خرید کاتالیزور مزدا

خرید کاتالیزور مزدا

خرید کاتالیزور مزدا ، مشکلات مبدل کاتالیزوری وسیله نقلیه شما ممکن است ابتدا از طریق شتاب ضعیف، بوی تخم مرغ گندیده از اگزوز یا روشن شدن چراغ چک موتور آشکار شود.

با بدتر شدن اوضاع، حتی ممکن است موتور پس از مدت کوتاهی خاموش شود یا اصلاً روشن نشود. بیشتر مشکلات ناشی از یک یا چند علت است که

در زیر با جزئیات بیشتر مورد بحث قرار گرفته است.

 

مبدل کاتالیزوری چیست؟

خرید کاتالیزور مزدا

خرید کاتالیزور مزدا ، گازهای آلاینده از مولکول های مضر ساخته شده اند، اما این مولکول ها از اتم های نسبتا بی ضرر ساخته شده اند. بنابراین اگر

بتوانیم راهی برای تقسیم مولکول‌ها پس از خروج از موتور خودرو و قبل از پمپاژ آن‌ها به هوا پیدا کنیم، می‌توانیم مشکل آلودگی یا برخی از آن را برطرف

کنیم. این کاری است که یک مبدل کاتالیزوری انجام می دهد.

مبدل کاتالیزوری یک جعبه فلزی بزرگ است که در قسمت زیرین ماشین شما پیچ شده و دو لوله از آن خارج می شود.یکی از آنها (“ورودی” مبدل) به

موتور متصل است و دود داغ و آلوده را از سیلندرهای موتور (جایی که سوخت می سوزد و نیرو تولید می کند) وارد می کند.

لوله دوم (“خروجی” مبدل) به لوله اگزوز وصل می شود. همانطور که گازهای حاصل از دود موتور بر روی کاتالیزور می‌وزند، واکنش‌های شیمیایی روی

سطح آن انجام می‌شود و گازهای آلاینده را از هم جدا می‌کند و آنها را به گازهای دیگری تبدیل می‌کند که به اندازه کافی ایمن هستند که به طور بی‌ضرر

در هوا منفجر شوند.

 

 

 

 

چرا خودرو حتما باید مبدل کاتالیزوری داشته باشد؟

خرید کاتالیزور مزدا

خرید کاتالیزور مزدا ، گربه‌ها تفاوت زیادی در انتشار گازهای گلخانه‌ای ایجاد می‌کنند، با مبدل‌های سه‌طرفه نسبت به مبدل‌های دو طرفه مزایای بیشتری دارند:
مبدل‌های کاتالیزوری عمدتاً برای کاهش آلودگی هوای محلی و فوری هوای کثیف در جایی که در حال رانندگی هستید طراحی شده‌اند و آنها مؤثر هستند.

با این حال، مردم گاهی اوقات سوال می کنند که آیا واقعاً آنقدر سبز هستند که به نظر می رسند. مهم است که به یاد داشته باشید که آنها به جای حذف کامل انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش می دهند.

 

 

 

بیشتر بدانید: خرید کاتالیزور برلیانس

 

 

تشخیص مشکلات مبدل کاتالیزوری

خرید کاتالیزور مزدا
خرید کاتالیزور مزدا ، مبدل ها به خودی خود شکست نمی خورند. شکست معمولاً نشانه یک مشکل بزرگتر است. به همین دلیل است که شناسایی علت اصلی خرابی و انجام تعمیر قبل از نصب مبدل جدید بسیار مهم است.

اکثر خرابی های مبدل کاتالیتیک در یکی از سه دسته قرار می گیرند:

مبدل های بیش از حد گرم، ذوب شده یا شکسته شده اند

زیرلایه پوشش داده شده/روغنی

آسیب ساختاری

مبدل های بیش از حد گرم شده، ذوب شده یا شکسته

هر گونه نقصی که باعث شود سطح غیرعادی بالای HC یا CO (همراه با سطوح بالای O2) وارد مبدل شود، دمای آن را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

تجمع کربن بیش از حد در اگزوز

نشتی مایع خنک کننده داخلی (سر / واشر ورودی)

استفاده از درزگیرهای واشر غیر ایمن برای تبدیل

مصرف بیش از حد روغن (روغن سوزی)

سوخت یا مواد افزودنی نامناسب (E85، دیزل)

 

آسیب ساختاری
خرید کاتالیزور مزدا، علت اصلی آسیب ساختاری، برخورد آوار جاده به مبدل است. به طور معمول، شواهدی از ضربه روی محافظ مبدل قابل مشاهده است.

سایر شرایطی که ممکن است باعث آسیب ساختاری شوند:

خوردگی

شوک حرارتی

شکستگی های خستگی/استرس فلزی

رزوه های سنسور O2 بریده شده

خرابی لوله فلکس

خرابی لوله شکاف هوا

درباره قطعات اگزوز باکیفیت، کاتالیزور  مناسب خودرو، می توانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید با سال ها تجربه درخشان در تعمیر و تعویض تخصصی کاتالیزور خودرو.

محتوای موجود در این مقاله فقط برای مقاصد اطلاعاتی است و نباید به جای درخواست مشاوره حرفه ای از یک تکنسین یا مکانیک خبره استفاده شود.

اگر سؤال یا نگرانی خاصی در رابطه با هر یک از موضوعات مطرح شده در اینجا دارید، توصیه می کنیم با یک تکنسین ما در سورنا کاتالیست مشورت کنید.

برقراری ارتباط:

09127744604

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *