
شمع های معیوب
خرابی سنسور اکسیژن
سوخت نسوخته در اگزوز
روغن در اگزوز وجود دارد

 

تعویض مبدل کاتالیزوری چقدر طول می کشد؟

تعمیر کاتالیزور آریزو، به طور معمول، نصب یک مبدل کاتالیزوری جدید حدود یک ساعت طول می کشد.
هزینه تعویض مبدل کاتالیزوری معمولا بین 1000 تا 2500 دلار است در کشورهای دیگر. و آن هزینه بستگی به ساخت و مدل ماشین شما،
هزینه برای تشخیص و سایر مسائل
تعداد ساعات صرف شده برای تعویض
کیفیت قطعه تعویضی

 

 

اگر مبدل کاتالیزوری را به موقع تعویض نکنم چه اتفاقی می افتد؟

یکی از مهم ترین مسائل این است که مسافت پیموده شده خودرو کاهش می یابد. خودروی شما با مشکلاتی مانند کندی موتور، آسیب موتور و خرابی موتور مواجه خواهد شد. بنابراین، مبدل کاتالیزوری را به موقع تعمیر یا تعویض کنید.

 

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیست آریزو 5

 

 

 

چرا باید خدمات تعویض مبدل کاتالیزوری در سورنا کاتالیست انجام شود؟

تعمیر کاتالیزور آریزو

تعمیر کاتالیزور آریزو، مبدل های کاتالیزوری به دلیل نقشی که در ایمنی سرنشینان و کنترل انتشار گازهای گلخانه ای ایفا می کنند، اجزای مهم سیستم اگزوز هستند. بدون مبدل کاتالیزوری، سیستم اگزوز شما گازهای سمی و خطرناکی مانند مونوکسید کربن، هیدروکربن ها و اکسید نیتروژن آزاد می کند. مبدل کاتالیزوری آسیب دیده باید در اولین نشانه مشکل تعویض شود.

گرفتگی مبدل های کاتالیزوری نیز خطرناک است. اگر بخواهید شتاب بگیرید اما وسیله نقلیه شما سرعت خود را افزایش ندهد، ممکن است مبدل کاتالیزوری مسدود شده باشد که به سرعت باعث از کار افتادن موتور شما می شود.

بوی گوگرد نیز نشان دهنده بد بودن مبدل کاتالیزوری است. یک سنسور اکسیژن آسیب دیده می تواند منجر به عملکرد کمتر مبدل کاتالیزوری و کاهش طول عمر آن شود.

اگر اکسیژن کافی وجود نداشته باشد، گازهای مضر کاهش نمی یابد، در حالی که اکسیژن بیش از حد می تواند باعث گرم شدن بیش از حد مبدل و از کار افتادن آن شود.سورنا کاتالیست آزمایشاتی را برای تعیین علت دقیق خرابی مبدل کاتالیزوری انجام خواهد داد تا با خیالی آسوده تعمیر و تعویض را انجام دهید.

 

 

برقراری ارتباط 

با 

سورنا کاتالیست

09127744604

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *