تعمیر کاتالیزور چری تیگو 7

تعمیر کاتالیزور چری تیگو 7

 

تعمیر کاتالیزور چری تیگو 7، در چند سال گذشته، ممکن است در مورد سرقت مبدل های کاتالیزوری در حال افزایش شنیده باشید. مگر اینکه مکانیک باشید یا یکی از آنها را بشناسید، ممکن است حتی نام این قطعه مهم خودرو را نشنیده باشید.

همانطور که به نظر می رسد، سرقت مبدل کاتالیزوری یک تجارت پرسود برای کسانی است که به دنبال کسب درآمد سریع هستند. همه اینها به این دلیل است که این قطعه از فلزات گرانبها ساخته شده است که به دلیل مسائل اقتصادی جهانی در حال افزایش است.

 

مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور چری تیگو 7
تعمیر کاتالیزور چری تیگو 7،مبدل کاتالیزوری یک دستگاه کنترل آلایندگی بسیار مهم در خودرو است. آلاینده های مضر موتور را قبل از انتشار در جو به گازهای بی ضرر تبدیل می کند.

تاریخچه مبدل کاتالیزوری
اولین مبدل کاتالیزوری در دهه 1950 توسط یوجین هودری، مهندس و مخترع بلژیکی در ایالات متحده ساخته شد. دهه ها نوآوری و عزم برای کمک به محیط زیست منجر به اختراع مبدل کاتالیزوری شد.

توسعه کاتالیزورهای “NOx بدون چربی” است که در کاهش انتشار NOx در دماهای پایین تر موثرتر هستند. این ویژگی ارزشمند است زیرا انتشار NOx در هنگام احتراق در حالی که موتور سرد است بالاترین میزان را دارد.

 

 

 

بیشتر بدانید: تعمیر کاتالیزور نیسان تیانا

 

 

انواع مبدل کاتالیزوری

تعمیر کاتالیزور چری تیگو 7، دو نوع اصلی مبدل کاتالیزوری وجود دارد: کاتالیزورهای اکسیداسیون و کاتالیزورهای سه طرفه.

کاتالیزورهای اکسیداسیون
کاتالیزورهای اکسیداسیون به تبدیل مونوکسید کربن و هیدروکربن ها به دی اکسید کربن و آب کمک می کنند.

گاز اصلی تبدیل شده مونوکسید کربن است. مبدل آن را به دی اکسید کربن کمتر مضر تبدیل می کند.

علاوه بر مونوکسید کربن، سایر گازهای مضر مانند هیدروکربن ها و اکسیدهای نیتروژن نیز می توانند توسط یک مبدل اکسیداسیون تبدیل شوند.

کاتالیزورهای سه طرفه
کاتالیزور سه طرفه یک دستگاه کنترل انتشار است که در موتورهای بنزینی/بنزینی و دیزلی استفاده می شود. کاتالیزور یک اکسید فلزی است که به اکسیداسیون مونوکسید کربن و هیدروکربن ها و کاهش اکسیدهای نیتروژن در گازهای خروجی کمک می کند. تعمیر کاتالیزور چری تیگو 7 را جدی بگیرید.

این نوع کاتالیزور با مبدل کاتالیزوری و سنسور اکسیژن استفاده می شود. مبدل در لوله اگزوز پایین دست موتور قرار دارد. سنسور در عین حال در لوله اگزوز بالادست مبدل قرار دارد.

کاتالیزور سه طرفه زمانی موثرتر است که موتور با نسبت هوا به سوخت بهینه خود کار کند. هنگامی که موتور با هوای بیش از حد نسبت به سوخت کار می کند، کاتالیزور باعث اکسیداسیون مونوکسید کربن و هیدروکربن ها می شود.

هنگامی که موتور با سوخت بیش از حد نسبت به هوا کار می کند، کاتالیزور باعث کاهش اکسیدهای نیتروژن می شود.

 

 

مشکلات بالقوه مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور چری تیگو 7

مبدل های کاتالیزوری اغلب 10 سال یا بیشتر کار می کنند، اما ممکن است آلوده، گرفتگی، داغ شدن بیش از حد یا آسیب فیزیکی شوند که منجر به عملکرد کند موتور و در نهایت خاموش شدن موتور می شود.

یکی از آلاینده‌های بالقوه گاز سرب است که می‌تواند کاتالیزورها را از بین ببرد، اگرچه به ندرت در ایالات متحده یافت می‌شود. سایر آلاینده‌ها شامل مایع خنک‌کننده موتور است که می‌تواند به دلیل معیوب بودن واشر سر سیلندر و روغن موتور به سیستم احتراق نشت کند.

این مایعات می توانند مبدل کاتالیزوری را مسدود کنند تا گازهای خروجی از آن عبور نکنند. موتورهای خودرو از این نظر مانند ورزشکاران هستند که به اکسیژن زیادی نیاز دارند. اگر این اکثیژن نباشد کار به تعمیر کاتالیزور چری یا هر خودروی دیگر می رسد.

اگر جریان اگزوز محدود شود، به این معنی است که هوای کمتری وارد موتور می شود و عملکرد آن کاهش می یابد. اگر موتور به آرامی پاسخ دهد یا پس از مدتی کار خاموش شود، ممکن است مبدل مسدود شده مقصر باشد.

مبدل های کاتالیزوری می توانند بیش از حد گرم شوند زیرا مقادیر بیش از حد گاز نسوخته ناشی از شمع ناقص یا نشتی دریچه اگزوز است. علاوه بر این، خرابی سنسور اکسیژن می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود.

 

 

تعمیر کاتالیزور چری تیگو 7 خود را به سورنا کاتالیست بسپارید، تعویض و شستشوی کاتالیزور را در کمترین زمان ممکن در سورنا کاتالیست انجام دهید.

برقراری ارتباط:

09127744604

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *