تعمیر کاتالیزور توسان

تعمیر کاتالیزور توسان

 

در این مقاله قصد داریم از تعمیر کاتالیزور توسان به شما اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم. اگر بدانید که کاتالیزور چیست بهتر از آن قطعه با ارزش مراقبت می کنید مبدل کاتالیستی (کاتالیزور) وسیله‌ای است که سر راه خروجی اگزوز خودرو قرار می‌گیرد و طی یک سری واکنش‌های شیمیایی با تبدیل گاز‌های سمی حاصل از احتراق خودرو به گاز‌های بی  ضرر، از آلودگی هوا جلوگیری می‌کند. البته این مبدل‌ها انواع مختلفی دارند و واکنش‌های شیمیایی هر کدام از آن‌ها بسته به نوع موتور و سوخت  مصرفی متفاوت است. به  طور مثال مبدل کاتالیستی خودرو‌های گازوئیلی طوری است که در آن واکنش‌های اکسیداسیون انجام می‌شود اهمیت تعمیر و نگهداری سیستم اگزوز تعمیر و نگهداری معمول سیستم اگزوز می تواند به اطمینان حاصل شود که مبدل کاتالیزوری شما همیشه بهینه کار می کند و احتمال انتشار مواد شیمیایی مضر و اغلب کشنده را در محیط یا کابین خودروی شما کاهش می دهد.

 

مبدل کاتالیزوری توسان کجا قرار دارد؟

تعمیر کاتالیزور توسان

تعمیر کاتالیزور توسان
محل دقیق مبدل کاتالیزوری به سال مدل و اندازه موتور هیوندای توسان شما بستگی دارد. اما، یافتن آنها چندان دشوار نیست. مبدل کاتالیزوری خود بخشی از سیستم اگزوز است. با ردیابی آن، آن را جایی بین لوله دم و منیفولدهای ورودی خواهید یافت.
آنها تقریبا همیشه یک سپر حرارتی در اطراف خود دارند و یک حسگر اکسیژن در جایی قبل از آنها. لازم است مبدل کاتالیزوری قبل از صدا خفه کن باشد. صدا خفه کن واقعاً تنها چیزی است که می توانید برای مبدل کاتالیزوری هیوندای توسان خود اشتباه بگیرید.
مبدل کاتالیزوری بسته به سال و ساخت خودرو ممکن است پیچ یا جوش داده شود.

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور آزرا گرنجور

رایج ترین علائم خرابی کاتالیزور توسان چیست؟

تعمیر کاتالیزور توسان خیلی مهم است که دقیق و درست تعمیر شود. علائم بد مبدل کاتالیزوری خراب شدن مبدل کاتالیزوری غیر معمول نیست، زیرا سال ها و مسافت پیموده شده تاثیر خود را می گذارد. اگر مشکلی در احتراق ناقص یا مخلوط بد هوا/سوخت وجود داشته باشد، سریع‌تر از کار می‌افتند.
هنگامی که توسان شما دچار مشکل عمده موتور شود، چراغ چک موتور شروع به چشمک زدن می کند. در بیشتر موارد، این وضعیت چشمک زن برای کمک به تلاش و ذخیره مبدل کاتالیزوری رخ می دهد.
بیشتر علائم یک مبدل کاتالیزوری بد به عدم جریان اگزوز از طریق گربه مربوط می شود. هنگامی که آنقدر مسدود شود، توسان شما به سختی قابل رانندگی خواهد بود. در اینجا رایج ترین علائم خرابی مبدل کاتالیزور توسان را به شما می گوییم.
 وقتی جریان اگزوز شروع به کند شدن می‌کند، مسافت پیموده شده بنزین شما نیز کاهش می‌یابد.
موتور سرویس Soon Light – هر وسیله نقلیه ای که در 20 سال گذشته ساخته شده است، یک کامپیوتر OBDII در داخل خود دارد. این «کد مشکل» را به شما نشان می‌دهد که برای تشخیص و تعمیر سیستم آلایندگی توسان خود به آن نیاز دارید. شروع نشدن – هنگامی که مبدل کاتالیزوری بسیار مسدود شد، جریان هوای کافی برای راه اندازی توسان شما وجود نخواهد داشت. دود اگزوز تیره تر می شود و بوی تخم مرغ فاسد می دهد.
تعمیر کاتالیزور توسان

اگر شما هم به دنبال یک مرکز معتبر و تخصصی برای تعمیر کاتالیزور خودروی خود هستید میتوانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می توانید کاتالیزور اورجینال خودروهای وارداتی و یا چینی را تهیه کنید. تعمیر کاتالیزور خودروهای وارداتی با ضمانت نامه کتبی به شرط خاموش شدن چراغ چک و پایین اومدن مصرف سوخت با بالاترین سرعت و دقت با هدف جلب رضایت مشتریان و مطابق با انتظارات شما

مشاوره خرید و تمامی موارد مربوط به کاتالیزور انواع خودروها. رفع بوی بد داخل کابین ماشین

برقراری ارتباط:

09211046454

چه عاملی باعث خرابی کاتالیزور توسان می شود؟

تعمیر کاتالیزور توسان

قبل از تعمیر کاتالیزور توسان بهتر است بدانید که چه مواردی باعث خرابی این قطعه با ارزش می شود.

رایج ترین نوع خرابی کاتالیزور در خودروهای قدیمی تر گرفتگی بیش از حد شبکه های آن است که باعث می شود دود حاصل از احتراق موتور نتواند از کاتالیزور عبور کند و ازاگزوز خارج شود. وقتی خروج دود با مشکل مواجه شود ورود هوا به موتور نیز مختل میشود و در نتیجه عملکرد موتور به شدت افت می کند. کاتالیزور نسبت به تغییرات دما و ترکیبات موجود در گازهای خروجی حساس است. مثلا خرابی واشر سرسیلندر باعث وارد شدن روغن و آب به محفظه احتراق شده و گازهای خروجی را آلوده می کند و به کاتالیزور آسیب می رساند . ریختن مکمل های انژکتور شور در باک یا اکتان بوسترها برای  کاتالیزور ضرر دارد لذا از این مواد در خودرویتان استفاده نکنید.

اگر سیستم جرقه خودروی شما معیوب باشد باعث می شود  مخلوط سوخت و هوا ناقص بسوزد و گازهای حاصل از احتراق ناقص عامل دیگری برای تخریب کاتالیزور هستند . گرم شدن بیش از حد موتور از دیگر مواردی هست که باعث خرابی کاتالیزور می شود. ضربه خوردن و صدمه دیدن پوسته کاتالیزور نیز می تواند کارکرد آن را مختل کند . نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که اگر هر یک از موارد فوق الذکر باعث خرابی کاتالیزور توسان شده است باید ابتدا عیب مورد نظر را رفع کرده و سپس اقدام به تعویض کاتالیزور و یا تعمیر کاتالیزور توسان نمایید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *