تعمیر کاتالیزور کیا ریو

تعمیر کاتالیزور کیا ریو

 

در این مقاله قرار است از تعمیر کاتالیزور کیا ریو به شما اطلاعاتی مفیدی را ارائه دهیم بسیاری از صاحبان خودرو به این فکر می کنند که پس از کار افتادن این دستگاه، کاتالیزور در خودرو چیست. در ابتدا مبدل های کاتالیزوری شروع به نصب بر روی ماشین ها کردند تا از اثرات مضر گازهای خروجی که در حین کار ICE تشکیل می شوند بر روی محیط زیست کاهش یابد. با این حال، همه رانندگان نصب خنثی کننده ها را تایید نمی کنند، زیرا هزینه این واحد بسیار بالا است. علاوه بر این به دلیل کیفیت پایین بنزین نیاز به تعمیر منظم آن می باشد.

 

 

 

چرا به کاتالیزور در ماشین نیاز داریم؟

تعمیر کاتالیزور کیا ریو ؛ مبدل کاتالیزوری یکی از اجزای سیستم اگزوز خودرو شما است. چرا کاتالیزور در خودرو وجود دارد؟ به کاهش درصد مواد مضر در دود اگزوز کمک می کند. اینها شامل مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و هیدروکربن ها هستند.
امروزه در ماشین آلات خنثی کننده هایی نصب می شود که از فلزات نجیب ساخته شده اند. هنگامی که موتور در حال کار است، گازهای خروجی اگزوز مبدل را گرم می کند. دمای کاتالیزور ماشین بسیار بالا می شود. در نتیجه فلزات نجیب مواد مضر را می سوزانند که درصد آنها کاهش می یابد. به این ترتیب الزامات زیست محیطی تعیین شده رعایت می شود.
کاتالیزور خودرو از چه چیزی تشکیل شده است؟ از حالتی که پایه آن به صورت لانه زنبوری سرامیکی یا فلزی باشد. با پوشش آلیاژ پلاتین-ایریدیم پوشانده شده است. به دلیل ساختار لانه زنبوری، سطح تماس گازهای خروجی و سطحی که لایه کاتالیزوری روی آن اعمال می شود افزایش می یابد. یک واکنش اکسید کننده مونوکسید کربن و یک هیدروکربن در یک کاتالیزور انجام می شود. در نتیجه، مواد نسبتاً بی ضرر نیتروژن و دی اکسید کربن از اگزوز خارج می شوند.

 

 

همه کاتالیزورهای سیستم اگزوز خودرو به انواع زیر تقسیم می شوند:

تعمیر کاتالیزور کیا ریو

تعمیر کاتالیزور کیا ریو ، دو طرفه چنین مبدلی، مونوکسید کربن به دی اکسید کربن و همچنین سوختی که نسوخته است، به دلیل واکنش احتراق به آب و دی اکسید کربن اکسید می شود. به طور معمول، این مبدل های دو طرفه بر روی خودروهایی با موتورهای دیزلی نصب می شوند.
سه راه چنین مبدلی در سال 1981 ساخته شد. هدف اصلی آن کاهش میزان مواد مضر وارد شده به محیط زیست است. یک خنثی کننده سه طرفه چندین مشکل را همزمان حل می کند. به عنوان مثال، مونوکسید کربن را به دی اکسید کربن و همچنین هیدروکربن هایی که نمی سوزند را به آب و دی اکسید کربن تبدیل می کند. همچنین قادر است اکسید نیتریک را به اکسیژن و نیتروژن تبدیل کند.
سرامیک در این مدل طرحی شبیه لانه زنبوری تعبیه شده است. عنصر خنثی کننده ساخته شده از سرامیک توسط آلیاژ پلاتین-ایریدیم محافظت می شود. معایب یونیت سرامیک چیست؟ بسیاری از صاحبان خودرو معتقدند که چنین دستگاهی بسیار شکننده است. به عنوان مثال، اگر یک خنثی کننده در حین سواری برخورد کند، لانه زنبوری خراب می شود. علاوه بر این، اگر از طریق یک گودال بر روی یک ماشین گرم رانندگی کنید، قطرات آب روی یک کاتالیزور داغ می‌ریزد و بی‌ارزش می‌شود. گرد و غبار سرامیک در داخل دستگاه جمع می شود. نه تنها به داخل محفظه احتراق، بلکه گاهی به سیلندرهای موتور نیز نفوذ می کند.

 

 

مطالعه آزاد: از کجا بفهمیم کاتالیزور خودرو سالم است

 

 

علل خرابی کاتالیزوری کیا ریو چیست؟

تعمیر کاتالیزور کیا ریو

شرکت های خنثی کننده ادعا می کنند که می توان از آنها برای 100000 تا 150000 کیلومتر استفاده کرد. با این حال، در واقعیت، این واحد می تواند خیلی زودتر از کار بیفتد، به خصوص اگر در یک کلان شهر زندگی می کنید و دائماً در ترافیک ایستاده اید.
چرا خنثی کننده می تواند غیرقابل استفاده شود؟ واقعیت این است که دستگاه کاتالیزور خودرو یک فیلتر است. و فیلتر باید مرتباً تعویض شود.
در صورت خرابی سیستم جرقه زنی، عمر دستگاه کاهش می یابد. چنین مشکلی معمولاً در اتومبیل های فورد و واز تشخیص داده می شود. اگر احتراق به درستی تنظیم نشده باشد، احتراق ناقص رخ می دهد. در نتیجه، مخلوط سوخت فقط تا حدی می سوزد. مقدار زیادی دوده تشکیل می شود که در مبدل انباشته می شود. بهترین راه حل تمیز کردن آن است. اما اگر ماسوره ذوب شود این کمکی نمی کند.
در صورت استفاده از سوخت با کیفیت پایین ممکن است به این دستگاه آسیب وارد شود. به طور کامل نمی سوزد. فرآیند پس از رایت در کلکتور و مستقیماً در مبدل رخ می دهد. ذرات میکرو فیلتر را مسدود کرده و هوا نمی تواند از آن عبور کند. و نیاز به تعمیر کاتالیزور کیا ریو می شود.
در صورت استفاده از کاتالیزور در خودروی بی کیفیت یا دستگاه تقلبی، روی عمر طولانی محصول حساب نکنید. اگر یک قطعه یدکی غیر اصلی نصب کنید، این خطر وجود دارد که قطر سلول کافی نباشد. در نتیجه، مبدل بلافاصله مسدود می شود و از کار می  افتد. معمولاً این را می توان در اتومبیل های ساخت آمریکا مشاهده کرد. از این گذشته، سوخت مورد استفاده در آمریکا بسیار بهتر است. بنابراین، محصولات احتراق کمتری در آنجا وجود خواهد داشت، به همین دلیل، کاتالیزورهای خودروهای آمریکایی با سلول های کوچک ساخته می شوند.
مبدل ممکن است با زباله های احتراق مسدود شود. این معمولا زمانی اتفاق می افتد که موتور شروع به مصرف بیش از حد روغن کند. در واقع، هنگام احتراق آن، دود سیاه خورنده تشکیل می شود. در نتیجه، مبدل اثرات مضر نه تنها زباله های احتراق، بلکه روغن را نیز تجربه می کند.

 

سورنا کاتالیست

فروش و تعمیر انواع کاتالیزور خودروهای خارجی 4 و 6 سیلندر شامل : هیوندا , آزرا , سوناتا , گرنجور , سانتافه , جنسیس کوپه , جنسیس سدان توسان وراکروز و… کیا , سورنتو , سراتو کادنزا اپتیما کارنز سوول اسپورتیج کارنیوال و… تویوتا لندکروز پرادو کمری کرولا اریون اف جی کروز رافور ، باگارانتی کتبی

 تعمیر کاتالیست خودروهای وارداتی و ایرانی تخفیف ویژه برای مشتریان

09127744604

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *