خاک کاتالیزور چه ارزشی دارد؟

 

در این مقاله میخواهیم از خاک کاتالیزور چه ارزشی دارد؟ برای شما بگوییم پس همراه ما باشید ، مبدل کاتالیزوری وسیله ای است که برای تبدیل انتشار گازهای سمی وسایل نقلیه به مواد کمتر مضر از طریق واکنش های شیمیایی کاتالیز شده یا تسریع شده استفاده می شود. اکثر وسایل نقلیه امروزی که با بنزین کار می کنند، از جمله خودروها، کامیون ها، اتوبوس ها، قطارها، موتور سیکلت ها و هواپیماها، دارای سیستم اگزوز با استفاده از مبدل کاتالیزوری هستند.

جزء کاتالیزوری یک مبدل کاتالیزوری معمولاً پلاتین (Pt) همراه با پالادیوم (Pd) و رودیوم (Rh) است. هر سه این فلزات گروه پلاتین یا PGM ها بسیار کمیاب هستند اما علاوه بر مبدل های کاتالیزوری، کاربردهای گسترده ای دارند. به عنوان مثال، پلاتین در تجهیزات آزمایشگاهی و دندانپزشکی، کنتاکت ها و الکترودهای الکتریکی و جواهرات استفاده می شود، در حالی که پالادیوم نقش کلیدی در فناوری پیل سوختی ایفا می کند. با کاربردهای متعدد و عرضه محدود، این فلزات ارزشمند هدف جذابی برای بازیابی و استفاده مجدد از مبدل های کاتالیزوری مصرف شده هستند.

 

چرا مبدل های کاتالیزوری اینقدر با ارزش هستند؟

خاک کاتالیزور چه ارزشی دارد؟
خاک کاتالیزور چه ارزشی دارد؟با توجه به اینکه افزایش هزینه زندگی به یک مشکل ملی تبدیل شده است، تعجب آور نیست که سرقت در حال حاضر در حال افزایش است. گزارش‌های اخیر در صنعت ما نشان داده است که مبدل‌های کاتالیزوری به ویژه آسیب‌پذیر شده‌اند، اما چه چیزی آنها را برای سارقان بسیار ارزشمند می‌کند؟

آنها به اندازه یک قرص نان هستند و بین صدا خفه کن و موتور یافت می شوند. این تجهیزات بسیاری از آلاینده‌های مضر را از اگزوز خارج می‌کند و اجازه می‌دهد دود سمی کمتری از طریق لوله اگزوز و به اتمسفر خارج شود. دستگاه برای عملکرد موثر به گرما نیاز دارد، بنابراین معمولاً نزدیک موتور قرار می گیرد.

در داخل محفظه مبدل کاتالیزوری دو بلوک سرامیکی از هزاران کانال میکروسلولی وجود دارد که شبیه یک لانه زنبوری هستند. سطوح بلوک های سرامیکی با برخی فلزات گرانبها مانند پلاتین، پالادیوم و رودیوم پوشیده شده است.

با توجه به قرارگیری مبدل کاتالیزوری، هنگامی که تا دمای بهینه 400 درجه سانتیگراد گرم می شود، یک واکنش شیمیایی ایجاد می کند که گازهای سمی خارج شده از موتور را تجزیه می کند و دی اکسید کربن و بخار آب را بیرون می زند.

 

بیشتر بدانید: چگونه نویز کاتالیزور را بگیریم

 

ارزش خاک کاتالیزور خودرو چقدر است؟

خاک کاتالیزور خودرو چه ارزشی دارد

با توجه به متن بالا که گفتیم کاتالیزور از چه عناصری تشکیل شده است می توان فهمید که قطعا خاک کاتالیزور چه ارزشی دارد به طوری که از آن به عنوان طلای ارزشمند یاد می شود. حال اینکه خاک کاتالیزور چیست، معمولاً هر قطعه ای در خودرو پس از طی کردن عمر مفید خود دچار اختلال شده و نیاز به تعویض و یا تعمیر دارند. کاتالیزور نیز از این دسته مستثنی نیست، خاک کاتالیزور نیز از همین مسئله به وجود می آید. در واقع خاک کاتالیزور قسمتی از ضایعات انواع خودرو هایی است که از تعمیر کاتالیزور فرسوده و یا تعویض کاتالیزور فرسوده به وجود می آید.

 

 قیمت خاک کاتالیزور 

خاک کاتالیزور خودرو چه ارزشی دارد

قیمت خاک کاتالیزورها، به نوع کاتالیزور استفاده شده بستگی دارد، چرا که عناصر و فلزات استفاده شده در خودروها، با توجه به شرکت سازنده و کارایی خودرو متفاوت است؛ بنابراین ممکن است یک منبع کاتالیست از میزان زیادی از فلزات گران­بها ساخته شده باشد.

همچنین ممکن است یک کاتالیست میزان کمتری از عناصر را داشته باشد و یا از عناصر ارزان­تری ساخته شده باشد. درنتیجه قیمت خاک کاتالیزور  پس از استخراج عناصر آن مشخص می­ گردد اما نکته­ ای که افراد متخصص در این حوزه می دانند این است که اگرچه قیمت خاک کاتالیزور  توافقی و ثابت است، اما قیمت خاک متعلق به کاتالیزور های خودروهای خارجی، به دلیل مرغوبیت و کیفیت بالا، بیشتر است.

 

 

تعویض و تعمیر کاتالیزور خودروی خود را به سورنا کاتالیست بسپارید

کمترین قیمت بالاترین کیفیت

09127744604

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *