تعمیر کاتالیزور هیوندا ولوستر

تعمیر کاتالیزور هیوندا ولوستر

 

در این مقاله میخواهیم از تعمیر کاتالیزور هیوندا ولوستر به شما اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم یکی از خودروهای جذاب و دوست داشتنی اگر برای شما هم جذاب است پس همراه ما باشید تا انتهای مقاله. هیوندا ولوستر در سال 2011 رسما معرفی شد و با طراحی عجیب و نوآورانه خود توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند.کاتالیزورها یکی از بزرگ­ترین عوامل آلودگی هوا و افزایش آلاینده­ ها، خودروها هستند. یکی از عوامل مؤثر در کاهش مشکلات زیست محیطی، کاهش آلودگی­ های ناشی از خودروها است. به همین دلیل دغدغۀ تمامی خودروسازان، ایجاد شرایطی است که خودرو کم­ترین هزینه  و آلودگی را برای محیط داشته باشد. مبدل کاتالیستی یا کاتالیزور (Catalyst) راه حل این مشکل است.

 

 

بخش­های مختلف مبدل کاتالیستی هیوندا ولوستر چگونه است؟

تعمیر کاتالیزور هیوندا ولوستر

تعمیر کاتالیزور هیوندا ولوستر بسیار مهم و اساسی می باشد هر مبدل کاتالیزوری از بخش ­های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به معرفی هر یک از این بخش­ها می‌پردازیم.

  • مادۀ کاتالیزور: تمامی کاتالیزورها این مادۀ اصلی را دارند. این ماده از فلزات گران­بهایی مانند طلا، پالادیوم، کادمیوم، پلاتین و یا رادیوم تشکیل می­ شود. در بسیاری از کاتالیست­ها به دلیل کاهش هزینه‌ها، پالادیوم و رادیوم استفاده می­ شود. بر اساس ماده استفاده شده در آن، قیمت خاک کاتالیزور متفاوت است.
  • هستۀ کاتالست: هسته و یا بستر کاتالیزور که در مبدل­ های مورد استفاده در خودروها ساخته شده از بستر‌های سرامیکی مونولیتی با ساختار لانه زنبوری است.
  • لایۀ اکسیدی: از این لایه، جهت نگه­داری از هستۀ کاتالیزور استفاده می­ شود و از طرفی باعث افزایش سطح مخصوص کاتالیست می­ شود. جنس این لایه اغلب دی اکسید سیلیکون، اکسید آلومینیوم، دی اکسید سیلیکون و یا ترکیبی از سیلیکا و آلومینا است.

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور تویوتا FJکروز

 

علائم خرابی کاتالیزورها چیست؟

تعمیر کاتالیزور هیوندا ولوستر

علائم مختلفی وجود دارند که نشان از تعمیر کاتالیزور هیوندا ولوستر و یا هر خودروی دیگری می دهند پس از وقوع آن­ها به احتمال زیاد کاتالیزور خودرو دچار مشکل شده است. در ادامه لیستی از این علائم آورده شده است.

  • روشن شدن چراغ اخطار یا همان چراغ چک خودرو؛ با استفاده از اسکنر و چک کردن کد آن می ­توان پی برد که مشکل از کاتالیزور است یا نه.
  • استشمام بوی ناخوشایند از اگزوز
  • کاهش دمای کاتالیست
  • کاهش قدرت ماشین
  • کاهش شتاب خودرو
  • صداهای غیرطبیعی از قسمت زیر خودرو
  • عدم موفقیت در آزمون آلایندگی
  • افزایش مصرف سوخت
  • افزایش دمای بیش از حد موتور

 

جایگزین کاتالیزور

استفاده از مبدل های کاتالیستی می تواند تا ۹۰ درصد باعث بی تاثیر شدن گازهای سمی و آلوده کننده خارج شده از اگزور خودروها شود. هیدروکربن های تولید شده در نتیجه سوختن ناقص در موتورها با استفاده از کاتالیزورها تبدیل به آب و دی اکسید کربن می شوند. به عبارتی کاربرد کاتالیزورها، آلودگی های گازهای خروجی را کم کرده و در صورت برداشتن آن، هوا با خودروها بیشتر دچار آلودگی می شود. اما با گذشت زمان و استفاده از این قطعه، باید نقص ایجاد شده در آن برطرف شده و یا حتی با کاتالیزور جدید جایگزینی انجام شود. به طور کل عمر مفید این کاتالیزورها، ۴ سال بوده و بعد از این که کارکرد خودروها به ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر رسید، باید آن را با کاتالیزور نو جایگزین کردو یا تعمیر کاتالیزور هیوندا ولوستر را انجام داد.

 

سورنا کاتالیست مرکز تخصصی کاتالیزور خودروهای وارداتی و چینی در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد

کاتالیزور خودروهای خود را با خیالی آسوده به ما بسپارید و در کمترین زمان تحویل بگیرید رضایت شما هدف ماست

برقراری ارتباط:

09127744604

مزایا و معایب حذف کاتالیزور خودرو

در صورت تعمیر کاتالیزور هیوندا ولوستر بهتر است حتما تعمیر را انجام دهید چون در صورت حذف کاتالیزور گازهای آلاینده خودرو تا حدود ۳۰ برابر افزایش یافته و منجر به افزایش مصرف سوخت خودرو و صدای موتور می شود.

از مزایای حذف کاتالیست می توان به این مسئله اشاره کرد که در ابتدا شتاب خودرو و قدرت موتور به مقدار خیلی کمی بالاتر می ‌رود. اما به مرور زمان همین مسئله به دلیل افزایش کار باعث فرسایش موتور شده و دیگر افزایش شتاب را مشاهده نخواهید کردو باید هزینه بیشتری برای نصب پرداخت کنید.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *