کاتالیزور چیست

 

در پاسخ به سوال کاتالیزور چیست باید بگوییم که کاتالیست به عنوان کاتالیزور نیز شناخته می شود و در بسیاری از واکنش های شیمیایی استفاده خواهد شد. برای درک بیشتردر مورد استفاده از کاتالیزورها، ابتدا باید بدانید که همه واکنش های شیمیایی به یک شکل انجام نمی شوند. در حالی که برخی از واکنش های شیمیایی به سرعت رخ می دهند، برخی دیگر نیاز به زمان، مواد یا تلاش بیشتری برای ایجاد یک واکنش شیمیایی دارند. بنابراین در واکنش های شیمیایی دسته دوم به ماده مازاد بر واکنش دهنده های اصلی که برای افزایش سرعت واکنش و کاهش مدت زمان به محیط واکنش اضافه می شود، کاتالیزور می گویند.

 

 

علائم مشکلات مبدل کاتالیزوری چیست؟

کاتالیزور چیست

کاتالیزور چیست و چرا مهم است را باید جدی گرفته شود و باید به علائم خرابی آن باید سریعا رسیدگی شود، پس وقتی یک مبدل کاتالیزوری خراب می شود چه اتفاقی می افتد؟ با توجه به نقشی که این قطعه در سیستم اگزوز خودرو ایفا می کند، طیف وسیعی از علائم زمانی که شروع به ساییدگی و پارگی می کند می تواند بروز کند.
برخی از نمونه هایی که باید مراقب آنها بود عبارتند از:
کاهش بهره وری سوخت: اگر مبدل کاتالیزوری مسدود شود، می تواند میزان جریان هوا را از طریق موتور شما کاهش دهد. برای جبران، ممکن است موتور شما بیش از حد معمول شروع به سوزاندن سوخت کند و در نتیجه بازدهی سوخت کاهش یابد.
چراغ هشدار بررسی: چراغ چک موتور می تواند طیف وسیعی از موارد را نشان دهد. با این حال، یک سیستم عیب یابی در خودروهای تولید شده پس از سال 1996 وجود دارد که مبدل کاتالیزوری را آزمایش می کند. اگر مبدل شما خراب است، سنسورهای نسبت هوا به سوخت ممکن است چراغ هشدار را روشن کنند.
بوییدن تخم مرغ فاسد: مبدل کاتالیزوری ممکن است دچار آسیب های داخلی شود که باعث می شود در تبدیل گازهای خروجی با مشکل مواجه شود. نتیجه می تواند بوی سولفوریک “تخم مرغ فاسد” باشد.
مشکلات راه اندازی موتور: گازهای خروجی در وسیله نقلیه شما باید خارج شود. یک مبدل کاتالیزوری مسدود شده می تواند از این اتفاق به طور موثر جلوگیری کند. این می تواند منجر به افزایش فشار اگزوز شود و باعث شود ماشین شما در زمانی که می خواهید آن را به حرکت درآورید، پاشیده یا متوقف شود.
شتاب ضعیف: باز هم گازهای خروجی باید به نحوی فرار کنند. گیر افتادن اگزوز و افزایش فشار ناشی از گرفتگی مبدل ممکن است باعث شود در شتاب دادن به ماشین خود با مشکل مواجه شوید. وقتی سعی می کنید این کار را انجام دهید، ممکن است متوجه تکان خوردن یا توقف آن شوید.
تست آلایندگی ناموفق: بسیاری از ایالت ها نیاز به آزمایش منظم آلایندگی در وسایل نقلیه دارند، و اگر تست خود را قبول نکنید، مقصر می تواند مبدل کاتالیزوری شما باشد. شکست در این آزمایش ممکن است با سایر علائم ذکر شده در بالا همراه باشد.

 

 

تعمیر کاتالیزور در شرق تهران

 

 

چگونه از سرقت مبدل کاتالیزوری جلوگیری کنیم؟

کاتالیزور چیست

کاتالیزور چیست ، مبدل های کاتالیزوری اغلب هدف سارقان قرار می گیرند زیرا این قطعه حاوی فلزات گرانبها است. سرقت مبدل کاتالیزوری اغلب در خودروهایی با فاصله بیشتر از زمین اتفاق می افتد، زیرا دسترسی به قطعه آسان تر است.
صرف نظر از نوع وسیله نقلیه ای که دارید، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از سرقت انجام دهید:
اگر گاراژ ایمن در دسترس نیست، در مناطقی با نور مناسب نزدیک به ورودی ساختمان پارک کنید.
مبدل کاتالیزوری را به قاب خودرو جوش دهید، که می تواند جدا کردن آن را سخت تر کند.
خرید یک قطعه پس از فروش مشابه قفس فلزی را در نظر بگیرید که می تواند برای پوشش مبدل نصب شود.
دزدگیر ماشین با سنسور هشدار لرزش نصب کنید.
شماره شناسایی وسیله نقلیه خود (VIN) را روی مبدل حک کنید، که می تواند فروش قطعه را سخت تر کند و در صورت سرقت مبدل به شما هشدار دهد.
برای تعمیر و تعویض مبدل های کاتالیزوری می توانید به سورنا کاتالیست مراجعه کنید 
تعمیر و تعویض کاتالیزور خودروهای وارداتی و چینی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت
برقراری ارتباط:

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *