تعمیر کاتالیزور تیگو 8 پرو مکس

تعمیر کاتالیزور تیگو 8 پرو مکس، کیفیت هوا یک نگرانی اصلی برای خودروسازان و رانندگان است، به همین دلیل است که مبدل کاتالیزوری چنین نقش اساسی را در وسایل نقلیه مدرن ایفا می کند.

این قوطی فلزی نصب شده در داخل سیستم اگزوز با تبدیل عناصر مضر به گازهای خروجی ایمن تر که از طریق اگزوز خودرو شما منتشر می شود، به کاهش آلودگی هوا کمک می کند.

جایگزینی مبدل کاتالیزوری معمولاً گران است زیرا فلزات مورد نیاز برای این فرآیند تبدیل پالادیوم، رودیوم و پلاتین بسیار گران هستند. تعمیر مبدل کاتالیزوری

یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه است و همچنان ماشین شما را به خوبی کار می کند، اما لازم است زودتر مشکل را حل کنید تا نیاز به تعویض نشود.

 

 

مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور تیگو 8 پرو مکس

تعمیر کاتالیزور تیگو 8 پرو مکس ، مبدل های کاتالیزوری جزء مهمی از سیستم اگزوز خودرو شما هستند. آنها که در زیر ماشین قرار دارند و به لوله اگزوز متصل می شوند، معمولاً با پیچ و مهره، وظیفه مهمی دارند حذف ترکیبات بالقوه مضر از گازهای خروجی قبل از خروج آنها به هوا را به عهده دارند.
به منظور کاهش آلودگی هوا، تمام خودروهای مدرن مجهز به مبدل کاتالیزوری هستند که انتشار سه ترکیب مضر موجود در اگزوز خودروها را کاهش می دهد.

مونوکسید کربن
اکسیدهای نیتروژن
هیدروکربن ها
این گازها قبل از خروج از سیستم اگزوز خودرو با استفاده از یک کاتالیزور به ترکیبات کمتر مضر تبدیل می شوند از این رو، “مبدل کاتالیزوری” نامیده می شود.

 

 

 

 

مطالعه آزاد: تعویض کاتالیزور

 

 

 

علائم گرفتگی مبدل کاتالیزوری چیست؟

تعمیر کاتالیزور تیگو 8 پرو مکس

مبدل های کاتالیزوری مسئول پاکسازی گازهای گلخانه ای خودرو هستند و ذرات مضر را به گازها و بخار آب ایمن تر تبدیل می کنند. اما چه اتفاقی می‌افتد که آنها مسدود شوند یا عیوب ایجاد می کنند؟

در اینجا، ما علائم گرفتگی مبدل کاتالیزوری و مشکلاتی را که در نتیجه ممکن است رخ دهد، توضیح می‌دهیم.

فوکوس انتخابی روی سنسور اکسیژن که مستقیماً روی مبدل کاتالیزوری در قسمت زیرین خودرو نصب شده است. مبدل های کاتالیزوری حاوی فلزات گرانبها هستند و هدف سرقت هستند.

در حالی که مبدل های کاتالیزوری راه حلی بادوام و سنجیده هستند، می توانند مشکلاتی را ایجاد کنند که باید از آنها آگاه باشید. چند علامت وجود دارد که می تواند به شما بگوید که مبدل کاتالیزوری خودرو شما مشکل دارد، از جمله:

عملکرد ضعیف موتور و شتاب ضعیف
اگر متوجه کاهش عملکرد ماشین خود شده اید، این نشانه مشکل مبدل کاتالیزوری است. ممکن است موتور در هنگام دور آرام خشن و خفه به نظر برسد، ممکن است بیش از حد معمول سکون داشته باشید و پدال گاز ممکن است مثل همیشه پاسخ ندهد.

گرما از زیر ماشین
آیا متوجه خروج گرما از زیر ماشین خود شده اید؟
هنگامی که مبدل مسدود می شود، دود داغ اگزوز در منافذ دستگاه ایجاد می شود. ممکن است بتوانید این گرما را در بیرون و داخل ماشین خود احساس کنید و قطعاً این علامتی است که نمی خواهید برای مدت طولانی نادیده بگیرید و باید تعمیر کاتالیزور تیگو 8 پرو مکس را جدی بگیرید.

بوی تخم مرغ گندیده
بویی که در ماشین شما به عنوان یک تخم مرغ فاسد می پیچد را نادیده نگیرید زیرا ممکن است از مبدل کاتالیزوری ماشین شما بیاید.

هنگامی که مشکلی در سیستم وجود دارد، ذرات گوگرد آنطور که باید پراکنده نمی شوند. این می تواند بویی شبیه تخم مرغ فاسد ایجاد کند که ممکن است هنگام رانندگی متوجه آن شوید.

دود تیره اگزوز
اگر دود خروجی از اگزوز ماشین شما تیره است، این نشانگر اصلی مشکلات مبدل است.هنگامی که مبدل ها به درستی کار می کنند، کربن و سایر ذرات مضر را تجزیه می کنند. اگر دود تیره است، به این معنی است که آنها هنوز آنجا هستند.

اگر متوجه شدید دود تیره از اگزوز خارج می شود، خودروی خود را در اسرع وقت بررسی کنید. این نه تنها می تواند هزینه های گران قیمت تعمیر را کاهش دهد، بلکه تضمین می کند که آلاینده های روزانه را به حداقل می رسانید. به علاوه، انتشار زیاد گازهای گلخانه ای نیز می تواند منجر به خرابی موتور شود.

 

 

سورنا کاتالیست همیشه همراه شما می باشد

مرکز تخصصی تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروهای خارجی، چینی، ایرانی 

با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه

09127744604

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *