تعمیر کاتالیزور تویوتا FJ کروز

 

در این مقاله قرار است از تعمیر کاتالیزور تویوتا FJ کروز با شما صحبت کنیم اگر شما هم به این خودروی زیبا علاقه دارید پس همراه ما باشید کاتالیست با نام دیگر کاتالیزور در بسیاری از واکنش‌های شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر اوقات از کاتالیست‌ها برای افزایش سرعت واکنش استفاده می‌شود. بااین‌حال، اگر بخواهیم دقیق‌تر نگاه کنیم می‌توان گفت، از کاتالیزورها برای شکستن یا بازسازی پیوندهای شیمیایی بین اتم‌ها که در مولکول‌های عناصر یا ترکیبات مختلف وجود دارد، استفاده می‌شود. مهم‌ترین نکته در رابطه با کاتالیست‌ها این است که در واکنش‌های شیمیایی مصرف نمی‌شوند، اما می‌توانند به طور مکرر مورد استفاده قرار گیرند.

 

 

چگونه بفهمیم که مبدل کاتالیزوری تویوتا FJ کروز شما به تعمیر نیاز دارد

تعمیر کاتالیزور تویوتا FJ کروز

تعمیر کاتالیزور تویوتا FJ کروز یک نگرانی اصلی برای خودروسازان و رانندگان است، به همین دلیل است که مبدل کاتالیزوری چنین نقش اساسی را در وسایل نقلیه مدرن ایفا می کند. این قوطی فلزی نصب شده در داخل سیستم اگزوز با تبدیل عناصر مضر به گازهای خروجی ایمن تر که از طریق اگزوز خودرو شما منتشر می شود، به کاهش آلودگی هوا کمک می کند. جایگزینی مبدل کاتالیزوری معمولاً گران است زیرا فلزات مورد نیاز برای این فرآیند تبدیل – پالادیوم، رودیوم و پلاتین – بسیار گران هستند. تعمیر مبدل کاتالیزوری یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه است و همچنان ماشین شما  به خوبی کار می کند، اما لازم است زودتر مشکل را حل کنید اگر نیاز به تعمیر دارد.

 

مبدل های کاتالیزوری خودرو چگونه کار می کنند؟

تعمیر کاتالیزور تویوتا FJ کروز و یا درک مبدل کاتالیزوری زمان بر است زیرا یک سیستم کاملاً پیچیده است. مبدل کاتالیزور به صورت پالادیوم و پلاتین می باشد. این دو روی یک لانه زنبوری یا مهره های سرامیکی پوشانده می شوند که در بسته ای شبیه صدا خفه کن که به لوله اگزوز متصل است، قرار می گیرند.
کاتالیزور هیدروکربن ها را به دی اکسید کربن و آب تبدیل می کند، همچنین مونوکسید کربن را به دی اکسید کربن تبدیل می کند، همراه با این دو، اکسید نیتروژن را نیز به اکسیژن و نیتروژن تبدیل می کند.
بدون کمک مبدل کاتالیزوری، وسایل نقلیه مقدار زیادی گازهای گلخانه ای تولید می کنند و این انتشار ترکیبات سمی منجر به آسیب جدی می شود.

 

 

بیشتر بدانید:تعمیر کاتالیزور هایما S7 توربو

 

علائم مشکلات مبدل های کاتالیزوری تویوتا FJ کروز چیست؟

تعمیر کاتالیزور تویوتا FJ کروز

از آنجایی که برای کار کردن به گرمای بالایی نیاز دارد، مبدل کاتالیزوری یک بار در خودروهای قدیمی در نزدیکی موتور قرار می‌گرفت. این قرارگیری باعث قفل شدن بخار شد – همچنین بوی نامطبوعی اگزوز از واکنش شیمیایی در مبدل که حاوی گوگرد نیز بود ایجاد کرد.

اگر یک مبدل کاتالیزوری کار خود را به خوبی انجام می دهد، ممکن است حتی متوجه نشوید. اما یک مبدل کاتالیزوری اشتباه می تواند علائمی را ایجاد کند که می تواند هشدار دهد که ماشین ممکن است به سرویس نیاز داشته باشد.

1- سر و صدا
صدای تق تق در مبدل شما ممکن است یک علامت هشدار دهنده باشد که همه چیز زیر کاپوت ماشین شما خوب نیست. معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که مبدل از تمام مخلوط‌های سوخت غنی بیش از حد آسیب می‌بیند، لانه زنبوری پوشش داده شده در داخل مبدل اغلب از هم می‌شکند یا با هم برخورد می‌کند. این همان چیزی است که می تواند باعث ایجاد صدای جغجغه در مبدل شود و هنگامی که یک جغجغه در ماشین تولید می شود می تواند بسیار بدتر شود و همچنین بسیار قابل توجه است.
علاوه بر این، شما همچنین می توانید صدای تق تق در نتیجه شکستن مبدل بشنوید که در این مرحله باید آن را برای تعمیر و نگهداری به یک متخصص ببرید.

2- عملکرد موتور
اگر موتور شما خوب کار نمی کند، این احتمال وجود دارد که مبدل کاتالیزوری از کار افتاده باشد. اگر ترک خورده باشد، یکی نشتی دارد یا اگر گرفتگی داشته باشد، می تواند به راحتی جریان اگزوز را محدود کند. دو علامت فوق می توانند به طور یکپارچه بر مصرف سوخت و عملکرد موتور خودرو شما تأثیر بگذارند. که حتما باید به تعمیر کاتالیزور تویوتا FJ کروز بپردازید.

3- چراغ موتور را بررسی کنید
اغلب مشکل مبدل کاتالیزوری این است که می تواند چراغ چک موتور را فعال کند. سنسورهای نسبت هوا به سوخت و اکسیژن با بررسی سطح گاز در اگزوز، کارایی مبدل‌های کاتالیزوری را کنترل می‌کنند. اگر احساس کند مبدل دقیقاً کار نمی کند – چراغ چک موتور را روشن می کند. در حالی که از سوی دیگر، بدیهی است که چراغ چک موتور می تواند معانی دیگری نیز داشته باشد.
اگر بوی بد اگزوز، شتاب ضعیف، صدای تق تق، یا مصرف سوخت ضعیف را تشخیص دادید، ممکن است نشان دهنده این باشد که مبدل کاتالیزوری شما نیاز به تعمیر دارد. علائم را نادیده نگیرید زیرا این هشدارها ممکن است به چیزی واقعاً جدی منجر شود و ممکن است در نهایت در مغازه مکانیک خرج کنید.

 

برای تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروهای وارداتی و چینی میتوانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد.

برقراری ارتباط:

09127744604

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *