تعمیر کاتالیزور سمند x7

تعمیر کاتالیزور سمند x7 مبدل های کاتالیزوری (که به آن گربه نیز گفته می شود) بیش از 50 سال است که به طور گسترده در تولید خودرو استفاده می

شود و برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تولید شده توسط ماشین شما طراحی شده است.

مبدل‌های کاتالیزوری با واکنش‌های شیمیایی، مواد مضر موجود در گازهای خروجی خودرو را به مواد کم‌ضرر مانند دی‌اکسید کربن و بخار آب تبدیل می‌کنند.

 

مبدل های کاتالیزوری چگونه کار می کنند؟

تعمیر کاتالیزور سمند x7

تعمیر کاتالیزور سمند x7، در شیمی، کاتالیزور ماده ای است که باعث ایجاد یا تسریع یک واکنش شیمیایی می شود بدون اینکه خودش تحت تأثیر قرار گیرد. کاتالیزورها در واکنش ها شرکت می کنند، اما نه واکنش دهنده هستند و نه محصول واکنشی که کاتالیز می کنند.

در مبدل کاتالیزوری، دو نوع مختلف کاتالیزور در حال کار هستند: یک کاتالیزور احیا و یک کاتالیزور اکسیداسیون. هر دو نوع از یک ساختار سرامیکی پوشیده شده با یک کاتالیزور فلزی، معمولاً پلاتین، رودیوم و/یا پالادیوم تشکیل شده‌اند.

ایده این است که ساختاری ایجاد شود که حداکثر سطح کاتالیزور را در معرض جریان خروجی اگزوز قرار دهد و در عین حال مقدار کاتالیزور مورد نیاز را نیز به حداقل برساند زیرا مواد بسیار گران هستند. برخی از جدیدترین مبدل‌ها حتی شروع به استفاده از طلای مخلوط با کاتالیزورهای سنتی کرده‌اند.

 

 

علائم هشدار دهنده خرابی کاتالیزور

تعمیر کاتالیزور سمند x7

تعمیر کاتالیزور سمند x7، صدای تق تق در زیر خودرو این زمانی اتفاق می افتد که یک مبدل کاتالیزوری آسیب دیده باشد این می تواند ناشی از سن باشد یا می تواند ناشی از نوع مخلوط سوخت مورد استفاده در خودرو باشد.

جغجغه در نتیجه خراب شدن توری داخل مبدل است و زمانی که موتور برای اولین بار واژگون می شود بیشتر قابل توجه است.

بررسی کنید چراغ موتور روشن شود دلایل مختلفی برای روشن شدن چراغ چک موتور وجود دارد، اما زمانی که سنسور نسبت سوخت هوا و سنسور

اکسیژن متوجه مشکلی شوند، چراغ را فعال می کند.

کاهش عملکرد موتور این اغلب یکی از علائم اولیه خرابی مبدل کاتالیزوری است، بنابراین توجه به عملکرد خودروی شما راهی عالی برای تشخیص زودهنگام مشکل است.

برخی از اولین چیزهایی که ممکن است متوجه شوید کاهش قدرت، شتاب کمتر و مصرف سوخت ضعیف است.

بوی گوگرد از اگزوز. بنزین حاوی گوگرد است و در طی فرآیند احتراق به سولفید هیدروژن تبدیل می‌شود که مبدل کاتالیزوری آن را به دی اکسید گوگرد تبدیل می‌کند که کاملاً بی‌بو است.

با این حال، هنگامی که یک مبدل کاتالیزوری از کار می افتد، سوخت نسوخته در اگزوز باقی می ماند که بویی بسیار شبیه به تخم مرغ های فاسد دارد.

خودرو تست آلایندگی را قبول نمی کند اما اگر مبدل کاتالیزوری معیوب داشته باشد، در طول تست تشخیصی نشان داده می شود.

 

 

 

 

مطالعه آزاد: تعمیر کاتالیزور 206

 

آیا مبدل کاتالیزوری شما نیاز به تمیز کردن، تعمیر یا تعویض دارد؟

تعمیر کاتالیزور سمند x7

تعمیر کاتالیزور سمند x7 در برخی موارد، مشکل ممکن است به سادگی یک مبدل کاتالیزوری مسدود شده باشد، در این صورت راه حل می تواند این باشد که مکانیک شما آن را تمیز کند.

برداشتن و تمیز کردن مبدل کاتالیزوری با یک واشر فشار می‌تواند از شر آلاینده‌های انباشته شده خلاص شود و رسوباتی را که ممکن است در داخل آن ایجاد شده است حل کند.

این کار را می‌توان یا توسط یک متخصص خدمات آموزش دیده انجام داد یا اگر به طور گسترده روی خودرو کار کرده‌اید، ممکن است خودتان بتوانید این کار را انجام دهید.

راه دیگر برای تمیز کردن مبدل کاتالیزوری استفاده از یک پاک کننده مبدل کاتالیزوری مایع است که می تواند به خلاص شدن از شر ذرات انباشته شده در داخل آن کمک کند.

گاهی اوقات، انواع دیگری از تعمیرات سیستم اگزوز مورد نیاز است، زیرا ممکن است مشکلی غیر از مبدل کاتالیزوری وجود داشته باشد که باعث تشخیص اشتباه شود.

 

تعمیر و تعویض کاتالیزور در کمترین زمان ممکن

در سورنا کاتالیست

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *